کد خبر: ۱۳۹۷۲۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۹ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۹
هنرمند شیرازی:

شرکت «سلام ایر» بنده و همسرم را 16 روز در کشور نپال رها کرد

احسان محبودی، پژوهشگر موسیقی فولک گفت: بنده و همسرم برای یک دوره آموزشی به کشور نپال رفته بودیم اما هنگام بازگشت چون ایرانی بودیم شرکت «سلام ایر» اجازه سوارشدن به هواپیما را نداد و ما را 16 روز در این کشور غریب رها کرد.
 احسان محبودی، پژوهشگر موسیقی فولک در گفت و گو با خبرنگار "شیرازه" با بیان این که سال ها برای معرفی موسیقی اقوام ایرانی و فرهنگ این مرز و بوم پژوهش کرده ام، گفت:تا کنون هیچ فرد یا موسیقی دان در این رابطه که هر قوم در هنگام نواختن موسیقی از گلو، فک،دست یا غیره استفاده می کند،تحقیق و پژوهش نکرده اما من با توجه به علاقه ای که داشته ام به این موضوع پرداخته ام.
این هنرمند شیرازی با اشاره به این که دو دیپلم افتخار از کشور آذربایجان دارم، افزود:بنده سال های سال در کشورهای خارجی کنسرت گذاشته ام و در ایران نیز از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برای اجرای کنسرت دعوت شده ام.
شرکت «سلام ایر» بنده و همسرم را 16 روز در کشور نپال رها کرد
شرکت«سلام ایر» با وجود 16 روز در به دری سراغی از ما نگرفت
محبودی به خاطره تلخی که چند وقت اخیر در کشور غریب برایش رقم خورده اشاره کرد و گفت: من و همسرم برای معرفی موسیقی و فرهنگ اصیل ایرانی برای ده روز کلاس آموزشی مدیتیشن، راهی کشور نپال شدیم که پس از دوره از سوی شرکت «سلام ایر»به عمان برگردیم. تاریخ پرواز برگشت ما بیست و ششم بود که به تاخیر افتاد و به روز بیست و هفتم موکول شد. در این روز هم تمام مسافران را سوار هواپیما کردند به غیر از بنده و همسرم، چون ایرانی بودیم. مسئله را از شرکت سلام ایر جویا شدیم اما جواب درست و حسابی به ما ندادند و گفتند بخاطر کرونا ست. این در حالی بود که آمار این ویروس در نپال تنها یک نفر بود.

وی ادامه داد: در خواست دادیم که ما را تا عمان ببرند چون در آنجا دوستی داشتیم که می توانست کمک کند تا به ایران بازگردیم اما بازهم هیچ جوابی ندادند. هیچ پولی در بساط نداشتیم به افراد مختلفی از اقصا نقاط جهان اطلاع دادم تا این که یکی از دوستان محبت کرد و از ترکیه پول فرستاد. ۱۶ روز را در نپال بدون هیچ پیگیری از سوی شرکت سلام ایر گذراندیم. این شرکت سراغی از ما نگرفت که این دوران بی پولی را در یک کشور غریب چگونه می گذرانید؟

این پژوهشگر افزود: برای بنده که با این شهرت و با هدف معرفی فرهنگ ایران حالا بی دلیل در یک روستای دورافتاده بودم واقعا خوشایند نبود چرا که این شرکت اصلاً در این مدت هیچ سراغی از ما نگرفت.
وی به همکاری بی دریغ شرکت «تابان ایر»در عمان اشاره کرد و گفت: من و همسرم که همیشه به تمیزی و نظافت علاقه داشتیم زمانی که دیدیم در کشور نپال چقدر زباله در طبیعت وجود دارد تصمیم گرفتیم آن ها را جمع آوری کنیم که البته این موضوع توسط برخی از مردم نپال و جمعی دیگر از ایرانیان در فضای مجازی رسانه ای شد تا جایی که در صفحه مجازی «خوشا شیراز» نیز منعکس شد. البته مدیر شرکت«تابان ایر» به محض شنیدن بی توجهی شرکت سلام ایر بلافاصله دست به کار شد و برای نجات ما از مهلکه زحمت زیادی کشید.

محبودی افزود: از سوی پیج خوشا شیراز از ما خواستند که در این رابطه مطلب بنویسیم ما هم نوشتیم که جریان از چه قرار بوده و برای فرهنگ سازی این شهر به این کار نیز روی آورده ایم اما پس از مدت کوتاهی دوباره تماس گرفتند که شرکت سلام ایر از آن ها انتقاد کرده و خواسته که به جای این مطالب بنویسید"عذارخواهی و تکذیبه خوشا شیراز از «سلام ایر» بابت دو مسافر به جا مانده!
وی گفت: سلام ایر به ما نیز پیام داد که سازمان هواپیمایی عمان خواسته بوده که شما را سوار هواپیما نکنیم اما سوال ما این می باشد که حتی اگر آن ها خواسته اند،شرکت سلام ایر نباید حال و روز ما را در 16 روز در به دری جویا می شد که در یک کشور غریب بدون هیچ پولی چه بر سرمان آمده است؟

این فعال عرصه موسیقی با ابراز گلایه از شرکت سلام ایر افزود: در نپال از سوی این شرکت هیچ مبلغی به من برگشت داده نشد،ما در این مدت از دوستانمان پول قرض گرفتیم تا تکلیفمان مشخص شود واقعا دلایل این شرکت برای توجیه کار خود غیرمنطقی و خنده آور است.ما این موضوع را با هر  مسئولی در میان گذاشتیم، گفتند برخورد این شرکت غیر قانونی است. این روزها عصر ارتباطات است،چون همزمان با ایام کرونا بودیم به اتفاق تعدادی از دوستان شیرازی کارگاه ماسک دوزی را راه اندازی کردیم. با کمک خیرین طی این مدت روزانه 800 ماسک تولید کردیم و من از کشوری دیگر آن را به صورت مجازی مدیریت و هدایت میکردم. چطور من از کشور نپال می توانم با همکاران در ایران ارتباط برقرار کنم اما این شرکت نتوانست برای احقاق حقوق مسافر خود هیچ تلاشی بکند؟

تعداد بازدید : 0
کد ویدیو


انتهای متن/

برچسب ها: سلام ایر ، هواپیما ، شیراز
نظرات بینندگان