کد خبر: ۱۳۹۸۰۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۹ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي فارس:

بنیاد بین المللی «امین ولایت» راه اندازي مي شود/ برنامه هاي دهه كرامت به صورت مجازي برگزار مي شود

سهرابي گفت: بنیاد برای اجرای برنامه های ویژه حضرت شاهچراغ (ع) راه اندازی خواهد شد که 60 درصد کار پیشرفته است
به گزارش شيرازه، صابر سهرابي مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي فارس در جلسه ستاد هماهنگی دهه کرامت فارس گفت: شیوع ویروس کرونا باعث شد تا بستر اجرای همه برنامه های فرهنگی هنری اجرا تغییر کند و در فضای مجازی اجرا شود به گونه ای که درسه ماه اول سال جاري برنامه های بسیار خوبی اجرا شده است و همچنان در دهه کرامت نیز برنامه ها در فضای مجازی ادامه پیدا می کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس تاكيد كرد: امید که با هم افزایی دستگاه های اجرایی برنامه هایی که برای هر سه حرم تدوین شده است، شایسته و درخور با محوریت ائمه اطهار (ع) و حضرت احمد بن موسی (ع)  اجرا شود.
 
وي با عنوان اينكه محور اصلی برنامه ها «امین ولایت» که بارزترین شاخصه حضرت شاهچراغ (ع) است، باشد گفت: با محوريت اين شعار اميدواريم شاهد تحقق منویات مقام معظم رهبری در سومین حرم اهل بیت (ع) باشیم.

وی با تشریح برنامه های پیش بینی شده دهه کرامت کانون های فرهنگی هنری مساجد و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس خاطر نشان كرد: جشن های مردمی به مناسبت های میلاد حضرت معصومه (س)، ولادت امام رضا (ع) و بزرگداشت حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) در ایام دهه کرامت از 3 تا 13 تیرماه سال جاری به صورت مجازی با توجه به ایام پیشگیری از ویروس کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در نقاطی که وضعیت شیوع بیماری سفید اعلام شده است، برگزار می شود. 

به گفته سهرابی نمایش های آئینی و مسابقات کتابخوانی با موضوع زندگی نامه حضرت شاهچراغ (ع)، مسابقات هنری در رشته خوشنویسی و هنرهای تجسمی، شب شعر، سخنرانی ائمه محترم جماعات کانون های مساجد در بین الصلاتین با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی از ديگر برنامه هاي پيش بيني شده براي گرامي داشت دهه كرامت است.

مدیرکل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در ادامه اضافه كرد: برپایی نمایشگاه های عفاف و حجاب، بصیرت و کتاب با موضوع دهه کرامت، دیدار با خانواده های معظم شهدا، جانبازان و آزادگان به ویژه شهدای مدافع حرم،  برگزاری محفل های قرآنی، تکریم ایتام به تأسی از امام رئوف (ع)، اردوهای زیارتی، مسابقات ورزشی در رشته های مختلف و بازدید از کانون های مساجد تحت پوشش، جلسات ختم قرآن و ختم صلوات هدیه به پیشگاه نورانی امام رضا (ع)، حضرت معصومه (س) و حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) در فضای مجازی اجرا خواهد شد.

سهرابی از  راه اندازی بنیاد بین المللی «امین ولایت» با محوریت حضرت شاهچراغ (ع) خبر داد و اظهار داشت: این بنیاد برای اجرای برنامه های ویژه حضرت شاهچراغ (ع) راه اندازی خواهد شد که 60 درصد کار پیشرفته است و با مجوز شورای عالی انقلاب فرهنگی و همکاری نمایندگان مجلس و مسئولان ذیربط تحقق پیدا خواهد کرد.
 
دبیر شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت استان فارس با اشاره به لزوم اطلاع رسانی برنامه های ایام دهه کرامت، خاطرنشان کرد: قرارگاه رسانه ای با عضویت مسئولان کشوری تا دهیاران در بستر فضای مجازی ایجاد شده و 25 گروه با مجوز واتساپ ایجاد شده که تمام اخبار برنامه ها در بستر زنده و فضای مجازی انتشار داده مي شود.

انتهاي پيام/
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان