کد خبر: ۱۳۹۶۵۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۰ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۹

لزوم رعایت اصول بهداشتی توسط شهروندان/ آمار مبتلایان به کرونا در استان فارس به ۶ هزار و ۷۶۹ نفر رسید

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گفت: آمار مبتلایان به کرونا در استان فارس به ۶ هزار و ۷۶۹ نفر رسیده است.
عبدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: از ۲ هزار نمونه ارسالی به آزمایشگاه‌های تخصصی کووید ۱۹ استان، ۱۲۲ مورد مثبت شناسایی شده که با افزوده شدن این موارد جدید، آمار کنونی استان فارس به ۶ هزار و ۷۶۹ رسیده است.

او ادامه داد: در استان فارس از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون، بیش از ۱۰۰ هزار نمونه آزمایشگاهی از افراد بیمار و علامت دار تهیه شده است.

همتی، همچنین آمار بهبودیافتگان بیمارستانی و ایزوله خانگی استان فارس را ۵ هزار و ۸۹۴ نفر اعلام کرد.

او تصریح کرد: یک نفر در ۲۴ ساعت گذشته به علت ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست داد که با این یک مورد جدید، تاکنون آمار موارد فوتی در فارس به ۱۱۵ نفر رسیده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ۱۱۵ مورد فوتی استان فارس بر اثر ابتلا به کروناویروس از شروع تاکنون را ۷۱ مورد مربوط به شیراز، ۹ مورد مرودشت، ۴ مورد آباده، ۳ مورد کازرون، پاسارگاد ۲ مورد، داراب، رستم، زرقان، ارسنجان، سروستان، نی ریز و بیضا هر کدام یک نفر عنوان کرد و مابقی جانباختگان را نیز مربوط به دیگر دانشگاه‌ها و دانشکده‌های استان فارس اعلام کرد.

همتی اضافه کرد: هم اکنون ۲۱۳ بیمار مبتلا به کروناویروس در بخش‌های عمومی و ۲۸ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های سطح استان فارس بستری هستند.

او تصریح کرد: مهم‌ترین اقدام برای قطع زنجیره انتقال کروناویروس، رعایت فاصله در روابط اجتماعی، استفاده از ماسک و پرهیز از تردد‌های غیرضرور است.

انتهای پیام/

برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان