کد خبر: ۱۳۹۸۰۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۵ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
معاون فرهنگی حرم مطهر احمدي و محمدي مطرح كرد:

شكل گيري دغدغه و مطالبه گري براي توليد سريال شاهچراغ (ع)/ ارسال يك هزار اثر به دبيرخانه جشنواره چلچراغ

حجت الاسلام سلامي گفت: تولید سریال احمد بن موسی (ع) یکی از این راه های معرفی ایشان به مردم استان، کشور و جهان است كه بايد در اين خصوص دغدغه اي بين همه شكل گيرد.
به گزارش شيرازه، حجت الاسلام و المسلمين احمد سلامي معاون فرهنگی حرم مطهر شاهچراغ(ع) در اولين جلسه ستاد بزرگداشت دهه كرامت استان فارس با اشاره به اینکه در فضای کشور برنامه های خوبی شکل گرفت و جلساتی با حضور حرم های مختلف برگزار شد عنوان كرد: بیشتر برنامه هاي پيش بيني شده در فضای مجازی مي باشد و دغدغه همه روشن نگه داشتن چراغ دهه کرامت است. امیدوارم در فضای استان نیز هماهنگی برای اجرای برنامه ها اتفاق بیفتد.

وی با اشاره به اینکه توجه به ساحت مقدس حضرت شاهچراغ (ع) باید به عنوان یک دغدغه در میان سازمان های مختلف کشوری و استانی قرار گيرد گفت: در این زمینه به صورت خود جوش و بدون هماهنگی برنامه ها را اجرا کنند.

حجت الاسلام سلامی با یادآوری این مطلب که دهه کرامت با میلاد حضرت معصومه (س)، آغاز می شود و با میلاد امام رضا (ع)، به پایان می رسد و در میان این دهه شاهد روز بزرگداشت حضرت شاهچراغ (ع) هستیم، اضافه کرد: دهه کرامت برای اين است که مردم جامعه را به سمت معرفت افزایی سوق بدهيم و مردم باید معرفت گسترده نسبت این بزرگواران داشته باشند.

وي تصريح كرد: تولید سریال احمد بن موسی (ع) یکی از این راه های معرفی ایشان به مردم استان، کشور و جهان است كه بايد در اين خصوص دغدغه اي بين همه شكل گيرد. فيلم نامه و صحبت با كارگردان صورت گرفته است اما نيازمند حمايت از سوي نهاد ها هستيم.

 معاون فرهنگی حرم مطهر شاهچراغ(ع) با اشاره به اینکه مردم جامعه در مسیر معرفت افزایی به اهل بیت (ع) هدایت شوند و نسبت به این نورهای پاک بر معرفت آنها افزوده شود، اظهار داشت: مطالبه گری فرهنگی ها در فضای مجازی اتفاق بیفتد و اگر دهه کرامت بهانه ای است برای معرفی این بزرگوار را می دانیم، باید در خصوص ساخت سریال حضرت شاهچراغ (ع)، مطالبه گری شکل گیرد، به عنوان مثال سریال هایی که برای جناب مختار ساخته شد باعث شد که مردم معرفت پیدا کنند و زیارتگاه ایشان مورد علاقه همه باشد.

حجت الاسلام سلامی با عنوان اینکه با كمك اصحاب رسانه یک مطالبه عمومی و ملی تبدیل شود و این سریال به سرانجام برسد، اضافه کرد: هدف از برگزاری این جلسات هماهنگی و همکاری دستگاه ها به وجود بیاید و برنامه های مشترک فرهنگی باشد.

وی با اشاره به اینکه سال برون سپاری و تعامل برنامه های فرهنگی در سال 1399 نامیده است و طی برگزاری جلسات برنامه های حرم با نهاد های مختلف هماهنگ و اجرا می شود، تاکید کرد: در باب برنامه ها در دهه کرامت برنامه های مشترک هدف گذاری و اجرا شود و پیشنهادات در این زمینه ارائه شود.

اين مقام مسئول تصريح كرد: ما در حرم مطهر پذيراي همه هستیم تا این دهه به بهترین وجه اجرا شود، در طراحی بنر های اطلاع رسانی برنامه ها و فضاسازي بايد وجود مقدس حضرت شاهچراغ (ع) نیز دیده شود.

معاون فرهنگی و ارتباطات اسلامی فارس با تشريح فعاليت هاي آستان احمدي و محمدي در دهه كرامت افزود: جشنواره چلچراغ كار بسيار فاخري است و تا كنون يك هزار اثر به دبيرخانه ارسال شده كه اختتاميه اين جشنواره در دهه كرامت برگزار مي شود. مسابقه " امين ولايت" با محوريت زندگي نامه شاهچراغ (ع) از ديگر برنامه هاي دهه كرامت است كه زندگي نامه حضرت به سه زبان زنده دنيا ترجمه و تدوين كرده ايم. 

وی در پایان اضافه كرد: روابط عمومی و امور بین الملل حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برای تولید محتوا فاخر اقدام کرده و علاقمندان می توانند برای دریافت این مطالب به پایگاه اطلاع رسانی حرم مطهر به آدرس www.shahecheragh.ir مراجعه کنند. 

انتهاي پيام/

برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان