کد خبر: ۱۳۹۸۷۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۲ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
امام جمعه شیراز:

جهش تولید باید در اولویت نمایندگان ملت باشد/ صدای خورد شدن استخوان های حاکمیت آمریکا به گوش می رسد/ آمریکا امروز برای مسائل استراتژیک جهان نمی تواند تصمیم گیرنده اصلی باشد

آیت الله دژکام گفت: دستگاه اجرایی باید در راستای جهش تولید با حمایت قوه قضائیه گام بردارند. افرادی که وارد قوه مقننه شده اند باید اولویت نخست خود را جهش تولید قرار دهند چرا که اگر بتوانیم این موضوع را برطرف کنیم دیگر مسائل نیز حل خواهد شد.
به گزارش شیرازه، آیت الله لطف الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در خطبه های امروز نماز جمعه شیراز با ضمن عنوان اینکه خِیر لشکر عقل و شُر لشکر  جهل است گفت: امام می فرمایند منظور از خیر فطرت مهموره انسان است.همه ما میدانیم فطرت داریم و قرآن کریم می فرماید که خودتان را در راستای فطرت قرار بدهید.

وی با اشاره به اساس فطرت انسان در کلام شهید مطهری گفت: فطرتی که خداوند برای انسان قرار داد، فطرت خیر است و انسان بر اساس تربیت در طول عمر این فطرت را به شر تغییر می دهد.

آیت الله دژکام با بیان اینکه در مسائل معنوی، ممکن است انسانی که باید برای خوبی و خدا خیر بورزد به سمت بدی گرایش یابد اظهار داشت: نژاد پرستی آمریکا نیز مصداق همین رفتار است یک آدمی را میبینید مانند پلیس آمریکایی زانویش را بر روی گردن یک انسان می گذارد ککش هم نمی گزد، نشان از تغییر طبیعت انسان در این فرد دارد.

جهش تولید باید در اولویت نمایندگان ملت باشد/  صدای خورد شدن استخوان های حاکمیت آمریکا به گوش می رسد/ آمریکا امروز برای مسائل استراتژیک جهان نمی تواند تصمیم گیرنده اصلی باشد

امام جمعه شیراز ماهیت آفرینش انسان را برای عشق ورزی به دیگران دانست و افزود: چرا دولت و حاکمیت آمریکا با بشریت بد رفتار میکند؟ طبق حدیث امام علی (ع) خطاب به معاویه که می فرماید: من میخواهم زمین را از این انسان وارونه پاک کنم. فطرت دولتمردان آمریکایی نیز وارونه شده است.
وی تصریح کرد: انسان وارونه شهوت هایش بر آن حکومت میکند. دوست داشتن خدا و دوستان خدا در قاموس این چنین آدم هایی نیست.
برادر ها، خواهر ها امام همه خطاب به همه ما می گوید: اگر حواسمان به ما نباشد، شیطان ما را وارونه میکند و در جهنم جایمان می شود. شیطان ما را به یک مسئله دنیایی علاقه مند میکند و لجبازی به وجود می آورد. باید در همه کارهای مان مخصوصا کارهای خوب، لجباز نباشیم و برای خدا وظیفه ای که داریم انجام بدهیم.

آیت الله دژکام ادامه داد: تا وقتی که از این عالم برویم در مقابل خطر لغزش قرار داریم و اصل انقلاب اسلامی به گفته امام راحل بر اساس تربیت دینی است که با حرکت در مسیر آن می توان از لغزش در امان ماند. ما دیدیم افرادی که در محضر معصوم بودند و به لجبازی افتادند و کارشان خراب شد. اگر می خواهیم عاقل باشیم حواسمان باشد.
امام خمینی (ره)می فرماید: بیایید خودتان را تربیت کنید و اصل انقلاب اسلامی بر اساس تربیت است.شیطان همه را فریب میدهد چه کسانی که در جایگاه های مهم قرار دارند و چه کسانی که نیستند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس در خطبه دوم ضمن اشاره به آغاز دهه کرامت ابراز داشت: لازم است در تمام این مناسبت های دهه کرامت، سعی کنیم دل مومنی را شاد کنیم.  سعی کنیم در ثواب ش را به معصومین هدیه بدهیم. شیراز به واسطه اینکه شهر فضل و ادب است باید جلودار این حرکت فرهنگی و اخلاقی باشد، حوزوی ها، فرهیختگان و فرهنگ دوستان پا پیش رو بگذارند، نباید مسائلی که اشتباه است را توجیه کنیم، ضمن اینکه مجالی برای آزاد سخن گفتن باز کنیم و زیبا سخن گفتن را نیز فرا دهیم.
جهش تولید باید در اولویت نمایندگان ملت باشد/  صدای خورد شدن استخوان های حاکمیت آمریکا به گوش می رسد/ آمریکا امروز برای مسائل استراتژیک جهان نمی تواند تصمیم گیرنده اصلی باشد
آیت الله دژکام با تاکید بر لزوم به کارگیری ادب و لطافت در فن بیان، گفت: باید در شهر ما با ادب و الگوگیری از بزرگانی همچون سعدی شیرازی در حوزه های مختلف گفتگو شود. با دوستان مروت و با دشمنان مدارا باید سرلوحه ما قرار بگیرد و در فضای مجازی و واقعی به حتک حرمت دیگران نپردازیم.


وی در ادامه افزود: نقد کردن به معنی بد گفتن نیست. کسی که داد میزند از ترس اوست اما کسی که نمی ترسد حرفش را آرام و استوار بیان می کند. ضمن اینکه فضای نقد را برکسی نمی بندیم، اگر سخن لطافت نداشته باشد مردم تاب نمی آورند . 

امام جمعه شیراز در انتقاد به برخی از نویسندگان ابراز داشت: این چه نوع رفتاری است که برخی قلم به دست می شوند و حرف هایی را به اسم انقلابی بر روی سایت ها می نویسند، همه اقشار از جمله گویندگان باید تمرین زیبا سخن گفتن را داشته باشند، گذشتگان این شهر زیبا سختن گفتن را به ما یاد داده اند.

آیت الله دژکام با اشاره به آغاز هفته قوه قضائیه و با درود به روح شهید بهشتی (ره) گفت: از خداوند نیز می خواهیم به دستگاه قضا کمک دهد تا بتواند خدمت های چشمگیرتری برای جامعه اسلامی رقم بزند، کار قضاوت کار دشواری است، و نیاز به علم، هلم و اخلاق به صورت ویژه دارد و از همه افرادی که در دستگاه قضا هستند خواهش می کنیم که ممکن است در مواجه با ارباب رجوع ناملایمت و خلاف ادب را ببینید، در مقام داوری انصاف را از دست ندهند.

وی ضمن تاکید بر توجه به شعار سال و "جهش تولید" گفت: از همه افرادی که در دستگاه قضا هستند خواهش می کنیم که ممکن است در مواجه با ارباب رجوع ناملایمت و خلاف ادب را ببینید، در مقام داوری انصاف را از دست ندهند.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به عبور از ۳ ماه نخست سال جاری تاکید کرد: دستگاه اجرایی باید در راستای جهش تولید با حمایت قوه قضائیه گام بردارند. افرادی که وارد قوه مقننه شده اند باید اولویت نخست خود را جهش تولید قرار دهند چرا که اگر بتوانیم این موضوع را برطرف کنیم دیگر مسائل نیز حل خواهد شد.

وی با اشاره به شهادت برخی از طلاب مبلغ در آمریکای جنوبی ابراز کرد: انسان هایی در برزیل که یکی از مناطق تبلیغی بوده وجود دارند که سخنان اهل بیت(ع) به گوش آنان نرسیده است. بنابراین باید در فضای بین الملل تبلیغ دین شود، در مقتضای کشور نیز نیاز به تبلیغ بوده که گوشه ای از آن بر عهده سازمان تبلیغات است امیدواریم نیروی های کیفی برای این امور تربیت کنیم.

به گفته آیت الله دژکام، آمریکا در این روز ها در دورن کشور خودش دچار چالش هایی از جمله کنترل بیماری کرونا و نژاد پرستی است . روش آمریکا از نظر سیاسی  "فرافکنی" است . برای اینکه خود را از مشکل داخلی نجات دهند،  مانند گذشته برای کشور های دیگر خط و نشان میکشد.

وی تصریح کرد: همه جهانیان دیده اند که آمریکا امروز برای مسائل استراتژیک جهان نمی تواند تصمیم گیرنده اصلی باشد.

امام جمعه شیراز خطاب به آمریکا ابراز داشت: به دستگاه هیئت حاکمه آمریکا، جمهوری خواهان و دموکرات آنان اعلام می کنیم، که اگر پنبه ای درون گوش خود گذاشته اند بیرون بیاورند، که صدای خورد شدن استخوان های شما به گوش می رسد و صدای مردم ایران( مرگ بر آمریکا) امروز از زبان مردم خود شما شنیده می شود.

انتهای پیام/

جهش تولید باید در اولویت نمایندگان ملت باشد/  صدای خورد شدن استخوان های حاکمیت آمریکا به گوش می رسد/ آمریکا امروز برای مسائل استراتژیک جهان نمی تواند تصمیم گیرنده اصلی باشد

برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان