کد خبر: ۱۳۹۸۱۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۴ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
بسته خبرهای حوادث شیرازه؛

توقيف بنز 30 میلیاردی قاچاق در شيراز /سارقان 20 ميلياردي اموال مسروقه به بن بست رسيدند /136 كيلو ترياك در داراب كشف شد/ برخورد قطار شيراز-تهران با گله گوسفندان

مهم‌ترین حوادث 24 ساعت گذشته استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.
 به گزارش شیرازه، مهم‌ترین حوادث 24 ساعت گذشته استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

انهدام اعضاي  باند سارقان منزل با 59 فقره سرقت در شيراز
فرمانده انتظامي استان از دستگيري اعضاي باند 4 نفره سارقان منزل و كشف 59 فقره سرقت از آنها در شيراز خبر داد.
سردار "رهام‌بخش حبيبي"، گفت: به دنبال وقوع چند فقره سرقت سریالی منزل در شهرستان شیراز، موضوع شناسايي و دستگيري اعضاي باند سارقان به صورت ويژه در دستور كار كارآگاهان پليس آگاهي استان قرار گرفت.
وي ادامه داد: در بررسي‌هاي انجام شده توسط کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پليس آگاهي استان، مشخص شد سارقان در اوائل شب خصوصا ایام تعطیل که شهروندان براي تفریح و یا دید و بازدید از منزل خود خارج می شوند با ورود به منازل اقدام به سرقت اموال کم حجم و با ارزش می كنند.
فرمانده انتظامي استان فارس اظهار كرد: کارآگاهان پلیس آگاهي استان با انجام اقدامات اطلاعاتي و فني، موفق به شناسايي اعضاي باند 4 نفره سارقان منزل در يكي از محله‌هاي شيراز در يك منزل مبله شدند.
سردار "حبيبي" با بيان اينكه ماموران موفق شدند در يك عمليات ضربتي هر 4 نفر سارقان منزل كه اعضاي يك باند بودند را دستگير و به پليس آگاهي منتقل كنند، تصريح كرد: متهمان سابقه دار در بازجويي فني و تخصصي و مواجه شدن با ادله و مستندات پليس چاره‌اي جز بيان حقيقت نداشتند و به 59 فقره سرقت منزل در شيراز اقرار كردند.
اين مقام ارشد انتظامي با اشاره به اينكه سارقان تحويل مراجع قضائي و از آن طريق روانه زندان شدند، به شهروندان توصيه  كرد: در صورت خروج از منزل و مسافرت طولانی، منازل خود را به افراد مورد اعتماد خصوصا همسایگان بسپارید و حتي الامكان  آن را مجهز به آژیر و دوربین مدار بسته كنيد.

ريزش ديوار منجر به مرگ شد
معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان گفت: ريزش ديوار در شيراز يك كشته بر جاي گذاشت.
سرهنگ "كاووس محمدي"، بيان كرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی۱۱۰ مبنی بر ريزش ديوار منجر به فوت در شهرك "گلشن" شهرستان شيراز، بلافاصله مأموران به همراه ديگر نيروهاي امدادي به محل حادثه اعزام شدند.
وي افزود: ماموران در بررسي‌هاي اوليه مطلع شدند كه فردي با دستگاه پيكور در حين تخريب ديوار بوده‌ است كه به علت ريزش آوار، وي در دم فوت مي‌كند.
سرهنگ "محمدي" با بيان اينكه جسد متوفي براي بررسي بيشتر تحويل پزشك قانوني شد، از شهروندان به ويژه كارگران خواست در انجام كار ساختماني اصول ايمني را رعايت كنند تا شاهد حوادث ناگوار نباشيم.

کشف 99 هزار نخ سیگار خارجي قاچاق در شیراز
فرمانده انتظامی شهرستان شیراز از کشف 99 هزار نخ سیگار خارجي قاچاق و دستگیری یک متهم خبر داد. 
سرهنگ "فرج شجاعی"، گفت: ماموران انتظامي كلانتري "11زند" شهرستان شيراز با اقدامات فني و تخصصي مطلع شدند شخصي در محله دروازه اصفهان در مغازه خود اقدام به دپو سيگار خارجي قاچاق كرده است كه رسيدگي به موضوع در دستور كار خود قرار دادند. 
سرهنگ "شجاعي" با بيان اينكه ماموران پس از هماهنگي قضائي به محل مورد نظر اعزام شدند، گفت: در بازرسي از آن مكان تعداد 99 هزار نخ سيگار خارجي قاچاق كشف شد.
اين مقام انتظامي با اشاره به اينكه كارشناسان ارزش اموال مكشوفه را يك ميليارد ريال برآورد كرده‌اند، گفت: در اين خصوص يك نفر دستگير و براي سير مراخل قانوني تحويل مراجع قضائي شد.

بيرم" دوباره لرزيد "
زمين لرزه‌اي به بزرگي 4.7 ريشتر بخش "بيرم" از توابع شهرستان لارستان را لرزاند.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بنا بر گزارش مركز لرزه نگاري كشوري موسسه ژئوفيزيك دانشگاه تهران، اين زمين لرزه در ساعت 2 و 34 دقيقه و 15 ثانيه بامداد امروز در عمق 9 كيلومتري زمين و عرض جغرافيايي27.63 و طول جغرافيايي 53.38 رخ داده است.
گفتني است اين زمين لرزه خوشبختانه خسارت جاني و مالي در بر نداشته است.

توقيف پژو حامل 19 كيلو ترياك در لارستان
فرمانده انتظامي لارستان از توقيف يك سواري 405 و كشف 19 كيلو ترياك در آن شهرستان خبر داد.
سرهنگ "داود امجدي" ، بيان كرد: ماموران انتظامي پاسگاه "چهاربركه" اين شهرستان در اجراي طرح مقابله با ورود مواد مخدر و كنترل خودروهاي عبوري، به يك سواري 405 مظنون و آن را متوقف كردند.
سرهنگ "امجدي" با بيان اينكه در بازرسي از اين خودرو، ميزان 19 كيلو ترياك كه به طرز ماهرانه‌اي در باك جاسازي شده بود كشف شد، گفت: در اين خصوص يك نفر دستگير و پس از سير مراحل قانوني روانه زندان شد.

جوان روستایی قربانی آب سد شد 
فرمانده انتظامی فسا از غرق شدن جوان 26 ساله در سد "شیدانک نوبندگان" اين شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "فرج رستمی" با اعلام این خبر گفت: در پی اعلام گزارشی به مرکز فوریت‌های پليسي 110 مبنی بر مفقودی چوپانی 26 ساله در حوزه نوبندگان، موضوع به لحاظ حساسیت در دستور کار ماموران انتظامی و امدادی قرار گرفت.
این مقام انتظامی افزود: پس از ساعت‌ها جستجو و گشت زنی براي پیدایش فرد مفقود شده با همکاری اهالی روستا و عوامل امدادی، جسد وی در آب سد "شیدانک" کشف و با دستور مقام قضائي به پزشك قانوني منتقل شد.
سرهنگ "رستمی" از شهروندان خواست به منظور حفظ جان خود و اطرافيان، از نزدیک شدن به کانال‌هاي آب، استخرهای کشاورزی و سدها خودداری کنند. 

توقيف اتوبوس حامل كالاي مظنون به قاچاق 
فرمانده انتظامي مرودشت گفت: در بازرسي از يك دستگاه اتوبوس انواع كالاي مظنون به قاچاق به ارزش يك ميليارد و 500 ميليون ريال كشف شد. 
سرهنگ "اسماعيل زراعتيان" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، بيان كرد: ماموران انتظامي پاسگاه "سيوند" اين شهرستان هنگام كنترل خودروهاي عبوري در محورهاي مواصلاتي، به يك دستگاه اتوبوس مظنون شدند.
سرهنگ "زراعتيان" خاطر نشان كرد: ماموران پس از طي مسافتي تعقيب و گريز خودرو را متوقف و در بازرسي از آن، يک دستگاه LED ، 5 دستگاه اتو بخار، همزن برقی و قهوه ساز، 72 عدد پیستون خودرو، ۴۱۰ عدد کلاه نقابدار، ۳۳۴ ثوب پوشاك، ۵۵۹ قلم لوازم آشپزخانه، ۴ عدد چمدان دستی و ۵۲  قلم لوازم آرایشی مظنون به قاچاق كشف كردند.
فرمانده انتظامي شهرستان مرودشت با بيان اينكه در اين خصوص يك نفر دستگير و تحويل مراجع قضائي شد، افزود: ارزش ريالي اين محموله برابر نظر كارشناسان، يك ميليارد و 500 ميليون ريال برآورد شده است.

مزاحم در چنگال قانون گرفتار شد
رئیس پلیس فتا استان از شناسایی و دستگیری عامل مزاحمت در شبکه اجتماعی واتساپ خبر داد و از شهروندان خواست تا به صورت مستمر برای مطالعه اخبار جرائم سایبری و مصونیت از شگردهای مجرمانه، به وب سایت پلیس فتا مراجعه کنند. 
سرهنگ "حشمت سلیمانی" ، گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه شخصي در طول 5 سال با شماره‌ تلفن‌هاي کشورهای خارجی و از طریق شبکه اجتماعی واتساپ اقدام به توهین و ارسال پیام‌های بدبینانه نسبت به همسرش مي‌كند که موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.
این مقام انتظامی تصریح کرد: با توجه به حساسیت موضوع، کارشناسان این پلیس پرونده را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار داده و با انجام اقدامات فنی و تخصصی، متهم که همسر سابق برادر خانم شاکی بود را در کمتر از یک هفته شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی آن را در شيراز دستگیر كردند. 
وی افزود: پس از انجام بازجویی‌های فنی و ارائه مستندات، متهم به بزه خود اعتراف و انگیزه خود را انتقام جویی از شاکیه عنوان کرد و گفت: چند سال قبل به دلیل مشکلات خانوادگی از همسرم جدا شدم و چون شاکی و همسرش را مقصر شکست زندگی خودم می‌دیدم  اقدام به ارسال پیام‌های توهین آمیز و مزاحمت در واتساپ برای خانواده ایشان كردم.
رئیس پلیس فتا استان فارس  با اشاره به اینکه فضای مجازی همانند فضای واقعی قوانین و مقررات مخصوص به خود را دارد، گفت: برابر قانون، هرگونه مزاحمت برای دیگران در فضای مجازی جرم بوده و مجازاتی مانند حبس را به دنبال خواهد داشت.
وی خاطر نشان کرد: هموطنان عزیز در صورت نیاز به مشاوره یا ارائه گزارش موارد مشکوک می‌توانند با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir  با کارشناسان این پلیس در ارتباط باشند.

توقيف بنز 30 میلیاردی قاچاق در شيراز
فرمانده انتظامي استان از توقيف یک خودرو قاچاق به ارزش 30 میلیارد ریال در شيراز خبر داد.
سردار "رهام‌بخش حبيبي" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، بيان كرد: ماموران پليس امنيت اقتصادي استان با اقدامات فني و تخصصي مطلع شدند یک خودرو بنز قاچاق در يكي از خيابان‌هاي شيراز در حال تردد مي‌باشد كه رسيدگي به موضوع را در دستور كار خود قرار دادند.
سردار "حبيبي" عنوان داشت: ماموران سريعا ضمن هماهنگي قضائي به محل مورد نظر اعزام و موفق شدند يك سواري بنز قاچاق و فاقد هرگونه مدارك گمركي را كشف كنند.
فرمانده انتظامي استان با بيان اينكه در اين خصوص يك نفر دستگير و تحويل مراجع قضائي شد، گفت: برابر نظر كارشناسان مربوطه ارزش آن، 30 میلیارد ريال برآورد شده است.

افزايش 75 درصدي سازش پرونده هاي قضائي درکازرون 
فرمانده انتظامي کازرون از افزايش 75 درصدي سازش پرونده‌هاي قضائي با تلاش مشاوران پليس کازرون از ابتدای سال جاري تاکنون خبر داد.
سرهنگ "محمد عبادی‌نژاد" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، افزود: از تعداد 160 فقره پرونده قضائي ارجاعي به واحدهاي مشاوره كلانتري‌ها، تعداد 120 فقره از آنها منجر به صلح و سازش شده است .
سرهنگ "عبادي‌نژاد" خاطر نشان كرد: وجود كارشناسان و مشاوران مددكار در كلانتري ها باعث شده است پرونده‌هايي كه در اين مراجع به خصوص در حوزه درگيري و اختلاف خانوادگي تشكيل مي‌شود با سازش خاتمه يابد و پرونده كمتر به دادگاه ارجاع شود.
وي گفت: توصيه مشاوران پليس کازرون به خانواده‌ها به منظور کاهش آسيب‌ها و آلام در محيط زندگي، رعايت اخلاق حسنه، تاب آوري در برابر مشکلات، کنترل خشم و تصميم نگرفتن در اين شرايط و مراجعه به مشاوره قبل از هرگونه تصميم گيري است.

سارقان 20 ميلياردي اموال مسروقه به بن بست رسيدند
جانشين فرمانده انتظامی استان گفت: اعضاي باند سارقان اماكن با 41 فقره سرقت و اقرار به 20 ميليارد ريال اموال مسروقه دستگير و روانه زندان شدند.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "يوسف ملك‌زاده" گفت: در پي وقوع چند فقره سرقت از اماكن خصوصي و دولتي در شهرستان خرمبيد، ماموران انتظامي آن شهرستان موفق شدند با اقدامات فني و تخصصي در اين خصوص 3 نفر را دستگير و به پليس آگاهي استان انتقال دهند.
وي افزود: كارآگاهان پليس آگاهي استان در تحقيقات اوليه مطلع شدند سارقان با يك سواري 405  اقدام به سرقت از اماكن خصوصي و دولتي در شهرستان خرمبيد مي‌كرده‌اند.
سرهنگ "ملك‌زاده" با بيان اينكه ماموران موفق شدند در اين خصوص يك سواري 405 متعلق به سارقان در مخفيگاه آنان را توقيف كنند، گفت: در بازرسي از آن خودرو مقدار زيادي اقلام سرقتي مربوط به دوربين‌هاي جاده اي شامل واي فاي،کيس، مانيتور، کابل، باطري، كنكتور، 4 دستگاه قيچي پيشرفته مخصوص برش سيم و کابل و انواع آچار و ابزار آلات كشف شد.
اين مقام انتظامي با اشاره به اينكه اعضاي باند 3 نفره در بازجويي اوليه به 41 فقره سرقت از اماكن خصوصي و دولتي اقرار كردند، گفت: كارشناسان ارزش اموال مسروقه را 20 ميليارد ريال برآورد كرده‌اند.
جانشين فرمانده انتظامی استان با بيان اينكه سارقان پس از سير مراحل قانوني روانه زندان شدند، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشكوك آن را به مركز فوريت‌هاي پليسي 110 اعلام كنند.

136 كيلو ترياك در داراب كشف شد
فرمانده انتظامی استان گفت: با تلاش مأموران انتظامی شهرستان داراب، 136 کیلو مواد مخدر از نوع تریاک کشف شد.
سردار "رهام‌بخش حبیبی" در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: مأموران انتظامي شهرستان داراب حين كنترل خودروهاي عبوري در يك عمليات ضربتي، به 2 دستگاه سواري 405 و پرايد كه از بندرعباس عازم داراب بودند مشكوك و دستور ايست را صادر كردند.
سردار "حبيبي" با اشاره به اينكه پس از طي مسافتي تعقيب و گريز خودروها توسط ماموران متوقف شد، گفت: در بازرسي از آنها ميزان 136 كيلو ترياك كشف شد.
این مقام ارشد انتظامی با بيان اينكه با توجه به كوهستاني بودن منطقه راننده سواري 405 متواري و راننده خودرو پرايد دستگير و تحويل مراجع قضائي شد، عنوان داشت: مبارزه با سوداگران مرگ يكي از اولويت‌هاي اصلي اين فرماندهي در سال جاري است.

پیشگیری اجتماعی مقدم بر پیشگیری انتظامی و از ماندگاری بیشتری برخوردار است
فرمانده انتظامی مرودشت رمز موفقیت پیشگیری اجتماعی را مشارکت همه جانبه آحاد مختلف جامعه دانست و گفت: قطعا اینگونه پیشگیری، از ماندگاری بیشتری برخوردار است.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ " اسماعیل زراعتیان " در نشست با رئیس اداره زندان مرودشت با اشاره به اقدامات آموزشی و آگاهسازی در راستای جلوگیری از بروز جرایم و آسیب های اجتماعی، پیشگیری اجتماعی را مقدم بر پیشگیری انتظامی برشمرد.
وی اجرای رزمایش‌های مشترک با زندان و برگزاری جلسات آموزشی برای مددجویان و زندانیان را از جمله برنامه های آموزشی و پیشگیرانه در انتظامی مرودشت عنوان کرد. 
سرهنگ "زراعتیان" افزود: اصلاح فرد، اصلاح جامعه است و انتظامی مرودشت در راستای اصلاح و تربیت زندانیان و برگشت مجدد آنها به زندگی عادی در جامعه از هیچ کوشش و تلاشی دریغ نخواهد کرد.
در ادامه رئیس اداره زندان مرودشت هم با تقدیر و تشکر از همکاری و تعامل مجموعه انتظامی شهرستان با اين اداره، تعاملات فی مابین را سازنده و براي افزایش احساس امنیت در جامعه بیان کرد.
"سعید مهر آفرین" اجرای برنامه های فرهنگی به ویژه برگزاری مسابقات ورزشی با مشارکت زندان و انتظامی شهرستان را گامی براي تقویت پایه‌های همکاری طرفین برشمرد و بر گسترش آن تاکید کرد.

برخورد قطار شيراز-تهران با گله گوسفندان
معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان گفت: در برخورد قطار با گله گوسفندان در محدوده راه آهن خرم‌‎بيد-تهران، 25 راس احشام تلف و 10 راس نيز مجروح شدند. 
سرهنگ "كاووس محمدي" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، بيان كرد: در پي اعلام مركز فوريت‌هاي پليسي 110 مبني بر برخورد قطار با گله گوسفندان در محدوده راه آهن خرم‌بيد-تهران، بلافاصله ماموران براي بررسي موضوع به محل اعزام شدند. 
وي افزود: ماموران در بررسي‌هاي اوليه مطلع شدند كه قطار با گله احشام به هنگام عبور از ريل به شدت برخورد و بر اثر آن 25 راس احشام تلف و 10 راس نيز مجروح شده است. 
معاون اجتماعي پليس فارس با بيان اينكه اين سانحه به دليل بي احتياطي چوپان رخ داده است، گفت: به استناد ماده 14 قانون ايمني راه و راه آهن، عبور انسان و هرگونه وسيله نقليه و احشام بر روي خطوط راه آهن در غير محل‌هاي مجاز ممنوع است و متخلف مسئول هرگونه پيشامد و خسارت وارده مي‌باشد.

کشف نوشیدنی انرژی زا مظنون به قاچاق در داراب
فرمانده انتظامی شهرستان داراب از کشف 2 هزار و 100 قوطی نوشیدنی انرژی زا مظنون به قاچاق خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "علیرضا نوشاد" در تشریح این خبر، گفت: در پی کسب خبری مبنی بر نگهداری کالای قاچاق در یک انبار واقع در يكي از محله‌هاي اين شهرستان،  موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.
فرمانده انتظامی شهرستان داراب تصریح کرد: با هماهنگی مرجع قضائی در بازرسی از آن انبار، 2 هزار و 100 قوطي نوشیدنی انرژی زا مظنون به قاچاق و فاقد هرگونه مجوز گمرکی كشف شد.
سرهنگ "نوشاد" با بيان اينكه کارشناسان ارزش کالاهاي کشف شده را 6۰۰ ميلیون ريال برآورد کرده‌اند، گفت: عملکرد قاچاقچيان مغایر با اقتصاد مقاومتی بوده و سلامت جامعه و اقتصاد داخلي را مورد هدف قرار مي‌دهد، از این رو تلاش پليس براي مبارزه با اخلالگران اقتصادي با قوت بیش از پیش ادامه دارد.

هشدار پلیس برای پیشگیری از سرقت احشا م
فرمانده انتظامي كازرون توصیه‌ و هشدارهایی را به شهروندان در خصوص پیشگیری از سرقت  احشام ارائه كرد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "محمد عبادي‌نژاد" توصیه‌های زیر را به شهروندان توصيه كرد.
1-در سرشماری احشام  از پلاک داغ  شماره کوب  به نام دامدار استفاده كنيد.
2-نسبت به تعیین صلاحیت  چوپانان  و نگهدارنده دام اقدام كنيد.
3-از خرید و فروش دام  به افراد  ناشناس و پذیرفتن چک خوداری كنيد.
4-نسبت به تقویت روشنایی اطراف محل نگهداری احشام  اقدام كنيد.
5-از توقف گله احشام در کنار جاده و محورهاي مواصلاتی خودداری كنيد.
6-حتی الامکان نسبت به افزایش تعداد چوپانان و نگهبانان احشام  اقدام شود.
7-به تشدید حفاظت فیزیکی محل نگهداری احشام خود اهمیت دهید.
8-در صورت امکان محل نگهداری دام را به دوربین مدار بسته  مجهز كنيد.
9-هرگونه فرد یا خودرو مشکوک را در نزدیکی محل نگهداری احشام روئيت كرديد مراتب را سریعا به پلیس 110 اعلام كنيد.

نظرات بینندگان