کد خبر: ۱۳۹۷۴۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۴ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۹
رئیس قوه قضاییه در شیراز:

از همه مردم عزیزی که امکان نشد به دلیل شرایط کرونایی خدمتشان برسیم، عذرخواهی می کنم/ ٩٧٠ میلیارد ریال برای رفع نیاز‌های ضروری دستگاه های مرتبط با قوه قضائیه در فارس اختصاص داده شد

رئیس قوه قضاییه از اختصاص ۹۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای رفع برخی مشکلات مجموعه قضایی استان فارس خبر داد.

  حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی رئیس قوه قضاییه در مراسم پایانی سفر یک روزه خود به استان فارس و شهر شیراز در جمع خبرنگاران، بیان کرد: از آنجا که فارس گسترده‌ترین حوزه قضایی کشور را به خود اختصاص داده، مقرر شد ٩٧٠ میلیارد ریال از منابع قوه قضاییه، منابع استانی و سازمان‌ها برای نیاز‌های ضروری به ویژه پزشکی قانونی، زندان‌ها و برخی ساختمان‌های دادگستری و تجهیزات واحد‌های قضایی اختصاص داده شود.

 سیدابراهیم رئیسی در نشست خبری پایانی سفر خود به استان فارس در خصوص دستاورد‌های این سفر اظهار داشت:‌ به دنبال اعزام هیئت 40 نفره‌ای که چهار ماه قبل از طرف ستاد قوه قضائیه به استان فارس اعزام شد، مشکلات قضایی و اداری جای جای استان مورد بررسی قرار گرفت.

او ابراز امیدواری کرد: که با پیگیری‌های دادگستری فارس و استانداری این استان، تا پایان امسال شاهد مرتفع شدن نیاز‌های ضروری استان فارس باشیم.

رئیس قوه قضاییه ادامه داد: هیئت ۴۰ نفره‌ای ۴ ماه قبل به فارس اعزام و مشکلات قضایی و اداری این استان را مورد بررسی قرار دادند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: به دلیل مسئله کرونا توفیق حاصل نشد که بررسی‌های این هیئت از نزدیک به یک تصمیم جدی بینجامد، اما در این سفر زمینه‌ای ایجاد شد تا موارد مورد بررسی قرار گیرند.

او بیان کرد: نتیجه بررسی‌های میدانی و آنچه که در جلسات امروز در سفر به شیراز مطرح شد و در جلسه شورای عالی قوه قضاییه و مسئولان قضایی استان فارس به اشتراک نظر گذاشته شد.

رئیس قوه قضاییه همچنین با بیان اینکه آمار پرونده‌های موجود استان فارس نشان از رسیدگی بهنگام دارد، تاکید کرد: بازرسی‌ها و گزارشات حاکی از این است که به روز بودن وضعیت رسیدگی به پرونده‌ها در فارس باید حفظ شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به نکاتی که توسط مدیران این استان در شورای اداری مطرح شد، گفت: ضروری است در سال جهش تولید کارخانجات و واحد‌های تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل تعیین تکلیف و به چرخه تولید باز گردند.

او خواستار مقابله جدی با زمین خواری و تغییر کاربری‌ها در فارس شد و گفت: این مهم نیازمند همراهی سازمان‌های مسئول است.

رئیس قوه قضاییه به برگزاری نشست با سران جامعه عشایر به عنوان یکی از برنامه‌های سفر خود اشاره کرد و گفت: به برکت انقلاب نسبت به جامعه عشایر توجه شده، اما نیاز به حمایت و توجه ویژه تری است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی بیان کرد: در این نشست مقرر شد مسائل مربوط به جامعه عشایر در یک کارگروه خاص دنبال شود.

انتهای پیام/


نظرات بینندگان