کد خبر: ۱۳۹۷۳۵
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۲ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
یکصد و پنجمین بسته ویژه خبری؛

رونمایی از دومین «ب.ز» / نرخ هر کیلو مرغ ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان شد/ سرنوشت اعتبارنامه تاجگردون چه خواهد شد؟/14 اصلاح‌طلبی که برای 1400 مطرح هستند

رصد‌خانه خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: جزئیات تصمیم هیات رئیسه مجلس درباره اعتبارنامه سه منتخب / سلحشوری: زنان نماینده مجلس یازدهم با ما تفاوت رویکردی دارند / پیشنهاد سخنگوی حزب ندا به جریان اصلاحات / سرنوشت ارائه درس تربیت جنسی در مدارس و ... رصد‌خانه امروز را تشکیل می‌دهند.
 تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه ؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه را می‌بینید.
 
قاضی‌زاده هاشمی: محال است قرارداد ویلموتس بدون اطلاع وزیر افتاده باشد

قاضی‌زاده هاشمی در پاسخ به این پرسش که وزارت ورزش و جوانان را چقدر در این موضوع مقصر می‌داند، اظهار داشت: من در این موضوع، وزارت ورزش را در راستای فدراسیون می‌بینم و نمی‌توانم تفکیکی قائل شوم؛ مخصوصاً زمانی که مبلغ ۲ میلیون یورو پرداخت شد، وزیر ورزش برای پرداخت این رقم پیگیری‌های ویژه‌ای کرد. سوال اینجاست وزارت ورزشی که اینقدر پیگیر پرداخت مبلغ است، چگونه در زمان انعقاد قرارداد نظارت بر مفاد این قرارداد نداشته است. قاضی‌زاده هاشمی در پاسخ به این پرسش که وزارت ورزش و جوانان را چقدر در این موضوع مقصر می‌داند، اظهار داشت: من در این موضوع، وزارت ورزش را در راستای فدراسیون می‌بینم و نمی‌توانم تفکیکی قائل شوم؛ مخصوصاً زمانی که مبلغ ۲ میلیون یورو پرداخت شد، وزیر ورزش برای پرداخت این رقم پیگیری‌های ویژه‌ای کرد. سوال اینجاست وزارت ورزشی که اینقدر پیگیر پرداخت مبلغ است، چگونه در زمان انعقاد قرارداد نظارت بر مفاد این قرارداد نداشته است.


وزیر راه و شهرسازی: قیمت‌های فعلی بازار مسکن به شدت دارای حباب مصنوعی است

وزیر راه و شهرسازی به ایرنا گفت: رییس جمهوری دستور دادند با حضور رییس کل بانک مرکزی و وزیر اقتصاد و دارایی و معاون اول رییس جمهوری جلسه‌ای تشکیل و تمهیدات لازم برای شکستن حباب مصنوعی قیمت‌ها در بازار مسکن اتخاذ شود. اسلامی تاکید کرد که قیمت‌های فعلی بازار مسکن به شدت مصنوعی است و از هیچ منطقی پیروی نمی‌کند. خروجی این جلسه تصمیماتی است که به برخورد و مهار قیمت‌های مصنوعی در بازار مسکن ختم می شود. مقدمات تشکیل این جلسه فراهم است و در نخستین فرصت نشست مشترک اعضای نامبرده با هدف کنترل قیمت مسکن برگزار خواهد شد. وی همچنین خبر داد که سه‌شنبه شب، جلسه مفصلی با اتحادیه مشاورن املاک تهران و نمایندگان آژانس‌های مسکن برگزار شده است که در آن جلسه، در خصوص اقدامات و راهکارهای مهار قیمت‌های افسار گسیخته اجاره بها تصمیم‌گیری شد. از مالکان می‌خواهیم با تکیه بر التهابات روانی اقدام به تعیین اجاره ملک خود نکنند؛ علاوه بر این، اتحادیه‌های املاک موظف هستند قیمت‌ها را کنترل کنند. اضافه کردن اجاره‌بها به صورت غیر واقعی ظلم به مستاجر و حتی صاحبخانه است چرا که وجه غیرمنصفانه‌ای را به خانه خود آورده است. برای کاهش عملیات روانی در بخش اجاره‌بها، دادستانی ورود خواهد کرد و با آگهی‌های غیرواقعی برخورد خواهد شد. اتحادیه املاک نیز اعتقاد دارد نرخ‌های پیشنهادی غیر واقعی و ناشی از التهاب اقتصادی است و ادامه این روش، مخرب وضعیت اقتصادی خواهد بود. وزیر راه با بیان اینکه قبل‌تر هم دادستانی با اعلام قیمت‌های غیر واقعی و کاذب در برخی سایت‌ها برخورد کرد، گفت: این سایت‌ها تلاش دارند قیمت‌های مخرب و غیر واقعی را به مردم تحمیل کنند.

سرنوشت اعتبارنامه تاجگردون چه خواهد شد؟

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز پارلمان بعد از آنکه گزارش شعبه 12 بررسی اعتبارنامه‌های منتخبان را استماع کردند، با اخطار علیرضا زاکانی نماینده مردم قم مواجه شده و با رای مثبت به آن اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون منتخب گچساران همچنان تایید نشده باقی ماند.
در جلسه امروز اعتبارنامه تاجگردون با 159 رأی موافق، 70 رأی مخالف و 12 رأی ممتنع از مجموع 254 نماینده حاضر در جلسه به کمیسیون تحقیق اعتبارنامه منتخبان مجلس یازدهم شورای اسلامی ارسال شد.
اعضای کمیسیون تحقیق در جلسات شعب پانزده‌گانه مجلس و با رأی اکثریت اعضای شعب انتخاب شده‌اند. اعضای این کمیسیون عبارتند از:  مجید ناصری نژاد،  جواد نیک بین،  منصورعلی زارعی کیاپی، مهدی فرشادان، عزت اله اکبری تالارپشتی، سید محمدرضا میرتاج الدینی،  حجت اله فیروزی،  علی جدی،  علیرضا پاک فطرت،  امان اله حسین پور، علی اصغر خانی،  احمد مرادی، سید حمیدرضا کاظمی و علی آذری.
 مالک شریعتی نیاسر در جمع خبرنگاران با اشاره به ارجاع اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون به کمیسیون تحقیق اظهار داشت: اتفاق امروز صحن علنی نقطه عطفی در روند قانونگذاری کشور است و این موضوع برای مجالس آینده محل استناد خواهد بود و خوشبختانه به آئین نامه و قانون اساسی عمل شد.
وی ادامه داد: اگر کمیسیون تحقیق به این نتیجه برسد که پرونده ایشان تائید است، گزارش مربوطه به صحن ارجاع شده و بار دیگر رأی گیری می شود اما اگر کمیسیون اعتبارنامه آقای تاجگردون را رد کند، گزارش در صحن بررسی و رأی گیری می شود و فرد مورد اعتراض فرصت دارد که از خود دفاع کند.

نماینده صومعه‌سرا به معترضان تعهد داد

روح الله نجابت، نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: با توجه به تعهد آقای سیدکاظم دلخوش نسبت به تن دادن به قانون در خصوص موضوع مورد اعتراض، معترضین به اعتبارنامه این منتخب از اعتراض خود گذشتند.
وی افزود: پیش از این اعتبارنامه سید کاظم دلخوش در شعبه 10 مورد اعتراض بنده و تعدادی از نمایندگان قرار گرفته بود که بحث‌ها و بررسی‌هایی پیرامون آن مطرح شد.
اعتبارنامه سید کاظم دلخوش امروز پس از قرائت گزارش شعبه بررسی کننده در صحن علنی مجلس، مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

در دوره مسئولیت آیت‌الله رئیسی سرمایه اجتماعی نظام ارتقا یافته
علی کریمی فیروزجایی، عضو هیأت رییسه مجلس یازدهم امروز بیانیه 225 نفر از نمایندگان در تقدیر از رئیس قوه قضائیه را قرائت کرد. در بخشی از این بیانیه آمده است:
انتشار گزارش مالی سال 1398 حساب های قوه قضائیه که جزء وعده های رئیس قوه قضائیه بود، یکی دیگر از گام های ارزشمند و تحولی در دوره ریاست آیت الله رئیسی است. شفافیت و کارآمد دو بال اساسی حرکت رو به جلو در دستگاه ها و عامل جلب اعتماد عمومی است...
رئیس محترم قوه قضائیه در 15 ماه که از مسئولیت ایشان می گذرد، با تقویت این دو عنصر اساسی، اعتماد عمومی به دستگاه قضایی و فراتر از آن سرمایه اجتماعی نظام را ارتقا داده است. 

به کدام نمایندگان ودیعه مسکن و خودرو داده نمی‌شود؟

حجت الاسلام علیرضا سلیمی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی از مصوبه جدید این هیئت درباره حق مسکن و اعطای خودرو به نمایندگان خبر داد و گفت: طبق مصوبه هیئت رئیسه قرار بر این شده تا به نمایندگانی که در تهران خانه دارند و یا اینکه نمایندگانی که خودرو دارند مبالغی برای اجاره خانه و یا خرید خودرو داده نشود.

افت سهام آسیا اقیانوسیه پس از اجلاس فدرال‌رزرو

روز پنجشنبه، پس از اینکه فدرال‌رزرو اعلام کرد تا سال ۲۰۲۲ نرخ بهره آمریکا را نزدیک به صفر نگاه خواهد داشت، سهام آسیا اقیانوسیه افت کردند. گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن ۰.۱۱ درصد پایین آمد و نیکی ژاپن ۱.۰۵ درصد سقوط کرد. در بازار چین، کامپوزیت شانگهای ۰.۱۵ درصد افت کرد و هانگ‌سنگ هنگ‌کنگ ۰.۳۹ درصد از ارزش خود را از دست داد. ای‌اس‌اکس استرالیا با سقوط سنگین ۲.۱۳ درصدی روبه رو شد اما کوسپی کره‌جنوبی با افت جزئی ۰.۰۵ درصدی مواجه شد. در بیانیه فدرال‌رزرو آمریکا که با واکنش بازارهای مالی جهان همراه شد اعلام شد که نرخ بهره این کشور بدون تغییر خواهد ماند و پیش‌بینی شد، اقتصاد آمریکا امسال ۶.۵ درصد آب خواهد رفت. در بازار ارز، نرخ برابری دلار در مقابل یوآن چین اندکی تضعیف شد و به ۷.۰۵۹۳ واحد رسید. نرخ برابری دلار با ین ژاپن هم ۰.۱۳ درصد تضعیف شد و به ۱۰۶.۹۵ واحد بازگشت.

کاهش ۶.۵ درصدی رشد اقتصادی آمریکا

فدرال رزرو بار دیگر با تاکید بر تعهد خود مبنی بر حمایت مضاعف از اقتصاد اعلام کرد که پیش بینی آن از تولید ناخالص داخلی کاهش ۶.۵ درصدی بوده و این در حالی است که نرخ بیکاری به ۹.۳ درصد افزایش خواهد یافت.

اگر کل لواسان را بخواهم به نامم می‌کنند

اکبر طبری، در دادگاه  گفت: علیرغم تلاش یک ساله نتوانستند کوچکترین بهانه و دست‌آویزی برای اتهام‌زنی مرتبط با شغل و سمت من ارائه کنند؛ ۲۰ سال خدمت صادقانه به قوه قضائیه داشته‌ام. وی ادامه داد: روشن است این پرونده‌سازی‌ها و افترا زدن‌ها که اکثر آن‌ها رسیدگی و مختومه شده، مربوط به ده سال یا ۱۵ سال گذشته است.
طبری گفت: تا این لحظه هیچ کدام از اتهامات را قبول ندارم و آقایانی که به عنوان متهم از آن‌ها نام برده شده، موارد اتهامی اغلبشان ارتباطی به من ندارد. متهم طبری مدعی شد: طبق مقررات قانونی مانند سایر شهروندان حق شرعی نسبت به مال خود دارم. 
وی در مورد اتهامات مربوط به اراضی کلاک هم گفت: اتهامات در مورد کلاک را هم قبول ندارم، ادامه دفاعیاتم را وکیلم انجام خواهد داد.

ادعای میرسلیم در دست بررسی است

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آقای میرسلیم از نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی مدعی شده اند که یکی از روسای کمیسیون های مجلس سابق به میزان ۶۵ میلیارد تومان رشوه دریافت کرده اند واکنش دستگاه قضایی به این موضوع چیست گفت: دستور رسیدگی به این ادعا صادر شده است و سازمان بازرسی کل کشور در حال بررسی است. البته این موضوع جدید است اما در پایان رسیدگی نتایج به سمع و نظر عزیزان خواهد رسید.
افراد اگر از جرمی مطلع می شوند بهتر است به جای رسانه ای کردن به قوه قضاییه مراجعه کنند اما خود قوه قضاییه در این جرایم ورود کرده و با جدید بررسی خواهند.
اسماعیلی گفت: سیدمحمود موسوی مجد که هم به موساد و هم سیا وصل بود و در قبال اخذ دلار، برای آنها در حوزه‌های امنیتی و نیروهای مسلح از جمله سپاه قدس و محل استقرار ترددهای سردار سلیمانی اطلاعاتی را جمع‌آوری کرده بود با حکم دادگاه انقلاب به اعدام محکوم شد.

رونمایی از دومین «ب.ز»

شرق نوشت: ‌«ب.ز»؛ انگار قرار نیست این دو حرف مخفف از جنجال‌های به وجود آمده در فضای اقتصادی و ورزشی ایران کنار بروند. با شنیدنش بی‌درنگ بابک زنجانی تداعی می‌شود...اماواگرهای آن «ب.زِ» بزرگ هنوز تمام نشده که حالا حضور پرسشگر «ب.ز» دیگری در فوتبال ایران، اذهان را درگیر کرده است؛ این‌یکی هم با وجود پرسه تقریبا 9ساله‌اش حوالی فدراسیون فوتبال، رد و نشان زیادی از خودش به جا نگذاشته ولی این روزها همواره نامش در کنار پرونده ویلموتس، سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران که یکی از عجیب‌ترین پرونده‌های تاریخ فوتبال است، شنیده می‌شود. آن‌قدر اسمش شنیده شده که دیگر نیاز نیست «ب.ز» عنوان شود؛ چون همین حالا بسیاری خبر دارند که «بهروز زنجانی» در کنار مهدی تاج و سفیر ایران در بروکسل، با مارک ویلموتس دیدار و مذاکره کرده‌اند...
بهروز زنجانی که به‌واسطه دوستی‌اش با کارلوس کی‌روش همواره اطراف تیم ملی دیده می‌شد، رفته‌رفته نفوذش آن‌قدر زیاد شد که مورد اعتماد مسئولان فدراسیون قرار بگیرد و دیگر او را یکی از اعضای ثابت در اطراف تیم ملی ببینند. عنوان شده که در تمام بازی‌ها و اردوهایی که تیم ملی در اروپا داشته، حاضر بوده و اینکه چطور فردی جوان آن‌قدر سرمایه دارد که تمامی سفرها را رفته، بعضا تعجب بازیکنان تیم ملی را برانگیخته است. پس به‌این‌ترتیب دوباره می‌شود اطلاعات درباره اینکه «ب.ز» کیست را بسط داد: بهروز زنجانی، ملقب به بوروس، پولدار، دوست کی‌روش، ساکن ترکیه، معتمد تاج و آشنا به مربیان فوتبال!

14 اصلاح‌طلبی که برای 1400 مطرح هستند

تابناک نوشت: کمتر از 11 ماه به موعد برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری زمان باقی مانده است.... برخی از احزاب نزدیک به دولت «حسن روحانی» که می توان آنها را طیف اعتدالی یا نزدیک به اصلاح طلبان معتدل ذکر کرد؛ به دنبال بررسی شرایط «سورنا ستاری»، «محمدجواد ظریف»، «محمدباقر نوبخت» و «محمدجواد آذری جهرمی» هستند و گفته می‌شود که نوبخت بنا دارد در سال جاری سفرهای استانی خود را با عناوین مختلف با چشم‌انداز 1400 بیشتر کند.
البته طرفداران پروژه «نه به انتخابات» ... بنا دارند چهره‌هایی همچون «صفایی فراهانی» و «محسن آرمین» را برای نام‌نویسی در انتخابات به صحنه بیاورند، اما خودشان هم خوب می دانند که این دو شخصیت اصلاح‌طلب شاید شانس بالایی برای تائید صلاحیت نداشته باشند. برخی دیگر از احزاب اصلاحات همچون حزب کارگزاران سازندگی پروژه «اصلاحات در حاکمیت» را دنبال کرده و به همین جهت به دنبال کاندیداتوری «محسن هاشمی رفسنجانی» فرزند ارشد آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی برای انتخابات 1400 است...
حزب کارگزاران البته نام «اسحاق جهانگیری» را هم برای کاندیداتوری مطرح می‌کنند، اما در گفت‌و‌گویی که ... با برخی اعضای این حزب... تاکید می‌کنند که «اسحاق را به او (روحانی) بخشیدیم! یعنی سال ۹۶ قربانی کردیم»... بررسی‌ها نشان می‌دهد که برخی از سران این حزب «علی لاریجانی» رئیس مجالس هشتم، نهم و دهم را در سبد نامزدهای احتمالی 1400 خود می‌بییند.
برخی از احزاب اصلا‌ح‌طلب در حوزه کار و کارگری نیز «علیرضا محجوب» را گزینه مناسبی برای انتخابات 1400 عنوان می‌کنند... برخی از احزاب و شخصیت‌های اصلاح‌طلب نیز از هم اکنون بحث کاندیداتوری «مسعود پزشکیان» نماینده مردم تبریز در مجلس یازدهم و نائب رئیس مجلس در دوره دهم را مطرح می‌کنند و شنیده‌ها حکایت از این دارد که پزشکیان چندی پیش در همین خصوص با حجت الاسلام «سید محمد خاتمی» رئیس دولت اصلاحات نیز ملاقاتی داشته است.
مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم سالاری، سید حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت دولت روحانی،محمدناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی از جمله افرادی هستند که شرایط آنان در برخی احزاب و گروه‌های اصلاح‌طلب بررسی می شود.

قیمت‌ تمام شده کالاهای اساسی باید کاهش یابد

یک مقام مسئول بر ضرورت کاهش قیمت تمام شده کالاهای اساسی وارداتی به کشور تأکید کرد. یزدان سیف در نشست پایش بازار کالاهای اساسی گفت: با تغییر شیوه حمل از کشور مبدأ و واردات برنج، با توجه به میزان واردات، سالیانه می‌توان ۱۵۰ میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی داشت. مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران افزود: در بخش واردات شکر هم بسته‌بندی و عرضه و توزیع شکر خانوار نه تنها می‌توان به صرفه‌جویی هزینه‌های تأمین و ایجاد اشتغال در کشور کمک کرد، بلکه بهداشت و سلامت کالا حفظ و از خروج شکر مصرفی خانوار به سمت صنف و صنعت نیز جلوگیری می‌شود که ضرورت دارد، بخش کارشناسی برای خرید، حمل واردات و توزیع این دو کالای اساسی این امور جزو مبانی عملیات تأمین و در دستور کار قرار بگیرد. در این نشست، گزارشی از قیمت و مبادلات جهانی انواع کالای اساسی توسط کارشناسان بازرگانی خارجی و داخلی ارائه شد که بر این اساس قیمت جهانی گندم و انواع غلات در این هفته نسبت به گذشته، رشد اندک داشت. اگر چه گندم فرانسه از ۲۲۱ دلار در هر تن به ۲۲۳ دلار افزایش داشت، گندم اتحادیه اروپا بدون تغییر ماند. قیمت جهانی انواع برنج نیز طی هفته‌ی گذشته اندکی کاهش یافت و روغنی خوراکی نیز به دلیل افزایش تقاضا در بازار جهانی رشدی از ۲۰ تا ۵۵ دلار درهر تن دارد که مربوط به انواع روغن پالم، آفتابگردان و سویاست. گزارش میزان موجودی انواع کالاهای اساسی، مطلوبیت ذخیره‌سازی این کالاها را نشان می‌دهد و بیش از ۳۰۰ هزار تن شکر در راه ورود به بنادر ایران است.

اعلام قیمت‌های جدید لوازم خانگی طی روز‌های آینده

کیوان گردان مدیرکل لوازم خانگی وزارت صنعت گفت: صنعت لوازم خانگی تابع قیمت‌گذاری هستند، اما سازمان حمایت در سال ۹۹ هیچ‌گونه افزایش قیمتی را مصوب نکرده است و افزایش قیمت‌ها مورد تأیید وزارت صمت نیز نمی‌باشد. در سال ۹۹ هنوز هیچ تصمیمی برای افزایش قیمت گرفته نشده است و با گرانفروشان برخورد خواهد شد. بخشی از لوازم خانگی وابسته به مواد اولیه‌ای است که از خارج وارد می‌شود و با توجه به افزایش قیمت ارز افزایش قیمت قابل قبول است، اما هنوز هیچ افزایش قیمتی مصوب نشده است بلکه از فضای ایجادشده در نهاده‌ها و قیمت ارز سودجویان سوءاستفاده می‌کنند. با توجه به اینکه ظرفیت تولید ما حدود ۲۰ میلیون دستگاه است در سال گذشته نزدیک به ۹ میلیون دستگاه لوازم خانگی تولید شده است و هیچ مشکلی در زمینه تولید نداریم. افزایش قیمت در بازار محدود است، چون افزایش قیمتی به‌صورت جدی نداشته‌ایم. مشکل اصلی ما در لوازم خانگی قاچاق است که در دستور کار مبارزه قرار گرفته است. بالارفتن قیمت ارز و وقفه در تخصیص ارز و قیمت نهاده‌ها و مواد اولیه در افزایش قیمت لوازم خانگی بی‌تأثیر نیست، اما قیمت‌گذاری‌ها باید به‌صورت اصولی و مصوب باشد و با گرانفروشی‌های بی‌واسطه برخورد خواهد شد. سامانه جامع گارانتی نیز برای جلوگیری از قاچاق کالا و حمایت از حقوق مصرف‌کننده راه‌اندازی خواهد شد. در هفته‌های اخیر جلسات مختلفی برگزار شد و بخش بزرگی از مشکلات مرتفع شده است و وقفه تخصیص ارز نیز برطرف خواهد شد تا تولید بدون وقفه ادامه داشته باشد. بانک مرکزی برای برخی تعرفه‌ها ارز نیمایی درنظر گرفته است. فرایند قیمت‌گذاری‌های رسمی در روز‌های آینده تعیین تکلیف خواهد شد و برای حمایت از حقوق مصرف‌کننده و تولیدکننده تلاش خواهیم کرد.

نرخ هر کیلو مرغ ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان شد

حبیب اسداله نژاد نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه بازار مرغ تعریفی ندارد، اظهار کرد: امروز متوسط قیمت هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۸ هزار تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی ۱۲ هزار تا ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان است. وی با اشاره به اینکه تولید مرغ با چالش روبه روست، افزود: با استمرار زیان مرغداران در فروش، بسیاری از واحد‌ها تعطیل خواهند شد که این امر در بلندمدت مشکل تامین مرغ و حباب قیمت را در بر دارد. اسداله نژاد قیمت واقعی هر کیلو مرغ زنده را ۱۱ هزار تومان و مرغ گرم را ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: بنا بر آمار مرغداران از اسفندماه تاکنون بالای ۳ هزار میلیارد تومان متضرر شدند. /باشگاه خبرنگاران جوان،

کاهش یک درصدی تعداد معاملات بین بانکی در سال ۹۸

بر اساس آمار بانک مرکزی بیشترین تعداد معاملات بین‌بانکی طی ده سال اخیر متعلق به سال ۱۳۹۷ با حدود ۴۱ هزار فقره معامله بین‌بانکی بوده است. در سال ۱۳۹۸ تعداد معاملات بین‌بانکی با حدود یک درصد کاهش نسبت به سال قبل به ۴۰.۳ معامله رسیده است، حال آنکه حجم معاملات بین‌بانکی در سال ۱۳۹۸ نسبت به سال ۱۳۹۷ با ۷۴ درصد افزایش به ۱۸۶۸۹ هزار میلیارد تومان رسیده است. بیشترین نرخ سود بین‌بانکی از سال ۱۳۸۸ تاکنون متعلق به سال ۱۳۹۳ با نرخ ۲۷ درصد بوده که پس از آن این نرخ روند کاهشی در پیش گرفته است. نرخ بهره بین‌بانکی در سال ۱۳۹۸ با کاهش حدود ۰.۷ واحد درصدی نسبت به سال ۱۳۹۷ به حدود ۱۹ درصد رسیده است.
 
ریزش سود بزرگترین شرکت بازرگانی نفت جهان
 
شرکت ویتول که بزرگترین شرکت بازرگانی نفت جهان است با ریزش ۷۰ درصدی سود خالص خود در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۰ به دلیل سقوط تقاضا و قیمت‌های نفت تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا روبه رو شد. به گزارش ایسنا، طبق آماری که توسط روزنامه فایننشیال تایمز مشاهده شد، سود خالص ویتول در سه ماهه نخست سال میلادی جاری تنها ۱۸۰ میلیون دلار بود در حالی که در مدت مشابه سال ۲۰۱۹ با تجارت بیش از هفت میلیون بشکه نفت و فرآورده‌های نفتی، درآمد خالص حداکثر ۶۰۰ میلیون دلار را ثبت کرده بود. به گفته منابع صنعتی، شرکت ویتول امسال با انتظار برای رشد بالاتر تقاضای جهانی، میزان زیادی نفت نگهداری کرده بود اما پس از شیوع پاندمی کووید ۱۹ از چین به اروپا، ویتول ناچار شد زمان بندی فروش نفت و فرآورده‌های نفتی را تغییر دهد زیرا خریداران به دلیل سقوط تقاضا در بسیاری از کشورهایی که تحت قرنطینه قرار داشتند، خواهان تاخیر در تحویل محموله‌ها شدند. به علاوه یکی از شرکای ویتول اوایل امسال با پیش بینی بهبود قیمت های نفت پس از شیوع ویروس کرونا در چین، قرارداد بزرگی را در بازارهای مالی گشود اما گسترش ویروس کرونا به خارج از چین و جنگ قیمت نفت میان عربستان سعودی و روسیه باعث شد قیمت های نفت در ماه مارس سقوط بیشتری پیدا کند و سرمایه گذاری ویتول درست از آب درنیاید.
 
کمک دولت آلمان به خودروهای برقی
 
با توجه به نگرانی رانندگان خودروهای برقی برای شارژ باتری خودروهایشان دولت آلمان دست به ابتکار جالبی زده است. دولت آلمان با هزینه‌ای بالغ بر ۲۱۲ میلیون دلار به کمک صاحبان خودروهای برقی آمد و اقدام به نصب دستگاه‌های شارژ خودروهای برقی در برخی از پمپ بنزین‌ها کرد. در آینده‌ای نزدیک، تمامی پمپ‌بنزین‌های این کشور مجهز به دستگاه‌های شارژ خواهند شد. دولت آلمان اعلام کرده است، تاکنون ۲۷ هزار و ۷۳۰ جایگاه شارژ در این کشور وجود دارد که با توجه به بازار فشرده و وسیع خرید و فروش خودروهای برقی لازم است این تعداد به نزدیک ۷۷ هزار جایگاه برسد. از این ۷۷ هزار جایگاه، ۷۰ هزار جایگاه شارژ استاندارد و ۷ هزار جایگاه شارژ سریع هستند. طی چند سال اخیر، خودروهای برقی به‌دلیل کاهش آلایندگی‌های کربنی و افزایش تقاضا برای آنها در بازارهای جهانی با رشد فروش قابل‌توجهی مواجه شده‌اند و همین امر دولت‌ها را وادار کرده تا اقدام به ساخت ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی کنند.

نماینده دادستان: قاضی منصوری هیچ گواهی پزشکی‌ به دادسرا ارائه نداده

نماینده دادستان، در ارتباط با پیام متهم منصوری به دادسرا و عنوان کردن عدم حضورش به دلیل بیماری گفت: او هیچ گواهی پزشکی‌ به دادسرا ارائه نداده و اگر ادعایی دارد، آن را برابر اصل به سفارت ایران تحویل دهد. او یک ماه بعد از دستگیری طبری از ایران خارج شد و تلفن خود را در ایران گذاشتند! گمان می‌کنیم ایشان ایران است و به وقتش ایشان را احضار خواهیم کرد.

کفاشیان: سرپرستی‌ام در فدراسیون فوتبال دور از ذهن نیست

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال گفت که بازگشتش به فدراسیون به عنوان سرپرست دور از ذهن نیست و در جلسه آینده هیات رئیسه نیز شرکت خواهد کرد. علی کفاشیان درباره قوت گرفتن بحث حضورش در فدراسیون فوتبال به‌ عنوان سرپرست اظهار داشت: قبلا هم گفته بودم هر کمکی از دستم برآید، برای فوتبال ایران انجام خواهم داد. امروز کمیته استیناف حکم کاهش محرومیتم از پنج سال به یک‌ سال را ابلاغ کرد و بدین ترتیب دوران محرومیتم به پایان رسید و آماده خدمت به فوتبال هستم. وی که با تسنیم گفت و می‌کرد درباره اینکه گفته می‌شود با افراد مورد اعتمادش برای حضور در فدراسیون هم صحبت کرده، گفت: من تیم خاصی ندارم و پس از ورود به مجموعه‌ای با افراد حاضر در آن مجموعه کار می‌کنم. نبی و اعضای هیات رئیسه از دوستانم هستند و مشکلی وجود ندارد. کفاشیان درباره اینکه چقدر احتمال دارد به عنوان سرپرست فدراسیون فوتبال مشغول به کار شود، به تسنیم گفت: فعلا یکی دو روز صبر کنید، اما این موضوع دور از ذهن نیست. ۵۰ درصد که از طرف من باشد، حل شده و مانده ۵۰ درصد طرف مقابل!

۶۰ درصد آبزیان دریا‌های جنوب کشور با صید غیرمجاز ترال از بین رفته اند

رئیس هیات مدیره اتحادیه تعاونی صیادی‌های استان هرمزگان، گفت: ۶۰ درصد آبزیان دریا‌های جنوب کشور با صید ترال از بین رفته است و جلوگیری از ذخائر دریایی علاوه بر آموزش صیادان نیاز به تغییر شیوه‌های سنتی صید دارد. اسحاق تندرو در گفتگو با ایلنا، درباره وضعیت صید ترال در استان هرمزگان اظهار داشت: صید ترال به موسمی اطلاق می‌شود که صیادان سنتی در فصل صید میگو با داشتن مجوز و نظارت اداره شیلات در صیدگاه‌های مشخص شده از سوی این اداره انجام می‌شود که ما نیز با این نوع صیادی موافقیم. همچنین صید فانوس ماهی نیز به همین شکل انجام می‌شود و در صورتی که صیادان از صیدگاه‌ها خارج نشوند و از تور‌های استاندارد استفاده کنند، مشکلی برای صید وجود ندارد. وی افزود: صید بی رویه و غیر استاندارد ترال و استفاده از تور‌های غیر استاندارد و عدم توجه به آیین نامه‌های سازمان شیلات ایران تاکنون ۶۰ درصد آبزیان ما در آب‌های جنوب نابود کرده است و تنها راه جبران این خسارت‌ها برگزاری کلاس‌های آموزشی و جمع آوری و گردهمایی صیادان است که در مناطق ممنوعه صید نکنند و در عوض با صید کردن با همکاری و همیاری با سازمان شیلات ایران این مشکل برطرف می‌شود.

شوک خبری سعادتمند: فقط پنج روز برای پول شفر وقت داریم

احمد سعادتمند، مدیرعامل استقلال می‌گوید، باشگاه برای پرداخت مطالبات ارزی باشگاه به ۱۸ میلیارد پول نیازمند است. وی ادامه داد: از فیفا نامه‌ای آمده که ۵۵۰ هزار دلار معادل ۱۰ میلیارد تومان در پنج روز آینده به ایشان پرداخت کنیم که اگر با کمی تدبیر با این مساله مواجه می‌شدیم، می‌توانستیم بموقع پول این مربی را پرداخت کنیم و به این وضعیت دچار نمی‌شدیم. تهیه این مبلغ با توجه به فرصت بسیار کمی که وجود دارد، مشکل بزرگی است.

‌بهمن خاوری: قبل از رومینا هم یک دختر را فراری داده بودم

ادعا‌های بهمن خاوری و همچنین نقش او در فرار رومینا سبب شد تا پس از بازداشت به سراغ او برویم و روایت بهمن را در مورد قتل رومینا بشنویم. او می‌گوید: به خاطر فراری‌ دادن رومینا پشیمان نیستم. من خودم را مقصر نمی‌دانم. وی در گفتگو با شرق همچنین درباره وضعیت خانوادگی خودش گفت: یکی از خواهرانم فرار کرده. برادرم که از خودم بزرگ‌تر است دختری را فراری داد و الان یک بچه دارد؛ پدرم نیز مادرم را فراری داده بود. بهمن خاوری همچنین در پاسخ به این سوال که «محلی‌ها می‌گویند گویا تو قبلا دختر دیگری را نیز فراری دادی» گفت: بله چند سال قبل بود.
 
پیش بینی سلیمی نمین از کاندیدای اصلاح طلبان در ۱۴۰۰

عباس سلیمی‌نمین گفت: آقای جهانگیری فرصتی برای عرضه خود در انتخابات ریاست جمهوری نخواهد داشت، زیرا او در عملکرد دولت روحانی سهیم است و در ایجاد وضعیت فعلی نقش جدی داشته است. او نمی‌تواند پاسخگوی افکار عمومی باشد؛ از این‌رو تصور می‌کنم اصلاح‌طلبان به سمت گزینه‌های دیگری می‌روند و جهانگیری را به‌عنوان گزینه خود مطرح نمی‌کنند. عباس سلیمی نمین، تحلیلگر مسائل سیاسی در تحلیل وضعیت موجود سیاسی با نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده به «نامه‌نیوز» گفت: «من با طرح زودهنگام مسائل انتخاباتی مخالفم، زیرا باعث دور شدن کشور از مسائل اصلی می‌شود. اما در تحلیل فضای سیاسی کشور باید گفت که در انتخابات اخیر مجلس همه شاهد یک وزن‌کشی سیاسی میان اصولگرایان و اصلاح‌طلبان و حتی میان طیف‌هایی از اصولگرایان بودیم تا بعد از این دیگر برخی نیرو‌های سیاسی با توهمات خود سهم‌خواهی نکنند».

او درباره جایگاه اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ هم اظهار کرد: «پایگاه رأی اصلاح‌طلبان دچار تزلزل جدی شده است؛ البته ممکن است که در انتخابات سال آینده بخشی از سبد رأی آن‌ها احیا شود و تا حدی تغییر در وضعیت آن‌ها نسبت به انتخابات مجلس ایجاد شود، اما این تغییر در حدی نخواهد بود که یأس مردم از اصلاح‌طلبان از بین برود. آن‌ها در سال‌های اخیر دولت و بخش زیادی از مجلس را در اختیار داشتند و در تمام این سال‌ها نتوانستند کارنامه خوبی از خود ارائه دهند؛ هرچند دولت اخیرا در موضوع کرونا قدری مناسب عمل کرد، اما در بسیاری از زمینه‌ها مشکلات عدیده همچنان وجود دارد؛ بنابراین این تصور که در انتخابات ریاست‌جمهوری تغییری فاحش در سبد رأی اصلاح‌طلبان ایجاد شود، درست و واقعی نیست».او در پاسخ به این پرسش که آیا اسحاق جهانگیری، معاون اول دولت حسن روحانی می‌تواند نامزد اصلاح‌طلبان در انتخابات ۱۴۰۰ باشد، تصریح کرد: «آقای جهانگیری فرصتی برای عرضه خود نخواهد داشت، زیرا او در عملکرد دولت روحانی سهیم است و در ایجاد وضعیت فعلی نقش جدی داشته است. او نمی‌تواند پاسخگوی افکار عمومی باشد و همه انتقاد‌هایی که به دولت می‌شود به او هم مربوط است؛ از این‌رو تصور می‌کنم اصلاح‌طلبان به سمت گزینه‌های دیگری می‌روند و جهانگیری را به‌عنوان گزینه خود مطرح نمی‌کنند».
 
زیباکلام: خود خاتمی هم در انتخابات ۱۴۰۰ شانسی ندارد

زیباکلام گفت: فرقی نمی‌کند که کاندید اصلاح‌طلبان در ۱۴۰۰ آقای جهانگیری باشد یا هر فرد دیگری. حتی خود آقای خاتمی هیچ شانسی در انتخابات ۱۴۰۰ ندارند، زیرا بدنه اجتماعی اعتقاد و باور خود را از دست داده است.صادق زیباکلام، استاد دانشگاه و کارشناس مسائل سیاسی در این گروه جای می‌گیرد. وی اظهار داشت: «فرقی نمی‌کند که کاندیدای اصلاح‌طلبان در ۱۴۰۰ آقای جهانگیری باشد یا هر فرد دیگری. نه آقای جهانگیری، نه آقای عارف و نه حتی خود آقای خاتمی هیچ شانسی در انتخابات ۱۴۰۰ ندارند، زیرا بدنه اجتماعی که به اصلاح طلبان باور داشت و به آنان رای می‌داد بعد از انتخابات ۲۹ اردیبهشت ۹۶ و عملکرد دولت آقای روحانی و مجلس دهم اعتقاد و باور خود را از دست داد؛ بنابراین اینکه الان اصلاح طلبان بگویند ما می‌خواهیم اسحاق جهانگیری را کاندیدا کنیم یا عارف و یا مرعشی و محسن هاشمی را کاندید می‌کنیم و ... هیچ فرقی ندارد».وی تاکید کرد: «مهم نیست که اصلاح طلبان چه کسی را کاندید می‌کنند مهم این است که بدنه اجتماعی این جریان به صندوق رای پشت کرده و این را به وضوح در انتخابات اسفند ۹۸ دیدیم. قطعا این در خرداد ۱۴۰۰ هم تکرار خواهد شد لذا مساله مهم این نیست که نامزد اصلاح طلبان کیست، بلکه این است که بدنه اجتماعی این جریان پای صندوق نخواهد آمد».
 
حقیقت‌پور: با نفوذی ها حتی در لباس روحانیت باید برخورد کرد

منصور حقیقت‌پور نماینده مجلس نهم در روزنامه اعتماد نوشت: مسئولان باید تمام شرایط و شواهد موجود را برای مقابله با نفوذ درنظر گرفته و برای‌شان مهم نباشد که نفوذی در لباس مقدس روحانیت است یا مثلا خبرنگار، مسئول اجرایی است یا در لباس دفاع. نفوذی، نفوذی است. این اظهارات در حقیقت بدان معناست که ما به عنوان مسئولان امروز و دیروز نظام جمهوری اسلامی باید بپذیریم که دشمنان این مدت بیکار نبودند و در جهات مختلف تلاش کردند تا به ما آسیب بزنند. همچنین باید بپذیریم به‌رغم تلاش‌های گسترده برای مقابله با نفوذ و نفوذی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، دچار غفلتی جدی و مرتکب کوتاهی‌های واضحی شده‌ایم؛ چنان‌که دشمن توانسته به نهادهای مختلف نظام رخنه کند. ما هنوز آسیب و فاجعه بزرگی که ازجانب دو نفوذی بزرگ -کشمیری و کلاهی- خوردیم را به ‌روشنی به‌ خاطر داریم و باتوجه به شرایط کنونی، لازم است مقابله‌ای همه‌جانبه، جدی با امر نفوذ ازسوی تمام دستگاه‌ها و مولفه‌های قدرت جمهوری اسلامی صورت گیرد تا با وفاقی مثال‌زدنی و مبارزه‌ای بی‌امان به‌مقابله با جریان نفوذ پرداخته و ضمن جلوگیری از درز اطلاعات به خارج از کشور، با نفوذی‌های رخنه کرده در نهادهای اقتصادی و صنعتی و حتی نظامی و امنیتی و علمی، مقابله‌ای تمام‌عیار را سامان دهیم.
 
رازگشایی رضایی از تلاش آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران

دبیر مجمع تشخیص گفت: آمریکایی‌ها دنبال این هستند که با تمدید تحریم‌های تسلیحاتی زمینه مذاکره مجدد با ایران را فراهم کنند. محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس، درباره پایان تحریم تسلیحاتی ایران و چرایی دنبال کردن تمدید این تحریم‌ها از سوی آمریکا گفت: آمریکایی‌ها دنبال این هستند که با تمدید تحریم‌های تسلیحاتی زمینه مذاکره مجدد با ایران را فراهم کنند. او ادامه داد: اولا آمریکا از برجام خارج شده است. دوماً طبق اسناد مصوب شورای امنیت سازمان ملل برای تحریم‌های تسلیحاتی ایران یک مدت زمان مشخص تعیین شده که به زودی تمام می‌شود. رضایی با بیان اینکه ما حق داریم تا مبادلات تسلیحاتی را انجام دهیم، خاطرنشان کرد: ما باید حق مبادلات تسلیحاتی را داشته باشیم و با پایان یافتن مدت تعیین شده این حقوق به ما بازمی‌گردد؛ چراکه آمریکایی‌ها هیچ دلیل منطقی و حقوقی برای انجام مجدد این کار ندارند.
 
توضیح کدخدایی درباره همکاری با مجلس جدید

سخنگوی شورای نگهبان در حاشیه جلسه مشترک این شورا با مجلس شورای اسلامی گفت: در حوزه پژوهشی همکاری بیشتری با مجلس شورای اسلامی خواهیم داشت تا بتوانیم قوانین را بهتر و سریع‌تر تصویب کنیم. عباسعلی کدخدایی ظهر امروز در حاشیه جلسه مشترک شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: جلسه امروز به دعوت اعضای محترم شورای نگهبان جهت بیان نظرات و نکته‌ها و استماع سخنان رییس مجلس شورای اسلامی بود. خوشبختانه جلسه خوبی داشتیم نکات مشترک زیادی در این جلسه مطرح شد. سخنگوی شورای نگهبان ادامه داد: در جلسه امروز قرار براین شد که در حوزه پژوهشی همکاری بیشتری با مجلس شورای اسلامی داشته باشیم تا قوانین را بهتر و سریع‌تر تصویب کنیم. در جلسه امروز در خصوص انتخابات، سیاست‌های قانون‌گذاری و موضوع اقتصاد و معیشت وضع کردیم.
 
نگرانی سردار جلالی از کاهش جمعیت کشور

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با تاکید بر اینکه زنگ خطر کاهش نرخ موالید در کشور به صدا در آمده است، اما متاسفانه برخی از مسئولان همچنان بی توجهی می‌کنند، گفت: «پیری جمعیت» یک تهدید جدی و واقعی برای آینده ایران است. سردار غلامرضا جلالی در نشست کمیته پدافند غیرعامل سازمان ثبت احوال کشور اظهار کرد: با توجه به رشد فناوری و نقش آن‌ها در ارائه خدمات به مردم، شاهد تغییر و تحول در ماهیت دارایی‌های ملی هستیم، در حالی که ما در گذشته به دارایی فیزیکی (ساختمان و ابینه) و غیرفیزیکی (جمعیت) متکی بودیم، امروز با نوع جدیدی از دارایی‌ها سروکارداریم و آن دارایی‌های سایبری است. وی نمونه بارز این تحولات را در تغییر شکل پول عنوان کرد و توضیح داد: در یک دهه گذشته، پول ما از شکل فیزیکی به پول دیجیتالی تبدیل شده است و بنابراین صیانت از آن هم متفاوت از گذشته است. جلالی گفت: سایبری شدن دارایی‌ها چند ویژگی دارد؛ نخست اینکه دارایی‌ها سیستمی می‌شوند. این قابلیت دارای برخی محاسن و معایب است. یکی از محاسن این است که تمام سیستم را می‌توان کنترل و پایش کرد. در عین حال ارتباطات سیستمی چند عیب را پدید می‌آورد که یکی از مهمترین آن‌ها وابستگی متقابل بین سیستم‌هاست. وی با اشاره به اینکه یکی از نمونه سیستمی شدن دارایی‌ها در همین سازمان ثبت احوال قابل مشاهده است، ادامه داد: بخشی زیادی از سامانه‌ها متصل به ثبت احوال هستند و خود ثبت احوال نیز به تعدادی زیادی از سامانه‌ها متصل است. در واقع درجه پایداری این سازمان به این برمی‌گردد که چه مقدار وابستگی متقابل زیرساختی قابل قبول و کنترل است. رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور ویژگی دیگر دارایی‌های سایبری را هوشمندی دانست و گفت: هوشمندی یعنی از قابلیت برنامه‌ریزی برخوردار بودن. در واقع بین اجزا قابلیت ارتباطی وجود دارد، اجزا به هم وابسته هستند و دسترسی و کنترل از راه دور مقدور است. همچنین امکان دستکاری اطلاعات نیز وجود دارد. هرچه هوشمندی سیستم افزایش یابد، آسیب پذیری‌های آن نیز افزایش خواهد یافت. تهدیدات در سازمان ثبت احوال نیز بیشتر از جنس تهدیدات غیرنظامی است.
 
سارا فلاحی: عده‌ای در مجلس کاغذ به دست گرفته و فقط به دنبال فراکسیون‌سازی هستند

نماینده مردم ایلام در مجلس: در همین مجلس در این چند وقت اخیر صرفا شاهد این هستیم که یک عده از دوستان کاغذ به دست فقط در حال فراکسیون سازی هستند. عده‌ای در مجلس کاغذ به دست گرفته و فقط به دنبال فراکسیون‌سازی هستند.فرهنگیان ما امروز نگران رتبه بندی، بازنشستگان ما نگران همسان سازی حقوق، بازنشستگان مناطق جنگی نگران گرفته شدن حق مناطق جنگی، آموزشیاران نهضت سوادآموزی نگران آزمون ورودی، معلمان حق‌التدریس و آزاد و غیر انتفاعی نگران آینده شغلی، کارمندان قراردادی، حجمی، شرکتی نگران آینده هستند و کسانی که سهام عدالت ثبت نام نکرده‌اند امروز نگران هستند، قرار است ما در این مجلس قوانین مزاحم را برداریم و قوانین فاقد اولویت را اصلاح کنیم./فرهیختگان
نظرات بینندگان