کد خبر: ۱۳۹۵۹۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۵ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۹

4+1 کتاب که در مواقع خستگی به کمک شما خواهند آمد

در این روزها که شرایط دنیا عوض شده؛ طبیعی است که تفریحات گذشته از بین رفته‌اند و آدم‌ها بیشتر از قبل خسته می‌شوند. اگر این خستگی گریبان شما را هم گرفته است؛ دست ذهنتان را بگیرید و وارد دنیای پنج کتابی شوید که در این مقاله به شما معرفی می‌کنیم. این کتاب‌ها شامل کتاب‌های عاشقانه، طنز، سفرنامه، رمان اجتماعی و داستان جنایی می‌شوند و می‌توانند خستگی را از شما دور کنند.
 4+1 کتاب که در مواقع خستگی به کمک شما خواهند آمد
در این روزها که شرایط دنیا عوض شده؛ طبیعی است که تفریحات گذشته از بین رفته‌اند و آدم‌ها بیشتر از قبل خسته می‌شوند. اگر این خستگی گریبان شما را هم گرفته است؛ دست ذهنتان را بگیرید و وارد دنیای پنج کتابی شوید که در این مقاله به شما معرفی می‌کنیم. این کتاب‌ها شامل کتاب‌های عاشقانه، طنز، سفرنامه، رمان اجتماعی و داستان جنایی می‌شوند و می‌توانند خستگی را از شما دور کنند. 
1. عطر سنبل عطر کاج
مهاجرت همیشه داستان‌های خاص خودش را دارد؛ تلخی‌ها و شیرینی‌هایش را؛ ولی اینکه بتوانی تلخی‌ها را هم یه شیرینی و با زبان طنز تعریف کنی، استعدادی است که فیروزه جزایری دوما دارد. فیروزه هفت ساله بوده که به همراه مادر و پدر و یکی از برادرهایش به آمریکا می‌رود. برادر بزرگترش فرید یک سال پیش از مهاجرت آن‌ها برای ادامه تحصیل رفته بوده و بالاخره بعد از یک سال خانواده هم به فرید می‌‎پیوندند و این آغاز ماجرای جالب و هیجان انگیز یک خانواده ایرانی تمام قوا است که وارد یک محیط ناآشنا شده‌اند و سعی می‌کنند ضمن حفظ فرهنگ ایرانی خودشان را با شرایط جدید وفق دهند. این کتاب پر است از طنازی‌های نویسنده درباره اتفاقات بانمکی که برای خودش و خانواده‌اش افتاده است؛ از تغییر اسم برادر و سایر بچه‌های فامیل به اسامی انگلیسی و سر به سر گذاشتن دوستانشان گرفته تا ماجرای پیدا کردن اردوی ایده‌آل. خود نویسنده می‌گوید کودکی‌اش پر از خاطرات شیرین پدرش درباره اهواز و شوشتر بوده است و او هم تصمیم گرفته با نوشتن این کتاب خاطرات جالبش را برای فرزندانش به یادگار بگذارد. نتیجه این کار کتابی شیرین، خنده‌دار و جذاب است که می‌تواند وقت‌هایی که خسته هستید، خنده را به لب‌هایتان برگرداند.
 
2. مردی به نام اوه
 4+1 کتاب که در مواقع خستگی به کمک شما خواهند آمد
اگر ذهنتان خیلی شلوغ است؛ احساس تنهایی می‌کنید یا نیاز دارید به فکرتان آرامش دهید، خواندن کتاب زیبای «مردی به نام اوه» نوشته فردریک بکمن، نویسنده سوئدی انتخاب خوبی خواهد بود که در اکثر اوقات نام آن در صدر لیست رمان های پرفروش و منتخب به چشم می‌خورد. 
مردی به نام اوه از آن رمان‌هایی نیست که خیلی تند پیش برود یا اتفاقات خیلی عجیبی در آن بیفتد؛ بلکه روندی آهسته، طبیعی؛ اما بسیار شیرین دارد. اوه پیرمردی است با اخلاق‌های خاص خودش؛ او جدی، کم حرف و ظاهرا بد اخلاق است. چند سالی است که همسرش را هم از دست داده و چون به شدت عاشق او بوده اکنون احساس تنهایی می‌کند؛ زمانی که شغلش که تنها سرگرمی اوست هم از دست می‎‌رود؛ اوه می‌گیرد خودکشی کند؛ اما هر بار که قصد خودکشی دارد اتفاق تازه‌ای می‌افتد. یکی از این اتفاقات آمدن یک خانواده جوان شامل یک زن ایرانی، همسر سوئدی و دو دخترانشان به همسایگی اوه است که کم کم زندگی او را دگرگون می‌کنند. 
مردی به نام اوه روایت زندگی است؛ آن هم به زبان ساده. زندگی‌ای که خیلی وقت‌ها خوبی‌هایش فراموش می‌شوند و این رمان، داستانی است برای یادآوری خوبی‌ها. 

3. بابا لنگ دراز
از بین بردن خستگی و دل بستن دوباره به تلاش با خواندن رمان عاشقانه‌ای مثل بابا لنگ دراز کار آسانی است. کافی است زمانی که دیگر حوصله‌ای برایتان نمانده سراغ یکی از چند نویسنده مشهور که به هیچ عنوان نباید خواندن کتاب های آن‌ها را از دست داد؛ همانند جین وبستر  بروید و شروع به خواندن کتاب بابا لنگ دراز او کنید. کتابی پر از نامه‌های جودی ابوت؛ دختری پر از شور زندگی با نامه‌هایی که زندگی‌اش را همه چیز را تعریف می‌کند؛ از روزهای نوانخانه تا روزی که برای اولین بار چشمش به جرویس پندلتون می‌افتد. داستان جودی پر از نگاه شیرین و سرشار از انرژی او به زندگی است؛ یک دختر یتیم که تحت هیچ شرایطی ناامید نمی‌شود، تلاش می‌کند و  عاشق می‌شود. بنابراین هر وقت که احساس کردید به انگیزه نیاز دارید و دوست دارید از یک شخصیت قوی الهام بگیرید، خواندن بابا لنگ دراز را از دست ندهید و امیدتان را حفظ کنید. 

4. مارک و پلو
 4+1 کتاب که در مواقع خستگی به کمک شما خواهند آمد
منصور ضابطیان کتاب‌های زیادی دارد که از طریق این لینک قابل دانلود هستند؛ اما هنوز هم که هنوز است کتاب مارک و پلو از او یکی از بهترین کتاب‌هایی است که می‌توان وقت‌های خستگی به سراغش رفت و خستگی را فراری داد. ضابطیان روزنامه نگار و مجری است؛ بنابراین می‌داند راوی بسیار خوبی است و کتاب مارک و پلو را هم به صورت سفرنامه برای خواننده روایت کرده است. یک سفرنامه شیرین از سفرهای او به کشورهای مختلفی مثل فرانسه، لبنان، آمریکا، کره جنوبی، ایتالیا و ... . بنابراین در این روزها که کرونا و قیمت دلار با هم دست به یکی کرده‌اند تا ما را از سفر کردن منع کنند؛ کافی است مارک و پلو را در دست بگیرید تا به دنیای زیبای سفرها وارد شوید و حداقل بخشی از خستگی روزهای قرنطینه را به در کنید. ضابطیان به دیدگاه موشکافانه و دقیقی به بررسی مواردی که در سفر به آن‌ها برخورده پرداخته است. بنابراین این کتاب می‌تواند رویکردی جامعه شناختی هم به شما بدهد و شما را با خلقیات مردمان سرزمین‌های دیگر آشنا کند. 

5. زنی در کابین 10
بعضی خستگی‌ها به خاطر یکنواختی اتفاق می‌افتند؛ اگر خستگی شما هم اینطور است خوب است با یک کتاب معمایی جنایی کمی آدرنالین ترشح کنید. کتاب زنی در کابین 10 با یک روایت نفس گیر شروع می‌شود. شخصیت اصلی داستان دختری است که به خانه‌ای که تنها در آن زندگی می‌کند آمده و متوجه می‌شود اوضاع عادی نیست؛ کسی وارد حریم امن خانه‌اش شده است و اکنون در خانه حضور دارد. 
این بخش ذهن خواننده را به خوبی برای داستانی که قرار است با آن رو به رو شود؛ آماده می‌کند. در این کتاب اثری از ماورا الطبیعه نیست؛ ماجرایی خطرناک جریان دارد که فهمیدن آن به عهده این دختر است و زندگی او را هم تهدید می‌کند. 
کتاب زنی در کابین 10 را روث ور نوشته است. این کتاب یکی از کتاب‌های پر فروش و مورد علاقه بسیاری از سلبریتی‌های هالیوودی است. 


نظرات بینندگان