کد خبر: ۱۳۹۸۰۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۷ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
رئیس سازمان‌ صنعت‌معدن و تجارت استان فارس خبر داد:

احداث شهرک تخصصی سنگ به مساحت ۳۰ هکتار، در برم‌شور شیراز

جلسه‌ای پیگیری و حل معضلات پیشِ روی کارخانجات سنگ‌بری مستقر در منطقه برم‌شور شیراز برگزار شد.
 به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومیسازمان صمت استان فارس،  این جلسه با حضور «ابراهیم عزیزی» نماینده  مردم شریف شهرستان‌های شیراز و زرقان، «حمیدرضا ایزدی» ریاست سازمان صنعت‌-معدن‌ و تجارت استان فارس، «احد فتوحی» مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس، «کریم ریگی زادگان» دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان، «کشتکار» خدمات شهرداری شیراز، «کریم مجدی» معاون سازمان آب منطقه‌ای فارس، رئیس سازمان‌ آبفای شیراز و انجمن صنفی سنگ‌بری‌های برم‌شور و تعدادی از معاونین سازمان صمت برگزار شد.

عزیزی نماینده مردم شیراز و زرقان در این جلسه عنوان کرد: در راستای توسعه فعالیت‌های اقتصادی جهش تولید و برخورداری از سرمایه‌گذاری‌های مناسب در حوزه معادن و صنایع معدنی، از پتانسیل مجلس و نمایندگان  در جهت عملیاتی شدن این مهم، استفاده لازم را خواهیم برد.
وی در ادامه سخنان خود افزود:  ضرورت دارد تا خام فروشی مواد معدنی در استان اصلاح ‌شده و این مواد در واحدهای مجهز، فرآوری، و سپس  به محصولات متنوع تبدیل، و نهایتاً به بازار مصرف عرضه شود تا ارزش ‌افزوده فعالیت در این بخش به میزان مورد انتظار برسد.
وی با اشاره به ظرفیت‌های مهم معدنی استان فارس بیان کرد: از دیگر عوامل مورد انتظار برای افزایش سهم معادن در توسعه اقتصادی استان،‌ نوسازی تجهیزات،ماشین‌آلات و فرآوری سنگ دراستان است، که لزوم سرمایه‌گذاری گسترده دراین بخش را می‌طلبد.
احداث شهرک تخصصی سنگ به مساحت ۳۰ هکتار، در برم‌شور شیراز
در ادامه جلسه «ایزدی» رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان‌ در خصوص  وضعیت سنگبري ها  و سنگ‌هاي تزييني استان فارس افزود : هم اينك ۳۱۹ واحد سنگبري در سطح استان وجود دارند كه اشتغال ۴۴۹۰ نفر را به دنبال داشته است و  از اين واحدها ۱۵۹ واحد سنگبري در شهرستان ني‌ريز، ۷۷ واحد در شهرستان صفاشهر، ۲۲ واحد در شهرستان آباده  و ۴۵ واحد در شهرستان شيراز دارای پروانه بهره برداری  هستند  و باقی در ساير نقاط استان فارس مستقر هستند.
«ایزدی» با اشاره به ضرورت برنامه‌ریزی جامع و مدون در فرآوری توام با تکنولوژی روز دنیا در واحدهای سنگبری استان فارس اضافه کرد: در مسیر توسعه فعالیت‌های اقتصادی، ضروریست تا اشتغال‌پایدار، رفع بیکاری و جهش‌تولید مدنظر قرار گیرد و  برنامه‌ریزی‌های دقیق فعالین اقتصادی و سنگبری‌های فعال استان، در راستای صادرات به کشورهای هدف باشد.

وی اظهار داشت: برای رسیدن به نقطه مطلوب صادرات و ایجاد تحولات مفید در عرصه صنعت سنگ و فرآوری، می‌بایستی ظرفیت‌های موجود را در نظر گرفت، و نقشه راه دقیق، سنجیده و کاربردی، همراه با برنامه‌ریزی جامع و به روز در امرِ فرآوری، را مدنظر داشت. که خود نیازمند تعامل، هم افزایی، همراهی و همکاری توامان  بخش خصوصی  و دولتی است.
و در همین راستا این سازمان آمادگی‌های لازم جهت همکاری و مشاوره را دارد.

ریاست سازمان‌ صنعت‌معدن و تجارت استان فارس در پایان سخنانش نوید داد؛ شهرک تخصصی  سنگ به مساحت ۳۰ هکتار، با هدف احداث و انتقال واحدهای خدماتی و عرضه سنگِ فرآوری‌شده در برم‌شور شیراز احداث خواهد شد.
هم‌چنین؛ واحدهای مجسمه‌سازی، دستگاه‌های ساخت ستون‌های سنتی و مدرن، طراحی اتوماسیون صنعتی، عرضه لوازم سنگ‌بری و کارگاه‌های تعمیرات ماشین‌آلات سنگ‌بری نیز دایر می‌شود.
علاوه بر نمایشگاه عرضه سنگ؛ زیرساخت‌های فرهنگی-آموزشی ،خدمات رفاهی- گردشگری، فضای سبز و محوطه‌سازی، ساخت مسجد، فرهنگ‌سرا، آموزش فنی‌وحرفه‌ای، مجتمع‌های آموزشی، دفاتر صادراتی و بازرگانی مرتبط با سنگ، و سایر خدمات رفاهی  طرح‌های اجرایی فاز اول شهرک صنعتی تخصصی سنگ شیراز   خواهد بود.

نظرات بینندگان