کد خبر: ۱۳۹۶۵۹
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۸ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
استاندار فارس،مطرح کرد؛

رشد 20درصدی اقتصاد فارس در سال جاری

استاندار فارس گفت:نبایستی فراموش کرد که تأثیرات شیوع کرونا بر اقتصاد جهان باعث ایجاد محدودیت‌هایی در تجارت بین الملل شده است با این حال انتظار رشد ۲۰ درصدی نسبت به سال قبل انتظاری منطقی برای اقتصاد استان فارس است.
رشد 20درصدی اقتصاد فارس در سال جاری
به گزارش شیرازه، عنایت اله رحیمی عصر دوشنبه 19خرداد در کارگروه صادرات استان فارس با بیان اینکه در موضوع ارزی با یک حرکت روبه رشدی در استان برخوردار بودیم،گفت: اقدامات خوبی که در سال گذشته در حوزه اقتصاد شکل گرفت باعث شد تا صادرات در استان افزایش یابد چنانچه شاهد رشد 16درصدی ارزی در سال 98نسبت به سال97 بودیم که این امر علی رغم محدودیت ها اتفاق افتاد.

رحیمی با بیان اینکه هدف گزاری که در سال 97شد این بود که بتوانیم از یک هزار و 500میلیارد دلار به یک هزار و 900میلیارد دلار برسیم،عنوان کرد: طبیعتا هدف گزاری مناسبی است،اما با توجه به توانمندی‌هایی که در استان فارس در حوزه اقتصاد وجود دارد لذا می‌توان به این مهم دست یافت البته نبایستی فراموش کرد که تأثیرات شیوع کرونا بر اقتصاد جهان باعث ایجاد محدودیت‌هایی در تجارت بین الملل شده است.

وی با تاکید بر اینکه انتظار داریم تا  فعالیت بیشتری در شناسایی بازار  کشور های  همسایه انجام شود،ابراز داشت:  ما نیز در این راستا از  حدود اختیارات خود برای  حمایت از صادرکنندگان بهره گیری میکنیم. 

عالی‌ترین مقام دولت در استان فارس در خصوص صادرات و افزایش حجم صادراتی با بیان اینکه با وجود مشکلات موجود انتظار رشد ۲۰ درصدی نسبت به سال قبل انتظاری منطقی برای اقتصاد استان فارس است،افزود:کیفیت کالا و استانداردهای لازم صادراتی دو مؤلفه بسیار مهم در بخش صادرات است که البته قیمت کالای صادراتی نیز با توجه به توان خرید مردم در بازارهای هدف بسیار حائز اهمیت است.

رحیمی با اشاره به اینکه برای هر نوع تولید باید، بازار مصرفی تعریف شود عنوان کرد: در صادرات داخلی و خارجی باید به  الزامات مبدا و مقصد توجه داشت و این حداقل اقدامی است که در جذب رضایت مشتری مهم است و صادرات با رعایت استاندارد ها ارتباط دارد.

وی اضافه کرد:ایران و بخصوص استان فارس در برخی از پارامترهای صادراتی دارای مزیت نسبی نسبت به کشورهای همجوار و منطقه بوده و این در حالی است که ایران و فارس در برخی از پارامترهای صادراتی از جمله  حمل و نقل مشکلاتی دارد که باید با  روش های مختلف دریایی ، زمینی و ریلی در رفع این مشکلات تلاش کنند.

استاندار فارس در خصوص تجارت مالی نیز  به یکی از مشکلاتی که در حوزه تجارت بین الملل در مقابل صادرات ایران قرار گرفته است،اشاره کرد و افزود: این موضوع تراکنش‌های مالی در تجارت بین الملل است که بخش خصوصی بایستی نسبت به چاره اندیشی در این حوزه نیز اقدامات لازم را در نظر بگیرد.

 رحیمی با تاکید بر اینکه ما باید تلاش کنیم تا  انگیزه را از صادر کنندگان نگیریم،تصریح کرد:ایجاد مشوق‌های صادراتی کاهش قوانین و بروکراسی‌های اداری و همچنین تشویق صادرکنندگان از جمله راهکارهایی است که می‌تواند نقش مؤثری در افزایش میل به صادرات و افزایش تولید در سال جهش تولید باشد و کمک شایان توجهی به این بخش کند.

وی در پایان با ابراز امیدواری برای اصلاح تعرفه های صادراتی،فعالیت نمایشگاه‌ها را  در معرفی کالا مهم تلقی کرد و افزود: معرفی کالا باید منجر به تقاضای موثر شود./

انتهای پیام/
نظرات بینندگان