کد خبر: ۱۳۹۷۹۸
تاریخ انتشار: ۰۶:۰۶ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۹

اطلاعات جدید از «محمود موسوی‌مجد» جاسوس دستگیر شده در سوریه

اطلاعات جدیدی از محمود موسوی‌مجد که در سوریه به جرم جاسوسی دستگیر شده است منتشر شد.
  غلامحسین اسماعیلی سخنگوی دستگاه قضا هفته گذشته از دستگیری فردی به نام سید محمود موسوی مجد به جرم جاسوسی خبر داد.

به گفته سخنگوی قوه قضاییه،  محمود موسوی مجد فرزند کاظم به سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه(موساد و سیا) وصل بوده و در زمان حضورش در سوریه، محل تردد و اسکان سردار شهید سلیمانی و برخی فرماندهان و مستشاران نظامی ایران را در قبال دریافت پول، به سرویس های اطلاعاتی می‌‌داد. 

در روزهای گذشته نیز تصویری از این جاسوس دستگیر شده که در دادگاه به اعدام محکوم شده است، در رسانه‌های منتشر شد. 

خبرگزاری تسنیم به تازگی اطلاعات جدیدی از سید محمود موسوی‌مجد به‌دست آورده است. برخلاف آنچه در برخی رسانه‌ها گمانه‌زنی می‌شود، وی نظامی یا پاسدار نبوده و همچنین جزو نیروهای بسیجی که بصورت داوطلب عازم سوریه می‌شدند نیست بلکه پیش از انقلاب و در سنین کودکی همراه با خانواده از ایران خارج شده و  بزرگ‌شده کشور سوریه است.

وی در سوریه با برخی مستشاران ایرانی ارتباط می‌گیرد و به عنوان راننده مشغول به‌کار می‌شود و در پوشش راننده اطلاعاتی که به‌دست می‌آورد را به سرویس اطلاعاتی اسرائیل و آمریکا می‌فروخت. او در قبال این اطلاعات ماهانه 5 هزار دلار از این سرویسها حقوق دریافت می‌کرد.

زمان دستگیری موسوی‌مجد 26 ماه قبل بوده است و پرونده وی ارتباطی به ترور حاج قاسم سلیمانی ندارد.

او همان 26 ماه قبل توسط نیروهای حزب‌الله لبنان، که اشراف ویژه‌ای روی سرویس‌ موساد دارد، شناسایی و دستگیر و به ایران تحویل داده شده و از آن زمان در بازداشت به سر می‌برد.

حکم اعدام این جاسوس تایید شده و در زمان خود اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان