کد خبر: ۱۳۹۷۳۸
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۳ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
رئیس دستگاه قضا در فارس:

به روز بودن رسیدگی به پرونده‌های وارده به دادگستری فارس مطلوب قوه قضائیه است

حجت الاسلام رئیسی گفت: ضرورت استان فارس، بازگرداندن کارخانه‌ها و واحدهای اقتصادی به چرخه قتصاد است.

به گزارش شیرازه، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس دستگاه قضا در پایان سفر یک روزه خود به فارس در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه سفرش به فارس از چندماه قبل برنامه ریزی شده بود که به دلیل شرایط شیوع کرونا به تعویق افتاد، از ارزیابی مسائل و موضوعات مهم استان توسط هیأتی بالغ بر ۴٠ نفر که بیش از چهار ماه پیش به استان فارس اعزام شده بودند خبر داد.

وی با بیان اینکه نکاتی که امروز در جلسه با همکاران فعالین حوزه قضائی بیان شد، نظرات فعالین این بخش را بدون واسطه به ما منتقل کرد، تصریح کرد: نتیجه این بررسی‌ها و بیان نقطه نظرات در شورای عالی قضائی که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و استاندار فارس برگزار شد مورد ارزیابی قرار گرفت.

رئیسی با تأکید بر اینکه حوزه قضائی فارس وسیع‌ترین حوزه قضائی کشور است اظهار داشت: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته، بالغ بر ٩٧٠ میلیارد ریال از منابع قوه و استانداری برای این منظور تخصیص گرفت.

رئیس دستگاه قضا مصارف تسهیلات فوق را در حوزه‌های پزشکی قانونی، زندان‌ها و برخی از ساختمان‌های دادگستری در راستای تأمین تجهیزات لازم دانست و این تسهیلات جزئی از نیازهای ضروری استان عنوان کرد.

وی به روز بودن رسیدگی به پرونده‌های وارده به دادگستری فارس مطلوب قوه قضائیه دانست و تأکید کرد: با وجد این، تلاش‌ها باید در راستای حفظ شرایط فعلی و همچنین بهبود وضعیت موجود صورت گیرد.

رئیسی با تاکید بر برطرف کردن موانع تولید توسط دستگاه‌های متولی ، تصریح کرد: در استان این ضرورت وجود دارد که کارخانه‌ها و واحدهای اقتصادی که تعطیل هستند با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص جهش تولید به چرخه اقتصادی بازگردند.

رئیس دستگاه قضا از مسئولین قضایی فارس درخواست کرد: دستگاه‌های متولی در بخش مبارزه با زمین خواری و تصرف غیر قانونی اراضی ملی نباید این حوزه را مغفول مانده بگذارند و انتظار این است وزارت جهاد و نیرو نیز با ارائه برنامه‌های ویژه نسبت به برخورد با متصرفان اقدام کنند این در حالی است که اگر نیاز به ورود دستگاه قضائی باشد دادگستری فارس آمادگی لازم را دارند.

وی در پایان با تصریح بر اینکه نباید مشکلات عشایر در استان فارس با توجه به پیشینه فرهنگی استان مغفول بماند گفت: با همکاری استانداری فارس و سازمان‌های تابعه قوه قضائیه نسبت به برطرف کردن مشکلات اقدامات لازم صورت بگیرد.

نظرات بینندگان