کد خبر: ۱۳۹۸۷۲
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۳ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه فجر فارس:

ساماندهی و هدف‌گذاری گروه های جهادی و جوانان از اهداف اولیه بسیج سازندگی است

مهندس سرورزاده گفت: سازمان بسیج سازندگی در تقویت عرصه های مختلف اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال و هم‌افزایی با دستگاه‌های دولتی از جمله سازمان فنی حرفه ای، اداره کار و دیگر نهادهای مربوطه، تعامل های خوبی انجام داده و می دهد.
به گزارش شیرازه، مهندس سید مجتبی سرور زاده رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه فجر فارس  در برنامه تلویزیونی فارسی شو، به تشریح اهداف، برنامه ها و فعالیت های بسیج سازندگی سپاه فجر فارس پرداخت.

هدف از تشکیل بسیج سازندگی
سرور زاده با اشاره به چرایی و نحوه تشکیل بسیج سازندگی گفت: در سال ۷۸ با ادغام وزارت جهاد سازندگی و وزارت کشاورزی با هم، دولت تصمیم به کوچک‌سازی می‌گیرد، در این راستا، مقام معظم رهبری با احساس ایجاد خلاء در خدمت‌رسانی به محرومین، دستور تاسیس این قشر از بسیج را صادر کردند.
وی ضمن تصریح بر اینکه اگرچه وزارت جهاد کشاورزی به صورت تخصصی به کشاورزان خدمات خاص ارائه می دهد، اما این خدمات فقط برای کشاورزان است، تاکید کرد: از آنجا که بسیج دارای پتانسیل های فراوان در عرصه‌های گوناگون است، پس بسیج سازندگی در سال ۷۹ با هدف ایجاد شور و نشاط و ساماندهی و هدف‌گذاری فعالیت و نشاط جوانان و نوجوانان در عرصه‌های محرومیت زدایی تاسیس شد.
به گفته وی، در واقع تقویت روحیه جهادی از اهداف تشکیل این سازمان است، چراکه به هرحال جوانان شور و نشاط دارند و چه بهتر که انرژی و شور و نشاط در جهت خدمت رسانی به محرومین سوق داده شود.
وی ادامه داد: بسیج سازندگی در زمینه محرومیت‌زدایی فعالیت‌های جهادی و اقتصاد مقاومتی و اشتغال زایی فعالیت می‌کند.
سرورزاده با اشاره به شعار پشت تیشرت و لباس های اعضای گروه های جهادی گفت: شعار این گروه ها «همه با هم» است؛ چرا که تا وقتی که همه دست به دست هم ندهیم، نمی‌توانیم میهن خویش را آباد کنیم. همان طور که در حوادث سال های اخیر از جمله سیل سال گذشته یا کرونا، دیدیم که جز با همیاری و همکاری با هم نمی توانستیم مشکلات را کنترل و صدمات را جبران کنیم.

وی با یادآوری اینکه کشورهای پیشرفته درپیشگیری و کنترل کرونا به زانو درآمدند اما با روحیه جهادی و ولایت‌پذیری در رزمایش مواسات و همدلی و کمک‌های مومنانه، شاهد فعالیت‌های ور جوانان و نوجوانان برای جمع‌آوری و توضیع این کمک‌ها بودیم، تصریح کرد: در این شرایط مردم مسئولانه تر از ما مسئولین برای کمک به هموطنان وارد شدند.
سرورزاده در ادامه با تشریح فعالیت های سازمان بسیج سازندگی، با یادآوری اینکه استان فارس اگر استان محروم نیست، اما استان کاملاً برخورداری هم نیست، گفت: در مناطق محروم استان آبرسانی، آموزش، احداث، و نگهداری کانالهای آبرسانی که غالباً ختم به اشتغال می‌شود، از محورهای فعالیت های ماست.
رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس افزود: رویکرد فعالیتهای بسیج سازندگی همان رویکرد مردم محوری و جهادی است که مردم در هشت سال دفاع مقدس آن را اجرایی کردند.

جایگاه بسیج سازندگی در اشتغالزایی
سرورزاده در ادامه گفت: سازمان بسیج سازندگی در تقویت عرصه های مختلف اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال و هم افزایی با دستگاه‌های دولتی از جمله سازمان فنی حرفه ای، اداره کار و دیگر نهادهای مربوطه تعامل های خوبی انجام داده و می دهد.
به گفته سرورزاده، مشاغل موثر و مورد حمایت این سازمان، غالباً در زمینه خورد و خوراک است؛ از جمله پرورش دام و طیور، پرورش قارچ، تولید زعفران، و دیگر عرصه‌ها؛ همچنین حمایت ها بر اساس نوع اقلیم، بوم و استعداد و توانایی افراد و بازار محصولات است؛ ضمن اینکه از محصولات تولید شده  هم حمایت می‌شود.

وی در پایان گفت: از مردم عزیز می خواهم همان گونه که در رزمایش مواسات و همدلی و کمک  مومنان شرکت کردند تا بتوانیم این ویروس منحوس را کنترل کنیم، در زمینه ایجاد اشتغال هم پای کار بیایند چرا که تا مردم نخواهند ما هم نمی‌توانیم موفقیت صد درصدی داشته باشیم.
انتهای پیام/
نویسنده :
فاطمه اسدزاده
نظرات بینندگان