کد خبر: ۱۳۹۵۸۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۷ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۹
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس:

85 درصد علوفه های خشک شهرستان فراشبند در آتش سوخت

«شهرام منتظری» گفت: تنها خسارت آتش سوزی فراشبند، سوختن 85 درصد علوفه های خشک در این شهرستان است.
«شهرام منتطری»،مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس در گفت و گو با خبرنگار "شیرازه " گفت:آتش سوزی که بر اثر صاعقه در روز دوشنبه آغاز شد، امروز در ساعت 8 صبح مهار گردید.

تنها خسارت آتشسوزی فراشبند، سوختن 85 درصد علوفه های خشک است
وی با اشاره به کمک های مردمی افزود:خوشبختانه با همکاری نیروی بسیج، سپاه، فرمانداری و عده زیادی از کشاورزان و مردم محلی این خطر رفع شده و تنها خسارت وارده سوختن 85 درصدی علوفه های خشک از ارتفاعات صعب العبور در سه منطقه فراشبند بوده که تجدید پذیر است و خسارت مالی چندانی ندارد.

منتظری با بیان این که در حال حاضر حریق به طور کامل اطفا شده است،ادامه داد:در این مناطق به خاطر این که پوشش سنگین و متراکم بود، آتش سوزی ها مجددا شروع می شد اما طی چندین مرحله مهار شد و به خاموشی رفت.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس در خصوص علل آتش سوزی در مراتع بیان کرد:عامل انسانی،گرما، صاعقه و رعد و برق در بروز چنین حوادثی دخیل بوده که در این مورد به علت صاعقه به وقوع پیوسته است.

منتظری به مراقبت های مردمی تاکید کرد و گفت:مردم باید در حفظ محیط زیست و مراقبت از آن سعی و تلاش نمایند و به اندازه ای این مسائل و خطرات را جدی بگیرند که برای همیشه در آن ها نهادینه شود.با این وجود امیدورایم با توجه به این که هوا رو به گرمی می رود اما دیگر شاهد چنین رویداد هایی نباشیم.
انتهای پیام/






برچسب ها: خسارت ، آتش ، فارس
نظرات بینندگان