کد خبر: ۱۳۹۷۴۰
تاریخ انتشار: ۰۰:۵۶ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۹
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس:

تجهیز کارگاه های صنایع دستی آباده،بوانات و فیروز آباد از برنامه های مهم سال جاری است

دکتر «مصیب امیری» گفت:تجهیز کارگاه های صنایع دستی آباده،بوانات و فیروز آباد از برنامه های مهم سال پیش رو می باشد.
به گزارش "شیرازه"، دکتر «مصیب امیری» مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در همایش گرامیداشت هفته صنایع دستی ضمن تبریک این مناسبت به هنرمندان این عرصه گفت:خوشبختانه برنامه های متعددی برای شهرهای جهانی این استان برگزار نموده ایم چراکه شهر جهانی آباده تحت عنوان شهر منبت به ثبت جهانی رسید، شهر شیراز نیز به عنوان شهر جهانی صنایع دستی تحقق پیدا کرد و در خصوص دست بافته های فیروزآباد هم در سال جاری پیگیر مراحل بعدی آن خواهیم بود.

وی با بیان این که استان فارس از جادبه های تاریخی فرهنگی مهمی برخوردار می باشد، افزود:این استان همواره به عنوان قطب گردشگری مطرح بوده و در حوزه صنایع دستی نیز زبانزد خاص و عام می باشد چرا که بیش از ۲۰۰ هزار هنرمند صنایع دستی در آن فعالیت دارند.
مدیر کل میراث فرهنگی با اشاره به برنامه های پیش رو در سال جاری گفت:خوشبختانه در شهر های جهانی این استان اتفاقات خوبی رقم خورده و در سال پیش رو برای تجهیز کارگاه های صنایع دستی استان در شهرهای آباده،بوانات و فیروز آباد برنامه های موثری درنظر داریم.

این مقام مسئول ادامه داد:به فرموده مقام معظم رهبری در این سال جهش تولید امیدورایم که کاستی ها جبران شود چرا که این استان هنرمندان ارزشمندی را در خود جای داده و قابلیت این را دارد که به هنرهای دستی رونق بیشتری دهد.
انتهای پیام/

برچسب ها: مصیب ، امیری ، فارس
نظرات بینندگان