کد خبر: ۱۳۹۶۵۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۲ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
نمانیده مردم کازرون و کوهچنار:

رسیدگی به وضعیت هسته ای کشور، اولین کار کمیسیون انرژی خواهد بود/ باید مراقب لیبرال ها در مذاکرات باشیم تا در عمل انجام شده قرار نگیریم

دکتر عباسی گفت: باید مراقب دیپلماسی غیر رسمی دستگاه اجرایی باشیم تا کشور د رعمل انجام شده قرار نگیرد.

دکتر فریدون عباسی نماینده مردم کازرون و کوهچنار در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار شیرازه، با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری که در جلسات عمومی تاکید کردند، اظهار داشت: در موضوعات جهانی و منطقه‌ای مذاکره ای با آمریکا نخواهیم داشت؛ مذاکره ما فقط در مورد مسائل هسته‌ای و تحریم‌ها بود که آن هم در جمع پنج کشور دیگر و هم سطح آن کشورها با آمریکایی‌ها باید بحث شود، با این شرط که همه به برجام برگردند و در چارچوب 1+5 بحث ها پیگیری شود.

رسیدگی به وضعیت هسته ای کشور، اولین کار کمیسیون انرژی خواهد بود/ مراقب لیبرال ها در مذاکرات باشیم تا در عمل انجام شده قرار نگیریم

وی تأکید کرد: مطمئناً برای برگشتن برجام باید تحریم‌ها لغو شود و چون این اتفاق نیفتاده، قطعاً مذاکره رسمی هم با آمریکایی‌ها نخواهیم داشت و نمایندگان انقلابی مجلس هم همین نظر را دارند.

به گفته تنها جانباز هسته ای کشور، کلیت مجلس معتقدند که به مصلحت کشور نیست با آمریکای زورگو، از موضع ضعف برخورد کنیم؛ باید از موضع قدرت با آمریکا مذاکره کنیم؛ اما یک دیپلماسی غیر رسمی هم در این میان وجود دارد که دست اندرکاران اجرایی کشور هستند و فاجعه برجام را رقم زدند و صنعت هسته‌ای کشور را به رکود کشاندند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه احتمال دارد که در این زمان هم لابی‌ها و مذاکرات پشت پرده ای  داشته باشند، همانطور که قبلاً هم در رسیدن به یک توافق نابرابر هسته‌ای این کار را انجام دادند؛ تصریح کرد: باید مواظب باشیم که این طیف، کشور را در عمل انجام شده قرار ندهند. در سال ۹۲ در ژنو هم کاری که آقای ظریف و روحانی کردند، این بود که کشور را در عمل انجام شده قرار دادند و تمام دستاوردهای فنی کشور را واگذار کرده، یک شکلات گاز زده گرفتند و به این شکل آقای ظریف را به عنوان قهرمان دیپلماسی معرفی کرده و بر طبل پیروزی کوفتند؛ که متاسفانه صدا و سیما هم در آن زمان با آنها همکاری کرد. پس باید کاملا مراقب عملکردهای منفردانه آن جریان سیاسی که دستگاه‌های اجرایی را در دست دارند، باشیم تا اقدامات خود را به عنوان مواضع ملت ایران جا نزنند.

به گفته وی، نمایندگان مجلس بلافاصله پس از تشکیل کمیسیون انرژی، اولین کاری که انجام می دهند، رسیدگی به وضعیت هسته ای کشور است.

دکتر عباسی با یادآوری اینکه بحث‌های دیپلماسی خارجی و مذاکره، به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی برمی گردد، تصریح کرد: مطمئنا نمایندگان انقلابی مجلس یازدهم، با این دیدگاهی که من از آنها دریافت کردم، به مصالح ملی بیشترین توجه را دارند و قطعاً خطی و لیبرالی در این موارد برخورد نکرده و مرعوب دنیای غرب نیستند و مطمئنا بررسی‌های لازم را انجام می‌دهند و اگر ضرورت یک مصوبه جدید در مجلس باشد، با فوریت حتماً مطرح خواهد شد.

انتهای پیام/

نویسنده :
فاطمه اسدزاده
نظرات بینندگان