کد خبر: ۱۳۹۷۲۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۹ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
استاندار فارس از رئیس دستگاه قضا درخواست کرد:

ساماندهی ضابطین دادگستری/ تاسیس و تجهیز حوزه قضایی در شهرستان‌های جدید فارس

عنایت الله رحیمی گفت: انتخابات پایان سال 98 یکی از سالم ترین و بهترین انتخابات برگزار شده در چهل سال گذشته است.

به گزارش شیرازه، عنایت الله رحیمی استاندار فارس در جلسه شورای اداری استان که با حضور رئیس قوه قضائیه برگزار شد، با یادآوری اینکه سال ۹۸ سال بسیار سخت و پر مخاطره این برای کشور و به خصوص شیراز بود، گفت: ما همه تلاشمان را کردیم که این تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم.

وی با اشاره به آتش سوزی های اخیر در استان تصریح کرد: علیرغم اینکه این آتش سوزی ها، خسارات زیادی به بار آورد، اما نشان از ایجاد روحیه مشارکت و همدلی بین متولیان امر و مردم از بالاترین تا بالاترین سلسله مراتب اداری را دارد.

رحیمی با بیان اینکه موضوع هفت آبان به عنوان یک روزی که در تاریخ امنیتی این استان مشکلاتی ایجاد کرده بود، اظهار داشت: در این مورد هم امسال همکاری و همیاری مردم را شاهد بودیم و وانستیم با تدابیر اتخاذ شده، این روز را به آرامی پشت سر بگذاریم، و امیدواریم که بعد از این، بتوانیم اعیاد ایرانی و اسلامی معتبر را به جای آن جشن بگیریم.

نماینده عالی دولت در فارس، با یادآوری اینکه در سال 98، تاسیس 7شهر جدید در استان را شاهد بودیم اظهار داشت: علی رغم اینکه این اتفاق شادی تعداد زیادی از ساکنین این شهرها را به همراه داشت، اما اعتراضاتی هم در پی داشت که توانستیم با اقدامات و تدابیر پیش بینی شده، این موضوع را هم بدون مشکل آفرینی پشت سر گذاشتیم.

رحیمی، انتخابات پایان سال 98 را یکی از سالم ترین و بهترین انتخابات برگزار شده دانست و گفت: علیرغم برنامه‌ریزی‌های معاندین و استکبار و ترویج این تفکر که مردم را از انتخابات ناامید کنند و موضوع را به شکلی سوق دهند که هم تنش زا باشد و هم مشارکتی وجود نداشته باشد، اما با تدابیری که انجام شد، می‌توانیم ادعا کنیم که یکی از سالم ترین و بی حاشیه ترین انتخابات در عمر نظام جمهوری اسلامی را برگزار کردیم.

وی با شاره به بحران شیوع کرونا در کشور، استان فارس را پیشقدم در این مبارزه معرفی کرد و گفت: ۱۵ روز قبل از اعلام رسمی کشور برای شیوع کرونا تصمیمات پیشگیرانه ای داشتیم که در نهایت به واسطه اقدامات خوبی که در زمینه مبارزه با کرونا داشتیم مورد تشویق ملی قرار گرفتیم و همه این مسائل را مدیون همکاری پایاپای مجموعه دستگاه قضایی، انتظامی، علما و روحانیون، و نمایندگان هستیم.

استاندار فارس در ادامه، با بیان اینکه در سال ۹۷ و ۹۸ اوج شدت تحریم ها را شاهد بودیم و علیرغم همه این تحریم ها، توانستیم در قالب هدف گذاری انجام شده، توسعه مناسبی را در استان شاهد باشیم، تصریح کرد: بیان این موضوع به معنای مطلوب بودن وضعیت امروز نیست و تا رسیدن به وضعیت مطلوب فاصله داریم.

وی، تشکیل ستاد گلخانه ها را در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر رونق و جهش تولید دانست که با توسعه کارخانه ها و غلبه بر بی آبی حاصل از یک دهه فعالیت شد که منجر به افزایش تولید در این زمینه و کاهش بروکراسی شد.

مقام عالی دولت در فارس ادامه داد: برای سرمایه گذاری سرمایه گذاران خارج از استان، و جلوگیری از خستگی و زدگی آنها در مراحل اداری، تعداد زیادی مجوزهای بدون نام در شهرک های صنعتی و کشاورزی در نقاط مختلف استان در صنایع مختلف صادر شد.

رحیمی افزود: در این راستا، بعضی از کارگاه تولیدی راکد و کارخانه‌های نیمه تعطیل مجدداً به کار برگشته اند از جمله صنایع تاسیسی به صنعت آلومینیوم در شهرستان لامرد در جنوب استان می توان اشاره کرد.

وی با یادآوری اینکه قبل از انقلاب یک کارخانه پتروشیمی و کارخانه سیمان در استان داشتیم تصریح کرد: اما در چند سال گذشته ۳ کارخانه فولاد را در استان پایه گذاری کردیم که دو کارخانه در حال تولید و توسعه است و دیگری در حال اجرای عملیات احداث است.

استاندار فارس با اشاره به توفیقاتی که در بخش‌های مختلف اقتصادی، کشاورزی، گردشگری، صنعت، و دانش بنیان به خصوص در موضوع دانش پزشکی متأثر از این نگاه است تصریح کرد: علیرغم همه این اتفاقات، هنوز هم مشکلات زیادی پیش پای استان است. معیشت و اقتصادی بر مردم فشار می‌آورد و نیازمند این هستیم که که فضای لازم هم در سطح کشور، هم در سطح بین المللی، و در سطح استان فراهم می شود.

رحیمی با یادآوری اینکه افزایش تولید منجر به مازاد تولید داخل می‌شود تأکید کرد: باید به خارج صادر شده و همه اینها نیازمند تنظیم در اقتصاد کشور است.

ساماندهی ضابطین دادگستری/ تاسیس و تجهیز حوزه قضایی در شهرستان‌های جدید فارس

استاندار فارس در ادامه از رئیس دستگاه قضا تقاضا کرد: با توجه به اینکه هفت شهرستان جدید داریم، دستور فرمایید مجموعه‌های حوزه قضایی شهرستان‌ها راه‌اندازی شود، همچنین این زمینه پرسنل هم تامین باشد؛ تقویت زندان‌ها و نیروهای حافظ صلح و امنیت هم ضروری به نظر می رسد چراکه این مجموعه ها به عنوان مجموعه حساس و ویژه قلمداد می شوند تا نیروی انتظامی بتواند به مراقبت بیشتری از آنها داشته باشند.

تعمیر، تکمیل، و تجهیز پزشکی قانونی در مجموعه استان هم از دیگر خواسته های استاندار فارس از رئیس قوه قضائیه بود.

ساماندهی ضابطین دادگستری/ تاسیس و تجهیز حوزه قضایی در شهرستان‌های جدید فارس

رحیمی همچنین گفت: مجموعه قضا بر این موضوع تأکید داشته باشد که تولیدی هایی که عملا بنگاه های اقتصادی هستند و دارای مشکلات قضایی، تعیین تکلیف آنها در دادگستری ها تسریع شود تا یکی از موانع مهم تولید است، از بین برود.

وی تاکید کرد: توجه به گسترش این موضوع می‌تواند رضایتمندی بیش از پیش مردم را به همراه داشته باشد.

ساماندهی ضابطین دادگستری یکی دیگر از ضروریات بود که استاندار فارس از رئیس دستگاه قضا خواستار شد.

انتهای پیام/

نویسنده :
فاطمه اسدزاده
نظرات بینندگان