کد خبر: ۱۳۹۷۱۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۶ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۹

تقدیر علوم پزشکی شیراز از پخش ۴۵ هزار دقیقه برنامه ویژه بحران کروناویروس توسط صدا و سیمای مرکز فارس

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تقدیر از مشارکت فعالانه صدا و سیمای فارس در پخش بیش از ۴۵هزار دقیقه برنامه ویژه کروناویروس، این امر را حاکی از نگاه مسوولانه این سازمان نسبت به مقوله مهم سلامت عمومی جامعه عنوان کرد.
به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر «مهرزاد لطفی» با بیان نقش کارآمد رسانه ملی در آگاه سازی جامعه و دستیابی به اهداف توسعه ملی، اظهار کرد: صدا و سیمای مرکز فارس نیز همواره به بهترین نحو در این زمینه ایفای نقش کرده و به ویژه در حوزه سلامت، تعامل سازنده این سازمان با مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز، موجب شده تا زمینه های دستیابی به اهداف سلامت محور، به شکل موثرتری فراهم شود.

او ادامه داد: با آغاز همه گیری کروناویروس در کشور و به تبع آن استان ما، صدا و سیمای مرکز فارس در این عرصه به خوبی ورود کرده و ضمن انعکاس خدمات مدافعان سلامت، با آگاهی بخشی عمومی نسبت به این بیماری و راه های پیشگیری از آن به کمک مجموعه سلامت آمد و به این واسطه استان فارس توانست از جمله استان های موفق کشور در عبور از روزهای سخت همه گیری این بیماری باشد.

به گفته رئیس دانشگاه، از جمله بحران های این ایام که علاوه بر آسیب های جامعه و تهدید سلامت خانواده ها، فشار مضاعفی را نیز به مجموعه سلامت استان وارد کرد، موضوع مسمومیت تعدادی از هم استانی ها با الکل بود که تاکنون ۸۴۷ مورد مسمومیت قطعی ناشی از آن در بیمارستان ها به ثبت رسیده و متاسفانه ۱۰۵ مورد به فوت منجر شده و ۳۷۹ نفر نیز دچار آسیب های چشم و کلیه شده اند.

دکتر لطفی افزود: این چالش جدی موجب شد تا صدا و سیمای مرکز فارس همچون همیشه، با اهداف نظام سلامت همراه شده و در این زمینه نیز به رسالت سلامت محوری خود به خوبی ادای دین کند که از ثمره های مثبت این آگاهی بخشی های مسوولانه، کاهش موارد این مسمومیت در روزهای اخیر بوده است و امیدواریم بتوانیم با تقویت این تعامل سازنده، شاهد رفع این چالش در جامعه و ارتقای سلامت خانواده ها باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ابراز امیدواری کرد تعامل مثبت موجود در مسیر شفاف سازی عمومی و ارتقای سلامت جامعه تقویت یافته و دستاورد این امر را ارتقای جایگاه فارس در شاخص های بهداشت و درمان، گسترش موهبت سلامت در استان و تقویت جایگاه همیشگی فارس در این عرصه خواند.

پایان خبر


نظرات بینندگان