کد خبر: ۱۳۹۶۴۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۳ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۹

خبر بد برای فوتبال ایران؛ میزبانی از تیم‌های ایرانی گرفته شد

گر تیمی از مرحله گروهی اوت شود، ظرف 12 روز اول باید چهار بازی انجام بدهد و اگر تیمی به مرحله یک‌هشتم نهایی برسد، طی 15 روز مکلف به برگزاری 5 بازی خواهد بود.
 بالاخره بعد از مدتها بلاتکلیفی، کنفدراسیون فوتبال آسیا برنامه اولیه زمانی برای از سرگیری رقابت‌های لیگ قهرمانان را اعلام کرد. بر این اساس قرار شده مسابقات باقی‌مانده از مرحله گروهی و البته تک بازی یک‌هشتم نهایی، بین روزهای 24 شهریور تا هشتم مهرماه به صورت متمرکز در کشوری که بعدا انتخاب خواهد شد، برگزار شود. این یعنی تیم‌های غرب و شرق هر کدام یک جا جمع می‌شوند و بدون تماشاگر، چهار یا پنج بازی را ظرف 15 روز انجام می‌دهند. البته این برنامه هنوز هم کاملا قطعی نیست و اجرای آن بستگی به شرایط دارد.

بدون شک بزرگترین ویژگی برنامه اعلام‌شده، فشردگی و سنگینی آن است. بر این اساس تیم‌ها باید هر سه روز یک بار بازی کنند. اگر تیمی از مرحله گروهی اوت شود، ظرف 12 روز اول باید چهار بازی انجام بدهد و اگر تیمی به مرحله یک‌هشتم نهایی برسد، طی 15 روز مکلف به برگزاری 5 بازی خواهد بود. این یک برنامه بسیار سخت و جدی است که به معنی واقعی کلمه ساق آهنی می‌خواهد. مسلما نقش بدنسازی درست، امادگی جسمانی بالا و برخورداری از نیمکت قدرتمند در پشت سر گذاشتن این مرحله بسیار تعیین‌کننده خواهد بود.

و اما یک نکته جالب؛ ماه‌ها پیش اعلام شد باشگاه‌های ایرانی به خاطر محدودیت‌های اعمال‌شده در پروازهای بین‌المللی، باید تمامی مسابقات این فصل‌شان در لیگ قهرمانان آسیا را در زمین بی‌طرف میزبانی کنند. این مساله خشم نمایندگان کشورمان را به دنبال آورد و با تهدید آنها به کناره‌گیری دسته‌جمعی همراه شد. در ادامه کنفدراسیون فوتبال آسیا پیشنهاد کرد مسابقات دور رفت همه تیم‌های ایرانی در خانه رقبا برگزار و میزبانی‌های ما به دور برگشت موکول شود. بعد از کلی سفر و جلسه و تایید و تکذیب، بالاخره این پیشنهاد پذیرفته و اجرایی شد، اما بعد از دو بازی خارج از خانه، کرونا کل مسابقات را تعطیل کرد و حالا هم تمامی دیدارها به صورت متمرکز برگزار خواهد شد. این یعنی تمام آن دعواها و چند هفته کشمکش و درگیری و استرس، کاملا پوچ و عبث از آب درآمد.

نظرات بینندگان