کد خبر: ۱۳۹۸۶۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۳ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد:

راه اندازی دوباره نقاهتگاه ۱۰۰ تخت خوابی بیماران مبتلا به کروناویروس در شیراز

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از راه اندازی دوباره نقاهتگاه ۱۰۰ تخت خوابی بیماران مبتلا به کروناویروس مستقر در مجتمع ورزشی شهید آیت الله دستغیب خبر داد.
 به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر مهرزاد لطفی، گفت: با توجه به روند صعودی مبتلایان به کروناویروس در فارس، نقاهتگاه ۱۰۰ تخت خوابی بیماران مبتلا به کووید ۱۹ مستقر در مجتمع ورزشی شهید آیت الله دستغیب، با همکاری بهداری سپاه فجر استان و سازمان بسیج جامعه پزشکی فارس راه اندازی شد.

او با بیان اینکه این نقاهتگاه با تجهیزات و امکانات کامل آماده پذیرش بیماران بهبود یافته کرونا از بیمارستان‌های شیراز و بیماران مثبت بدون علامت مراکز ۱۶ ساعته بهداشتی شیراز است، افزود: مبتلایان به کووید ۱۹ با تشخیص پزشک، قرنطینه خود را تا پایان دوره بهبودی در این نقاهتگاه سپری می‌کنند.

افزایش ۲ مرکز منتخب تشخیص و درمان سرپایی کرونا در شیراز

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین از افزوده شدن دو مرکز جدید ارائه خدمات سرپایی به مراجعان مشکوک به کروناویروس در شیراز خبر داد.

دکتر لطفی گفت: با توجه به افزایش بار مراجعان با علائم مشکوک به مراکز بهداشتی درمانی و اهمیت مراکز منتخب تشخیص و درمان سرپایی کرونا در ارائه خدمت به این بیماران، ساعات ارائه خدمات این مراکز تا ساعت ۲۲ افزایش یافت.

او بیان کرد: طی چند روز آینده علاوه بر ۳۳ مرکز منتخب فعلی که در حال حاضر در سطح استان فعال هستند، ۶ مرکز منتخب تشخیص و درمان سرپابی کووید ۱۹ دیگر شامل ۲ مرکز در شیراز و ۴ مرکز در شهرستان‌های تابعه را در این زمینه راه اندازی کند.

دکتر لطفی شناسایی به موقع بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در این مراکز را راهکارهای مؤثر در کنترل کروناویروس و قطع زنجیره انتقال این بیماری عنوان کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: مرکز خدمات جامع سلامت «توحید» واقع در دروازه کازرون، مرکز خدمات جامع سلامت «بوستان» در شهرک گلستان، مرکز خدمات جامع سلامت «حضرت ابوالفضل (ع)» واقع در بلوار نصر، مرکز خدمات جامع سلامت «فاطمه الزهرا (س)» واقع در خیابان همت جنوبی، به عنوان مراکز درمان سرپایی کرونا در شیراز مشغول ارائه خدمات هستند.

او ادامه داد: مرکز ولیعصر (عج) مستقر در پارک شقایق خیابان باهنر جنوبی و مرکز گل سرخ در میدان گل سرخ شیراز در چند روز آینده راه اندازی می‌شود. دکتر لطفی توصیه کرد: برای پیشگیری از ابتلاء به کروناویروس و قطع زنجیره انتقال این بیماری، استفاده از ماسک، رعایت فاصله در روابط اجتماعی و پرهیز از ترددهای غیرضرور الزامی است.

نظرات بینندگان