کد خبر: ۱۳۹۵۹۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۸ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۹

تحقق جهش تولید اولویت اصلی امسال درشهرک های صنعتی فارس/انعقاد ۴۴۶۰قراردادسرمایه گذاری با متقاضیان در شهرک صنعتی بزرگ شیراز

مديرعامل شركت شهرك‌های صنعتی فارس تحقق جهش توليد را مهمترين اولويت امسال در شهرك ها و نواحي صنعتي استان اعلام كرد و گفت:امسال در راستاي تحقق اين مهم 24عنوان برنامه در حوزه هاي مختلف تدوين و اجرا خواهد شد.
 
به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومي شركت شهرك هاي صنعتي فارس احد فتوحي در جلسه مجمع عمومي عادي سالانه شركت خدماتي شهرك صنعتي بزرگ شيراز افزود:يكي از مهمترين برنامه هاي امسال،پايش طرح هاي صنعتي با هدف حمايت در بهره برداري از آنها است كه در اين بخش 500طرح صنعتي بالاي 60درصد پيشرفت فيزيكي و 500طرح ديگر نيز با پيشرفت كمتر از 50درصد در برنامه هدف قرارگرفته اند.

تحقق جهش تولید اولویت اصلی امسال درشهرک های صنعتی فارس/انعقاد ۴۴۶۰قراردادسرمایه گذاری با متقاضیان در شهرک صنعتی بزرگ شیراز
وي افزود :با بهره برداري از اين واحد ها جهش مناسبي در زمينه تعداد واحد هاي بهره بردار شهرك هاي صنعتي  ايجاد مي شود .
فتوحي  در ادامه تقويت و حمايت از  شركت‌های خدماتی مستقر در شهرك‌ها و نواحی صنعتی استان با هدف اداره بهتر امور شهرك‌های صنعتی را ازرسالت هاي شركت شهرك هاي صنعتي تأكيد كرد و گفت: شركت هاي خدماتي بازوي بخش دولتي براي اداره مناسب شهرك هاي صنعتي محسوب مي شوند. 
وي  هدف اصلی شکل‌گیری شرکت‌های خدماتی را ایجاد بستر مناسب برای هم‌فکری و هم‌افزایی برای اداره بهتر امور شهرک صنعتی با بهره‌گیری از دیدگاه‌های صنعتگران به‌عنوان صاحبان اصلی شهرک‌های صنعتی اعلام کرد و گفت: اعضای هیأت‌مدیره شرکت‌های خدماتی به‌عنوان منتخب صنعتگران، با استفاده از ظرفیت‌های قانونی و در چارچوب اساسنامه در تعامل با شركت شهرك هاي صنعتي در ارتقای وضعیت شهرک‌های صنعتی و رفع مشکلات نقش مهمي برعهده دارند.
فتوحی در ادامه با اشاره به واگذاری امور راهبري 18 شهرک صنعتی در استان فارس به شرکت‌های خدماتی گفت: امور عمومي برخي شهرك هاي صنعتي ديگر نيز كه داراي شرايط واگذاري است به شركت هاي خدماتي واگذار خواهد شد.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی با بیان اینکه بخش زیادی از واحد‌های صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی استان فارس در شهرک صنعتی بزرگ شیراز مستقر هستند، افزود: این موضوع بیانگر اهمیت راهبردی این شهرک صنعتی است، بنابراین باید با توسعه و تکمیل زیرساخت‌ها و رفع چالش‌ها و مشکلات، بهترین خدمات به صنعتگران ارائه شود.
فتوحی با بیان اینکه شهرک صنعتی بزرگ شیراز با دارا بودن واحد‌های مطرح و شاخص کشور در حوزه‌های مختلف صنعتی نقش مهمی در تولید و صادرات بر عهده دارد، ادامه داد: در حال حاضر حدود 4460قرارداد با متقاضیان در این شهرک صنعتی منعقد شده و 2237 واحد تولیدی، صنعتی و صنفی با اشتغال‌زایی افزون بر 22800 نفر در این شهرک صنعتی مشغول فعالیت هستند.
وی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی تکمیل زیرساخت‌ها در فاز‌های توسعه این شهرک صنعتی در حال انجام است، بیان کرد: برنامه‌ریزی دقیقی برای اجرای کیفی طرح‌های عمرانی انجام شده است.  
مدیر عامل این شرکت بابیان به اینکه بخش زیادی از اراضی این شهرک صنعتی به سرمایه‌گذاران واگذارشده است، گفت: با توجه به محدوديت اراضي موجود و به منظور شفاف سازي در واگذاري ها و امكان شرايط مساوي براي متقاضيان، واگذاري اراضي به صورت مزايده اي و توسط سامانه تداركات الكترونيكي دولت انجام مي شود.  
فتوحی، تأمین پایدار آب مورد نیاز واحد‌های صنعتی را مهمترين برنامه اين شركت اعلام كرد و گفت:برنامه هاي كوتاه مدت ،ميان مدت و بلند مدت براي تامين آب نظير حفر حلقه جديد چاه،انتقال آب زهكش شيراز و نيز تخصيص اب از سد كوار تدوين شده است

نظرات بینندگان