کد خبر: ۱۳۹۶۴۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۳ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
سیدموسی موسوی در نطق میان دستور:

مجلس از تمام ابزارهای نظارتی خویش از جمله طرح سوال و استیضاح استفاده خواهد کرد/ قدردانی از مجموعه اطلاعاتی و قضایی استان فارس برای برخورد قاطعانه با شبکه فساد ورزش استان/ آقای رئیس‌جمهور، پروژه هایی را که در لامرد افتتاح کردند همه دارای نواقص قابل ملاحظه است

نماینده لامردو مهر در مجلس و رئیس موقت مجمع نمایندگان فارس در مجلس شورای اسلامی، در حالی که تنها دو هفته از آغاز بکار مجلس یازدهم می‌گذرد، به عنوان اولین نماینده استان طی نطقی در صحن علنی مجلس به انتقاد از وضعیت اقتصادی و گرانی‌های سرسام‌آور و مشکلات شدید مردم در حوزه معیشت، پرداخت.
 به گزارش شیرازه، سیدموسی موسوی در نشست علنی روز یکشنبه، 18 خرداد مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور، با درود به روح پرفتوح امام و شهدا گفت: در ابتدای سخن از مردم انقلابی حوزه انتخابیه ام که در انتخابات لامرد و مهر حماسه ماندگار آفریدند و بنده را لایق خادمی خویش دیدند، قدردانی می کنم.

وی افزود: چنانچه مشکلات عدیده مردم به ویژه در حوزه اقتصاد و معیشت سرجایش باقی بماند؛ یک سال دیگر همزمان با انتخابات ریاست جمهوری بوق های رسانه ای جنجال می کنند که مجلس انقلابی نتوانست هیچ کاری بکند. پس دولت انقلابی هم هیچ کاری از پیش نخواهد برد و این گونه مردم را از شرکت در انتخابات مایوس خواهند کرد.

هیچ عنادی با دولت نداریم

نماینده لامردو مهر در مجلس ادامه داد: باید این هشدار را جدی بگیریم که اگر با سهل انگاری دولت مشکلات برجای خود باقی بماند و مجلس هم هیچ اقدام قاطعی نکند ؛ مردم پراید ۹۰ میلیونی و دلار ۲۰ هزار تومانی را هم از چشم دولت می‌بینند و هم از چشم مجلس. این بار دیگر نه به چپ اعتماد می‌کنند نه به راست! نه به مجلس  نه به دولت. بنابراین ما اهل تعامل سازنده هستیم و هیچ بنائی بر عناد با دولت نداریم.

وی در ادامه افزود: اگر اراده جدی بر آینده مشکلات مردم نبینیم،مجلس از تمام ابزارهای نظارتی خویش از جمله طرح سوال و استیضاح استفاده خواهد کرد.

مجلس انقلابی با تصویب طرح دوفوریتی فکری به حال جاماندگان سهام عدالت کند

نماینده مردم در مجلس نهم و یازدهم مطرح کرد: اکنون قیمت زمین و ملک آنقدر سر به فلک کشیده است که جوانان ما هیچ امیدی به خانه‌دار شدن ندارند و مجلس یازدهم باید به سرعت برای مهار این گرانی سرسام آور طرح کلی اصلاح نظام مالیاتی از جمله مالیات بر منازل خالی از سکنه و مالیات بر عایدی سرمایه را به تصویب رساند.

موسوی ادامه داد: مجلس انقلابی باید با تصویب طرح دوفوریتی فکری به حال میلیون ها نفری کند که از سهام عدالت جا مانده اند و اکنون احساس تبعیض دارند. مجلس جهادی باید به سرعت فکری به حال اجرای قانون  همسان‌سازی کند تا صدها هزار بازنشسته که هشتشان گرو نُه شان است، از این وضعیت رهایی یابند.

وی تاکید کرد: مجلس یازدهم باید برای اشتغال و ازدواج جوانان نه فقط در حرف، بلکه در عمل با برنامه‌ریزیگام اساسی و جدی بردارد و در کنار همه این ها ضروری است مجلس تحول را از خودآغاز کرده و طرح شفافیت آرا و طرح اصلاح قانون انتخابات و طرح خودنظارتی نمایندگان مجلس را به اجرا درآورد.

وی با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه لامرد و مُهر تاکید کرد: آقای رئیس جمهور چندی پیش چند پروژه را در لامرد افتتاح کردند که همه آنها دارای نواقص قابل ملاحظه بود به عنوان نمونه علی رغم گذشت چندین هفته از افتتاح ام آر آی در بیمارستان لامرد، اما هنوز این مراکز امکان خدمات‌دهی مطلوب را ندارند. برای اینکه بیشترین به اعتماد مردم و نظام خدشه وارد نشود و آنچه بود گذشت و افتتاح صورت گرفت؛اما ضروری است دستور اکید دهید وزرای مربوطه مشکلات را به سرعت در این پروژه‌ها را برطرف نموده تا امکان بهره گیری استفاده عملی برای مردم  فراهم شود. این مهم در خصوص بیمارستان به گونه جدی تر مفهوم می‌یابد چون علیرغم مدت زمان قابل توجهی از افتتاح ام آر آی بیمارستان جدیدالاحداث هنوز نواقص قابل توجه در تامین نیروی انسانی مورد نیاز به بیمارستان وجود دارد.

قدردانی از مجموعه اطلاعاتی و قضایی استان فارس برای برخورد قاطعانه با شبکه فساد ورزش استان 

نماینده مردم لامرد در مجلس اظهار کرد: از مجموعه اطلاعاتی و قضایی استان فارس بابت رصد دقیق و برخورد قاطعانه با شبکه فساد ورزش استان و بازداشت مدیرکل و برخی مدیران ارشد ورزش فارس تشکر می‌کنم. با توجه به حرف و حدیث‌های فراوان درباره فعالیت این شبکه فساد در پروژه‌های ورزشی حوزه انتخابیه ام، از دستگاه های اطلاعاتی ،نظارتی و قضایی می‌خواهم این مهم را به دقت بررسی کرده و دست آن ها  را از ریشه قطع کنند.

وی با بیان اینکه به وزارت صنعت و ایمیدرو به دلیل جذب افراد خارج از ضابطه در منطقه ویژه اقتصادی لامرد تذکر جدی می دهم،مطرح کرد: جوانان انتظار دارند ملاک استخدام بر مبنای شایستگی افراد باشد نه پارتی‌بازی و توجه به سوابق سیاسی آنها .همچنین از سایر صنایع منطقه از جمله طرح اتان زدایی و منطقه عملیاتی پارسیان انتظار دارم و از آنها می‌خواهم که از جذب افراد غیربومی جداً خودداری کنند.

اختصاص عوارض آلایندگی منطقه انرژی پارس از حقوق مسلم مردم لامرد و مهر است

موسوی خاطرنشان کرد: اختصاص عوارض آلایندگی منطقه ویژه انرژی پارس به شهرستان‌های لامرد ومهر که از حقوق مسلم مردم و طبق مُر قانون است،اما متاسفانه چندین سال است که مردم قول و وعده را می‌شنوند و علیرغم  به تبلیغات فراوان تاکنون اتفاق نیفتاده است. از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور قاطعانه خواستارم هرچه سریعتر نسبت به رفع موانع و واریز حق آلایندگیبه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها لامرد و مهر اقدام کنند.

وی خطاب به استاندار فار س تاکید کرد:از استاندار فارس بابت تسویه و همراهی در تصویب طرح شهر جدید تابناک چندین سال قبل مانده بود،تقدیر می کنم و از  وزیر انتظار دارم پیرو مذاکرات قبلی هرچه سریعتر موضوع را به تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری کشور برساند تا پروژه آغاز شود .همچنین در خصوص آزادراه حیاتی لامرد- پارسیان این شریان اقتصادی کشور که مدت مدیدی متوقف شده با توجه به اهمیت راهبردی این کریدور ارتباطی ،باید هرچه سریعتر عملیات اجرایی پروژه با انتخاب پیمانکار توانمند ازسر گرفته شود.

موسوی اظهار کرد: از وزیر نیرو انتظار دارم؛ احداث نیروگاه 930مگاواتی لامرد که متاسفانه طی سال‌های اخیر ملغی شده را مجدداً به جریان اندازد و احیا کند .این پروژه می تواند علاوه بر تامین نیاز برق صنایع مهم منطقه ویژه اقتصادی لامرد ؛بخشی از نیاز شبکه را نیز تامین کند، همچنین انتظار دارم با نظارت وزیر نیرو طرح احداث آب شیرین کن و انتقال آب از دریا با جدیت دنبال شود.که این پرژه حیاتی اکنون  تعطیل شده است به سرعت فعال شود.

نماینده لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پروژه‌های مهم و اشتغال زای شهر صنعتی مرکز شهرستان مُهر ،نیازمند حمایت‌های جدی مسئولین امر به بانک‌های مربوطه در خصوص منابع مالی هستند تقاضای اقدامات عملی و راهگشا دارم. در خصوص انتقال نیروگاه 100 مگاواتی پالایشگاه پارسیان و با توجه به نیاز مبرم به شهرستان مهر به برق و نیز تامین برق صنایع موجود همچنین با توجه به هزینه‌های انتقال تجهیزات این صنعت، از وزیر نفت تقاضا دارم  این موضوع را مورد دقت نظر قرار دهند ./


نظرات بینندگان