کد خبر: ۱۳۹۶۵۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۲ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی:

جمهوری اسلامی امروز خیلی قوی‌تر از امپریالیسم آمریکا است/ اتفاقات امروز آمریکا، بهانه ای برای احقاق حقوق و عدالت خواهی مردم در این کشور بود

علیرضا پاک فطرت، دنیای امروز را دنیای مذاکره می داند که قدرت داخلی نظام، باعث قدرت مذاکره کنندگان می شود تا آنها احساس ضعف نکنند.

دکتر علیرضا پاک فطرت نماینده مردم شیراز و زرقان در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار شیرازه گفت: آزادی دانشمندانی ایرانی که در آمریکا به دلایل مختلف بازداشت هستند، بسیار خوب است؛ اما نباید اینگونه تصور شود که مذاکره و دیپلماسی باعث آزادی آنها شده؛ بلکه آنها با قدرت جمهوری اسلامی ایران آزاد شده اند.

جمهوری اسلامی امروز خیلی قوی‌تر از امپریالیسم آمریکا است/ اتفاقات امروز آمریکا، بهانه ای بود برای احقاق حقوق و عدالت خواهی مردم در این کشور

وی با یادآوری اینکه آمریکا و نظام سلطه به قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران، قدرت دفاعی، و استواری در مسیر و آزاده بودن، پی برده اند، برای همین کوتاه می آیند، تأکید کرد: جمهوری اسلامی امروز خیلی قوی‌تر از امپریالیسم آمریکا است.

پاک فطرت افزود: آمریکا طبق گفته مقام معظم رهبری روزبه روز ضعیف‌تر می‌شود و این اتفاقاتی هم که امروز آنجا به وقوع می‌پیوندد، همه فکر می کنند که به خاطر یک سیاه‌پوست بوده، اما این بهانه ای بود که مردم احقاق حقوق و عدالت خواهی را دنبال کنند باشند و بگویند ما این نظام سرمایه‌داری را نمی‌خواهیم.

وی معتقد است که مذاکره به خودی خود بد نیست، ولی نه از موضع ضعف جمهوری اسلامی ایران؛ به خصوص این روزها که ایران در موضع قدرت قرار دارد.

این نماینده مجلس یازدهم، دنیای امروز را دنیای مذاکره می داند که قدرت داخلی نظام، باعث قدرت مذاکره کنندگان می شود تا آنها احساس ضعف نکنند.

این یادگار دفاع مقدس تصریح کرد: اگرچه با رعایت همه جوانب می توان مذاکره کرد، اما اینکه فکر کنیم با مذاکره مشکلاتمان حل می‌شود، اشتباه بزرگی است. پس در عین حالی که مذاکره می‌کنیم، باید به دنیا بگوییم که سر جنگ با هیچ کشوری نداریم، منطقی هستیم و در چارچوب قوانین و مقررات دنیا حرکت می‌کنیم؛ اما مستقل هم هستیم و خودمان را هم ابرقدرت می دانیم و از کسی ترس و واهمه‌ای نداریم.

وی در ارتباط با تصویب برجام در ۲۰ دقیقه گفت: تصویب طرحی با این هم نکته قابل تأمل در ۲۰ دقیقه، قطعا کار مجلس نیست و از جای دیگر حمایت شده است.

پاک فطرت در بیان مواضع نمایندگان در قبال مذاکره احتمالی گفت: کسی حاضر به وطن فروشی نیست تا اینچنین ذلیلانه، پا روی خون این همه شهید بگذارد و در ۲۰ دقیقه با آن شرایط برجام را به تصویب برساند؛ مجلس یازدهم قطعاً این کار را نخواهد کرد.

انتهای پیام/

نویسنده :
فاطمه اسدزاده
نظرات بینندگان