کد خبر: ۱۳۹۷۱۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۷ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
رئیس کل دادگستری فارس خبر داد:

کاهش پرونده‌های قدیمی در مجموعه قضایی استان فارس

دیدار مدیران مجموعه های قضایی استان فارس و سازمانهای تابعه قوه قضائیه با حجت الاسلام رئیسی رئیس قوه قضائیه در شیراز برگزار شد.
 به گزارش شیرازه،  حجت الاسلام موسوی رئیس کل دادگستری فارس در دیدار مدیران مجموعه های قضایی استان فارس و سازمانهای تابعه قوه قضائیه با حجت الاسلام رئیسی رئیس قوه قضائیه در شیراز، گفت: استان فارس از استان هایی با مجموعه قضایی گسترده و پرونده های کثیرالشاکی است که بعضی پرونده ها، بیش از 4هزار شاکی دارد.
استان فارس دارای پرونده‌های کثیرالشاکی است در برخی از پرونده‌ها چهار هزار و ۵۰۰ شاکی وجود دارد
وی افزود: استان فارس دارای پرونده‌های کثیرالشاکی است در برخی از پرونده‌ها چهار هزار و ۵۰۰ شاکی وجود دارد که طبیعی است برخی پرونده‌ها طول بکشد.

رئیس دادگستری فارس زمان رسیدگی به پرونده‌های حقوقی را ۲۵ و در کیفری ۱۶ روز عنوان کرد و اظهار اضافه کرد: در دادگاه کیفری دو، ٣٨٠ پرونده و حقوقی چهار هزار و٣٠٠ پرونده وجود دارد.
موسوی افزود: ۱۳ پرونده فساد اقتصادی گسترده در استان فارس در سال ٩٨ تشکیل شد که با رسیدگی این پرونده‌ها، شش میلیارد تومان به بیت‌المال بازگشت.
استان فارس دارای پرونده‌های کثیرالشاکی است در برخی از پرونده‌ها چهار هزار و ۵۰۰ شاکی وجود دارد
رئیس کل دادگستری فارس در ادامه اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون ١١ واحد تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل در استان فارس راه‌اندازی شده که نمونه بارز آن کارخانه روغن نباتی است.

وی در پایان گفت: برخورد قضات نسبت به گذشته بسیار مطلوب شده و اگر قاضی هم خطایی داشته با او به شدت برخورد شده است.

نظرات بینندگان