کد خبر: ۱۳۹۶۹۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۴ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۹

اعتبارنامه تاجگردون به کمیسیون تحقیق ارسال شد

نمایندگان با وارد دانستن اخطار زاکانی اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون را کمیسیون تحقیق اعتبار نامه ارجاع دادند.
به گزارش شیرازه، اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون منتخب گچساران در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز بررسی شد.

نهایتا وکلای ملت اخطار علیرضا زاکانی نماینده مردم قم در مجلس را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به رأی گذاشته و با 159 رأی موافق اخطار وی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ وارد دانستند و نهایتا اعتبارنامه تاجگردون به کمیسیون تحقیق اعتبارنامه‌های منتخبان مجلس یازدهم ارسال شد.

نمایندگان مجلس نهایتاً اخطار زاکانی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ با 159 رأی موافقت، 70 رأی مخالف و 12 رأی ممتنع از مجموع 254 نماینده حاضر در جلسه وارد دانستند که بر این اساس اکثریت نمایندگان نسبت به وارد بودن اخطار زاکانی رأی مثبت دادند.

بر اساس این گزارش اخطار علیرضا زاکانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با استناد به اصول 93، 85، 72 و 73 قانون اساسی عنوان کرده بود: اصل 85 قانون اساسی عنوان می‌کند که حق نمایندگی قائم به شخص است و این حق واگذاری به شعب واگذار نشده است، بنابراین ما نمی‌توانیم چیزی تصویب کنیم که خلاف مذهب و اصول قانون اساسی باشد.

وی ادامه داد: در سال 97 آیین نامه داخلی مجلس نیز در این خصوص اصلاح شده است و بنابراین باید اخطار بنده به رأی گذاشته شود.

در ادامه نیز محمد باقر قالیباف رئیس مجلس، اخطار زاکانی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ وارد دانست و آن را به رأی گذاشت اکثریت نمایندگان با اخطار وی موافقت کردند.

بر اساس آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی کمیسیون تحقیق اعتبارنامه‌های منتخبان مجلس به مدت ۱۵ روز مهلت دارد تا اعتبارنامه منتخب گچساران را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بررسی کرده و گزارش آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به صحن علنی مجلس ارسال کند.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان