کد خبر: ۱۳۹۸۶۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۱ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۹

اقلید؛ در فهرست شهرستانهای سبز گازرساني كشور

شهرستان اقلید با ضريب نفوذ ۱۰۰ درصدی گاز طبيعي، در فهرست شهرستانهای سبز گازرساني كشور قرار گرفت.
 مدیرعامل شرکت گاز فارس در آیین افتتاح پروژه گازرسانی گفت: با اتمام طرح گازرسانی به ۸ روستای 
امامزاده اسماعیل، بکان، آردکپان، قتلو، صفی خانی، اسلام آباد، عباس آباد و ایگدر در بخش حسن آباد اقلید ، همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار این شهرستان سردسیری از نعمت گاز طبیعی برخوردار شده و این شهرستان با ضریب نفوذ ۱۰۰ درصدی به عنوان شهرستان سبز از نظر گازرسانی معرفی شد.
وی افزود: برای اجرای این طرح ها ۱۱۲ هزار متر لوله گذاری فلزی و پلی اتیلن و یک ایستگاه TBS نصب و در مجموع ۳۱۷ میلیارد ریال هزینه شده است.
حسینی افزود: با بهره برداری از این طرح ها ۱۵۰۰ خانوار در دورترین روستاهای شهرستان اقلید از این انرژی ارزان و پاک بهره مند شدند.

نصب ۵۰۰ فقره انشعاب در روستای امامزاده اسماعیل با اعتبار ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، نصب ۴۰۰ فقره انشعاب در روستاهای خارستان سفلی و علیا، جمال بیگ، پهنای بهی و سادات آباد با اعتبار ۴میلیارد ريال وگازرسانی به روستای شوید زار و توسعه شبکه در شهرستان با اعتبار ۲۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از طرح های در حال اجرا در شهرستان اقلید است.
هم اکنون شعله های امید و توسعه در ۱۰۰ درصد مناطق شهری و روستایی اقلید برافروخته شده و ۱۰ هزار خانوار روستایی و ۱۶ هزار و ۶۷۷ خانوار شهری اقلید از این نعمت خدادادی بهره مند هستند .

نظرات بینندگان