کد خبر: ۱۳۹۷۶۷
تاریخ انتشار: ۲۳:۲۲ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
بسته خبرهای حوادث شیرازه؛

عروس خانواده حساب پدر شوهرش را خالی کرد/ قطار شيراز-تهران چوپان را له كرد/ مگان حامل تریاک به مقصد نرسید/ حضور به موقع پلیس مانع از خودکشی شهروند سروستانی شد

مهم‌ترین حوادث 24 ساعت گذشته استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.
 به گزارش شیرازه، مهم‌ترین حوادث 24 ساعت گذشته استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

صحت عمل مامور وظيفه شناس پليس فارس
ریيس بازرسي فرماندهي انتظامي استان از صحت عمل مامور وظيفه شناس يگان تکاوری در برگرداندن اموال به صاحبش خبر داد.
سرهنگ " کوروش سالمی" در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، در این خصوص گفت: يكي از ماموران يگان تکاوری، هنگام انجام وظيفه در محور فیروزآباد – کوار، يک عدد کيف پول حاوي طلا و جواهرات به ارزش 100 ميليون ریال ، يک فقره چک پشت نويسي شده به مبلغ 43 میلیون ریال، پول نقد به ارزش بالغ بر یک میلیون ریال و 9 عدد عابر بانک به همراه رمز را پیدا می کند.
وی افزود: اين مأمور وظيفه شناس با همکاری مسئولان مربوطه پس از صورتجلسه کلیه اموال مکشوفه، صاحب این اموال را شناسایی و آن ها را به صاحبش تحویل داد.
سرهنگ سالمی ضمن تقدیر و تشکر از اقدام این مأمور انتظامی، گفت: ترویج فرهنگ صداقت و امانتداري در آحاد جامعه امري ضروري است و به دلیل صحت عمل و وظیفه شناسی این مامور پلیس، از وی تقدیر و تجلیل به عمل خواهد آمد.

خیرین امنیت ساز در ارتقاء احساس امنیت نقش مهم و به سزایی دارند
فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت با اشاره به نقش خیرین امنیت ساز در تولید حفظ و گسترش امنیت، نقش آنان را در ارتقاء احساس امنیت در جامعه مهم و برجسته برشمرد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "اسماعیل زراعتیان" در ديدار با خير امنيت ساز، امنیت را یکی از نعمت هایی برشمرد که مردم قدر آن را در زمان کمرنگ شدن آن بیشتر درک می کنند.
وی به نقش مهم و برجسته خیرین امنیت ساز در ارتقاء احساس امنیت در بین افراد جامعه اشاره کرد و گفت: بی شک افرادی که برای رضای خداوند بدون هیچ گونه چشم داشتی از مال و ثروت خود می بخشند، خداوند باری تعالی در مال آنان خیر و برکت قرار می‌دهد و باعث فراوانی ثروت آنها می شود.
سرهنگ "زراعتیان" ادامه داد: قدردانی و تجلیل از معتمدین، متنفذین و خیرینی که با انفاق مال خود در تولید امنیت و ارتقاء امنیت اجتماعی تلاش و کوشش می کنند، وظیفه ما است و ما به عنوان خدمتگزاران مردم دست این عزیزان را به گرمی می فشاریم.
رئیس پلیس مرودشت، رمز ماندگاری و حفظ مال و ثروت را بخشش در راه خدا دانست و خاطر نشان كرد: اجر و پاداش اینگونه بخشش ها نزد خداوند محفوظ است.
سرهنگ "زراعتیان" در پایان با اهداء لوح سپاس از خیر امنیت ساز که در بهسازی مقرهای انتظامی همکاری فراوانی داشت، تجلیل به عمل آورد.

توقيف پرايد و كشف 58 كيلو ترياك
رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر استان از توقيف يك سواري پرايد و كشف 58 كيلو ترياك در بازرسي از آن خبر داد. 
سرهنگ "عبدالله خسرواني" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، افزود: ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر استان در اجراي طرح مقابله با قاچاقچيان، حين كنترل خودروهاي عبوري در محور سروستان-شيراز، به يك سواري پرايد مظنون و آن را متوقف كردند.
رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر استان با بيان اينكه در بازرسي از اين خودرو، مقدار 58 كيلو ترياك كشف شد، گفت: در اين خصوص يك نفر قاچاقچي دستگير شد.
اين مقام انتظامي با بيان اينكه يك سواري 405 كه اسكورت محموله بود نيز توقيف شد، گفت: رانندگان هر دو خودرو براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شدند.

تعامل بین پلیس و دستگاه قضایی زمینه ساز ایجاد امنیت پایدار
فرمانده انتظامی ارسنجان در دیدار با دادستان شهرستان، تعامل بین پلیس و دستگاه قضائی را زمینه ساز ایجاد امنیت پایدار خواند و گفت: دستگاه قضا یاری‌رسان پلیس در اجرای قانون و برخورد با مجرمان می باشد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "محمدعلی فرهادی" در این دیدار افزود: با توجه به اینکه نیروی انتظامی به عنوان ضابط قضائی محسوب می‌شود انجام این تعاملات در راستای انجام امورات قضائی بسیار حائز اهمیت است. 
وي افزود: انجام تعاملات سازنده بين ادارات دولتی فرصت مناسبي براي رسيدن به اهداف مشترک و به طور ويژه دستيابي به امنيت اجتماعي مطلوب را فراهم مي کند.
سرهنگ "فرهادي" گفت: امروز نیروی انتظامی به عنوان یک نیروی انقلابی در کنار دستگاه‌های قضائی کشور در ایجاد نظم و امنیت و افزایش قانونمندی شهروندان در سطح جامعه با انجام اقدامات فرهنگی و اجتماعی گام‌های بسیار موثری برداشته داشت که ثمره آن کاهش وقوع جرایم ، آسیب‌ها  و افزایش پیشگیری اجتماعی در سطح جامعه می باشد.
در ادامه دادستان شهرستان ارسنجان گفت: نیروی انتظامی به عنوان ضابط عام قضایی بیشترین همکاری و تعامل با دستگاه قضائی را در بحث اجرای قانون و برخورد با مجرمین دارد.
آقاي "محمد یوسفی" از زحمات شبانه روزی پرسنل خدوم ناجا در ایجاد امنیت و اجرای قانون تشکر و قدردانی كرد و از خداوند متعال برای این عزیزان و خانواده‌های آنان سلامتی و طول عمر با عزت خواستار شد.

عروس خانواده حساب پدر شوهرش را خالی کرد
رئیس پلیس فتا استان از شناسایی عروس خانواده که حساب پدر شوهر را خالی کرده بود خبر داد و گفت: کارت و رمز خود را در اختیار دیگران قرار ندهید. 
سرهنگ "حشمت سلیمانی"، بيان كرد: شهروندی با مراجعه به پلیس فتا استان اظهار داشت که مبالغی به صورت غیرمجاز از حسابش برداشت شده و خواهان پیگیری موضوع شد.
رئیس پلیس فتا فارس افزود: با بررسی حساب شاکی مشخص شد طی دو تراکنش صورت گرفته مبلغ 72 میلیون ریال از حساب وی به صورت غیرمجاز برداشت شده و به حساب یک فروشنده لوازم آرایشی واریز شده است.
این مقام انتظامی تصریح کرد: با تکمیل تحقیقات فنی و اطلاعاتی صورت گرفته، متهم كه عروس شاكي بود مورد شناسایی قرار گرفت و با کسب مجوز قضایی احضار شد و اینگونه اظهار داشت: کارتی که مبلغ مذکور از آن برداشت شده در اختیار همسرم بوده و به علت بدهی‌هایی که به یکی از فروشندگان لوازم آرایشی داشتم بدون اطلاع همسرم و پدر شوهرم اقدام به انتقال 72 ميليون ريال و تسویه بدهی خودم كردم.
سرهنگ "سلیمانی" یادآور شد: متاسفانه شاکی پرونده کارت و رمز آن را در اختیار دیگران قرار داده و همین اعتماد بی جا منجر به برداشت غیرمجاز از حسابش شده بود.
رئیس پلیس فتا فارس ضمن توصیه به شهروندان در خصوص حفظ اطلاعات شخصی و مالی خود، از کاربران خواست: از اعتماد بی جا به افراد بپرهیزند و در صورت مواجهه با هر مشکلی در فضای مجازی از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir  اقدام به گزارش کنند.

قطار چوپان را له كرد/ عبور انسان و هرگونه وسيله نقليه و احشام در غير محل‌هاي مجاز ممنوع است
معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان گفت: در برخورد قطار با چوپان در محدوده راه آهن شيراز-تهران، فرد كهنسال فوت و 5 راس احشام نيز تلف شدند. 
سرهنگ "كاووس محمدي" ، بيان كرد: در پي اعلام مركز فوريت‌هاي پليسي 110 مبني بر برخورد قطار با چوپان و احشام در محدوده راه آهن شيراز-تهران، بلافاصله ماموران براي بررسي موضوع به محل اعزام شدند. 
وي افزود: ماموران در بررسي‌هاي اوليه مطلع شدند كه قطار با چوپان كهنسال و گله احشام به هنگام عبور از ريل به شدت برخورد و بر اثر جراحات وارده، چوپان در دم فوت و 5 راس احشام نيز تلف شده است. 
سرهنگ "محمدي" با بيان اينكه جسد متوفي براي بررسي بيشتر تحويل پزشك قانوني شد، از اهالي روستا و شهروندان خواست نكات ايمني مربوط به مسيرهاي عبور قطار را رعايت كنند. 
معاون اجتماعي پليس فارس با بيان اينكه در اين سانحه، عابر پياده مقصر شناخته شده است، اظهار كرد: به استناد ماده 14 قانون ايمني راه و راه آهن، عبور انسان و هرگونه وسيله نقليه و احشام بر روي خطوط راه آهن در غير محل‌هاي مجاز ممنوع است و متخلف مسئول هرگونه پيشامد و خسارت وارده مي‌باشد.

واژگوني پيكان  با  يك كشته  و 3 مجروح
رئيس پليس راه شمالي استان گفت: بر اثر واژگوني پيكان در محور آباده به سمت خرمبيد، يك نفر كشته و 3 نفر نيز مجروح و راهي بيمارستان شدند. 
سرهنگ "عبدالهاشم دهقاني" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، بيان كرد: برابر اعلام مركز فوريت‌هاي پليسي 110 خبري مبني بر وقوع يك فقره حادثه رانندگي در محور آباده به سمت خرمبيد به مأموران اعلام شد.
وي ادامه داد: بلافاصله مأموران به محل مورد نظر اعزام و مشاهده کردند يك سواري پيكان با 4 سرنشین در مسير مذكور در حركت بوده که واژگون و بر اثر آن، يك نفر از آنان فوت و 3 نفر ديگر مجروح و راهي بيمارستان شدند. 
سرهنگ "دهقاني" اظهار كرد: کارشناسان عدم توجه به جلو راننده را علت وقوع اين حادثه رانندگي اعلام کردند.

مگان حامل تریاک به مقصد نرسید
فرمانده انتظامی ني‌ريز از توقیف یک سواري مگان و کشف 50 کیلو و 400 گرم تریاک در آن شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "سيدمحمد يوسفي" در تشریح این خبر گفت: ماموران انتظامي اين شهرستان حین کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی، به یک سواري مگان مشکوک و آن را متوقف کردند.
وی افزود: در بازرسی از اين خودرو مقدار 50 کیلو و 400 گرم تریاک کشف و ضبط و 2 نفر متهم در این رابطه دستگیر شدند.
سرهنگ "يوسفي" با بیان اینکه متهمان تحويل مراجع قضائي و از آن طريق روانه زندان شدند، خاطر نشان کرد: نيروي انتظامی اين شهرستان با جدیت مبارزه با سوداگران مرگ را در دستور کار خود قرار داده است و شهروندان هرگونه موارد مشکوک را به مرکز فوریت‌های پلیسی  110 گزارش دهند.

واژگونی پژو با 2 كشته
رئيس پليس راه شمالي استان گفت: بر اثر واژگوني يك سواري پژو پارس در محور مواصلاتي شهرستان سروستان، 2 نفر كشته شدند. 
سرهنگ "عبدالهاشم دهقاني" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: روز گذشته خبري مبني بر وقوع يك فقره حادثه رانندگي در محور مواصلاتي شهرستان سروستان به مأموران اعلام شد.
وي ادامه داد: بلافاصله مأموران به محل مورد نظر اعزام و مشاهده کردند يك سواري پژو پارس با 2 سرنشین در محور مذكور در حركت بوده است که واژگون و بر اثر آن هر 2 نفر در دم فوت شده اند.
رئيس پليس راه شمالي استان بيان كرد: کارشناسان نداشتن توجه به جلو از جانب راننده را علت وقوع اين حادثه رانندگي اعلام کرده‌اند.

مصدوميت بر اثر انفجار گاز در ارسنجان
فرمانده انتظامي ارسنجان از بروز حادثه انفجار گاز در اين شهرستان و مصدوميت يک نفر و خسارت به يک ساختمان  مسکوني خبر داد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "محمدعلی فرهادی" گفت: در پي اعلام مركز فوريت‌هاي پليسي 110 مبني بر وقوع انفجار در يکي از خيابان‌هاي شهرک امام خمینی، بلافاصله عوامل انتظامي و امدادي با حساسيت ويژه در محل حاضر شدند.
وي افزود: در بررسي به عمل آمده مشخص شد بر اثر انفجار گاز در طبقه زیر زمین، يک  ساختمان دچار آتش سوزي شده و مالك آن دچار سوختگي شده است.
سرهنگ "فرهادی" با بيان اينكه آتش توسط عوامل امدادي خاموش شد، گفت: مصدوم براي مداوا به بيمارستان اعزام و تحت درمان قرار گرفت.
فرمانده انتظامي شهرستان ارسنجان با بيان اينکه برابر نظر كارشناسان بر اثر نشت گاز شهری منزل مسكوني دچار حريق و انفجار شده است، به شهروندان توصيه كرد در هنگام استفاده از گاز اصول ايمني را رعايت كنند تا شاهد حوادث دلخراش نباشيم.

حضور به موقع پلیس مانع از خودکشی شهروند سروستانی شد 
فرمانده انتظامی سروستان گفت: حضور و اقدام به موقع پلیس مانع از خودکشی فردی جوان در اين شهرستان شد. 
  سرهنگ "عبدالرسول مجتهدی "در تشریح این خبر گفت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه شهروندی در یکی از کارگاه‌های راه‌سازی، قصد خودکشی را دارد كه بلافاصله عوامل انتظامي و مشاوران  در محل حاضر شدند.
این مقام انتظامی افزود: كاركنان انتظامي با انجام مشاوره روانشناختی موفق شدند فرد جوان که بدلیل عدم پرداخت به موقع حقوق و مزايا، قصد پرتاب خود از بالاي ساختمان به پایین داشته است را از این اقدام منصرف و از مرگ حتمی نجات دهند.
سرهنگ "مجتهدی" با بیان اینکه پلیس در همه حال و با تمام امکانات آماده ارائه انواع خدمات انتظامی-مشاوره‌ای و ... به مردم می‌باشد، خاطر نشان کرد: مسئولان شهرستان سروستان، از اقدام به موقع و هوشیارانه پلیس تقدیر کردند.

نظرات بینندگان