کد خبر: ۱۳۹۶۹۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۷ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
معاون بهره برداری شرکت برق منطقه ای فارس و بوشهر اعلام کرد:

اجرای طرح بهینه سازی شبکه و تغییر آرایش خطوط نیروگاهی گناوه و کازرون

مهندس حمزه روغنیان معاون بهره برداری شرکت برق منطقه ای فارس و بوشهر از اجرای طرح بهینه سازی شبکه و تغییر آرایش خطوط نیروگاهی گناوه و کازرون خبر داد و بیان داشت : طرح بهینه سازی شبکه و تغییر آرایش خط ارتباطی پست چهارروستایی به خط نیروگاهی ما بین نیروگاه سیکل ترکیبی گناوه و نیروگاه سیکل ترکیبی کازرون با موفقیت انجام شد.
به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی شرکت برق منطقه ای استان فارس ، مهندس روغنیان تاکید کرد : این طرح جهت افزایش ضریب اطمینان شبکه سراسری و به منظور تاًمین برق مطمئن و پایدار شبکه و افزایش ظرفیت انتقال و تعدیل بار خطوط ۲۳۰ کیلوولت پست چهارروستایی اجرا شده است.

 معاون بهره برداری شرکت برق منطقه ای فارس و بوشهر  اضافه کرد: با برگزاری جلسات متعدد و گرفتن پخش بار شبکه و انجام خدمات مهندسی توسط مجری طرح بهینه سازی شبکه و دفتر فنی  انتقال ، تغییر آرایش خط ارتباطی پست چهارروستایی به خط نیروگاهی ما بین نیروگاه سیکل ترکیبی گناوه و نیروگاه سیکل ترکیبی کازرون انجام شده است.

روغنیان افزود:  این پروژه سخت و طاقت فرسا با احداث  باسبار و تغییر ارتباطی ها در گرمای بالای ۴۵ درجه سانتیگراد و کار در ارتفاع ۴۰ متری با هزینه ای بالغ بر ۲۲۰ میلیون تومان  در خرداد ماه ۱۳۹۹ در کوتاهترین زمان ممکن انجام گردید.

وی ادامه داد:  پروژه مذکور با تلاش مضاعف طرح بهینه سازی شبکه و پرسنل مربوطه بهمراه همکاران دفتر فنی انتقال و امور انتقال برق استان بوشهر در طراحی و خدمات مهندسی و اجرای بی عیب و نقص پروژه و در راستای اهداف وزارت نیرو مبنی بر اصلاح ساز و کارها بجای تاکید بر ساخت و سازها انجام پذیرفت.

معاون بهره برداری شرکت برق منطقه ای فارس و بوشهر  اضافه کرد: با توجه به تمایل به بهبود وضعیت  انتقال  برق ، تلاشهای زیادی در جهت بهینه‌سازی آن در ابعاد مختلف صورت می‌گیرد. پیشرفت علم ارتباطات ونیز کامپیوتر و بکارگیری آن در صنعت‌برق به عنوان ابزاری موثر در بهبود سیستم موجب شده تا شرکت‌ برق منطقه ای تلاش همه‌جانبه‌ای در جهت توسعه اتوماسیون انتقال انجام دهد.

مهندس روغنیان با بیان اینکه تلفات بالاتر از حد استاندارد از سوی کارشناسان در شرکت برق منطقه ای مورد پذیرش نیست افزود: این تلفات از امتیازهای منفی شبکه‌های  انتقال  بوده و روشهای زیادی نیز درجهت کاهش آن ارایه و اجرا شده است. 

وی ادامه داد: تغییر آرایش خطوط از روشهایی است که طی چند سال اخیر به آن توجه شده و از روشهای موثر در بهبود شبکه است و با انتقال بار از روی فیدرهای با بار سنگین به فیدرهای با بار سبک حاصل می‌شود. در شرایط بهره‌برداری عادی از آن جهت کاهش تلفات و یا تعدیل بار بین فیدرها، و در شرایط بروز یک خطای دائمی جهت کاهش نواحی بی‌برق تا زمان رفع عیب می‌توان استفاده کرد.

لازم به ذکراست این عملیات توسط شرکت تعمیرات نیروی برق فارس (امور بوشهر) به بهترین نحو ممکن انجام گردید. با این تغییر آرایش بار خطوط متعادل شده و منجر به کاهش تلفات خط گردیده است .
انتهای پیام

نظرات بینندگان