کد خبر: ۱۳۹۷۰۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۵ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۹

تعداد مبتلایان کرونا ویروس در فارس از ۷ هزار نفر گذشت/ لزوم رعایت بهداشت بیشتر توسط افراد دارای بیماری زمینه ای

همتی، از شناسایی ۱۶۱ مورد جدید ابتلا به کرونا ویروس و افزایش مبتلایان به ۷ هزار و ۱۳۱ نفر در استان فارس خبر داد.
به گزارش شیرازه، عبدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به شناسایی ۱۶۱ مورد جدید ابتلا به کرونا ویروس و افزایش مبتلایان به ۷ هزار و ۱۳۱ نفر در استان فارس، اظهار کرد: این موارد جدید از ۲ هزار و ۱۶۸ نمونه ارسالی به آزمایشگاه‌های تخصصی کووید۱۹ استان فارس در ۲۴ ساعت گذشته ثبت شده است.

او ادامه داد: از ۱۶۱ مورد جدید در استان فارس، شیراز ۴۴ مورد، لامرد ۱۰ مورد، داراب ۷ مورد، مرودشت ۶ مورد، آباده و ممسنی هر کدام ۴ مورد، کازرون و زرین دشت هر کدام ۳ مورد، رستم ۲ مورد، خرم بید، فیروزآباد، پاسارگاد و بیضا هر کدام یک مورد را شامل می‌شود و مابقی موارد مربوط به دیگر دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی استان اختصاص دارد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز تصریح کرد: ۲ نفر از هم استانی‌ها در ۲۴ ساعت گذشته به علت ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست دادند که با این یک مورد جدید، تاکنون آمار موارد فوتی در فارس به ۱۱۸ نفر رسیده است.

همتی همچنین آمار بهبودیافتگان بیمارستانی و ایزوله خانگی استان فارس را نیز ۶ هزار و ۸۸ نفر اعلام کرد.

او افزود: تعداد بیماران بستری امروز در بیمارستان ها به ۲۶۰ نفر رسیده است و ۲۵ بیمار مبتلا به کووید۱۹ نیز در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان های سطح استان فارس بستری هستند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تاکید بر اینکه هنوز آمار استان فارس بالا است و در مرحله هشدار هستیم، گفت: اگر پروتکل ها و دستورهای بهداشتی رعایت نشود ممکن است تبعات زیانباری برای استان به همراه داشته باشد زیرا، ویروس در جامعه در حال چرخش و آسیب رسان است.

همتی بیان کرد: مردم باید به خاطر حفظ جان سالمندان، افراد دارای بیماری های زمینه ای و کسانی که دچار نقص سیستم ایمنی هستند، نکات بهداشتی را بیشتر رعایت کنند.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان