کد خبر: ۱۳۹۸۸۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۴ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۹

بی‌مهری به اختراع کاهش دهنده ۱۵ درصدی مصرف سوخت/ منتظر حمایت مسئولان هستم

یک مخترع با اشاره به ساخت محصولی دانش بنیان با نام "تریپل ای"، گفت: این محصول کاملا ارگانیک و ساخت داخلی و هیچگونه مشابه خارجی ندارد و کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی را به دنبال دارد.
 به گزارش شیرازه، سید مهدی موسوی‌نژادیان مخترع محصول دانش بنیان با نام "تریپل ای"، به سال جهش تولید و لزوم حمایت از مخترعان در خصوص تحقق شعار سال پرداخت و گفت: اگر مسئولان از اختراعات و ابداعات مخترعان حمایت کنند، سال جهش تولید به معنی واقعی تحقق خواهد یافت.
بی‌مهری به اختراع کاهش دهنده ۱۵ درصدی مصرف سوخت/ منتظر حمایت مسئولان هستم
او با بیان اینکه سال ۹۱ موفق به اختراع محصولی دانش‌بنیان با نام "تریپل ای" به صورت انفرادی شده است و این محصول مورد تائید اداره استاندارد نیز قرار گرفته است، افزود: این اختراع کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی را در پی دارد.

این مخترع در ادامه سخنان خود به تشریح جزئیات اختراع خود پرداخت و گفت: کار ساخت این محصول و تحقیقات علمی آن از سال ۸۴ کلید خورد که متاسفانه در این مدت یعنی زمان ثبت اختراع (سال ۹۱) تاکنون به دلیل عدم حمایت مسئولان راهی برای استفاده‌ از این محصول در سطح کلان پیدا نشده است.

موسوی‌نژادیان ویژگی‌های اساسی تکنولوژی این محصول را، کاهش مصرف سوخت تا ۱۵ درصد، کاهش آلایندگی‌های زیست محیطی ناشی از احتراق، انعطاف پذیری بالا و تنوع وسیع کاربرد در صنایع مختلف انرژی‌بر، عنوان کرد.

او ویژگی‌های منحصربه فرد محصول تجاری شده را، عدم نیاز به تغییرات اساسی در سیستم‌ها و فرآیند تولیدی شرکت، اجرا و پیاده سازی سیستم بهینه سازی در هر بخش در کمتر از یک روز، عدم نیاز به سرمایه گذاری اولیه از سوی شرکت‌ها ایمنی بالای تکنولوژی کاهش مصرف سوخت دانست.

این مخترع با اشاره به اینکه آلودگی هوا از مهمترین مشکلات زیست محیطی است، اظهار کرد: با کاهش مصرف سوخت، بهبود احتراق و کاهش خروجی آلاینده‌ها در وسایل نقلیه موتوری و کارخانه‌ها، می‌توان زمینه کاهش آلودگی‌های هوا را تا حدودی کاهش داد.

موسوی‌نژادیان معتقد است که این محصول کاملا ارگانیک و ساخت داخلی و هیچگونه مشابه خارجی ندارد و در صنایعی مانند تولید سیمان و کاشی ۱۰ تا ۱۵ درصد به صورت تضمینی مصرف انرژی و آلایندگی و در وسایل نقلیه موتوری مصرف انرژی و آلایندگی را از ۱۵ تا ۲۵ درصد را کاهش می‌دهد، گفت: تا کنون حتی پارک علم و فناوری نیز از این اختراع استقبال نکرده است.

او در ادامه با بیان اینکه برای تولید ماده اولیه محصول دانش‌بنیان "تریپل ای"، ابتدا از گیاه آزولا استفاده شد و هم اکنون از کمپوست استفاده می‌شود، گفت: یک تن کمپوست امکان تولید ماده اولیه این تکنولوژی را برای مصرف ۱۰ میلیون اتومبیل ۲ هزار سی سی را می‌دهد.

موسوی‌نژادیان، کاهش مصرف سوخت در صنعت شیشه، صنعت ماشین آلات صنعتی، صنعت محصولات بهداشتی، صنعت غذایی، صنعت نیروگاه، صنعت، نفت، گاز و پتروشیمی و صنعت گچ و سیمان، صنعت آجر ریزی، صنعت لاستیک، صنعت کاشی و سرامیک و فیلتر هوای کاهنده مصرف سوخت خودرو را از پروژه‌های در دست اجرا و اجرا شده عنوان کرد.

این مخترع از مسئولان خواست تا با حمایت از مخترعان و تولیدات آنها، ضمن تقویت اقتصاد، زمینه‌های لازم برای تحقق سال جهش تولید را فراهم کنند.

گفتنی است محصول دانش بنیان با نام "تریپل ای"، به شکل محلول و قرص از مواد کاملا ارگانیک گیاهی و کمپوست زیرنظر دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی ساخته شده و تهیه شده است و مقاله علمی این اختراع در سال ۹۵ توسط دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی منتشر شده است.

این محصول در سال ۹۱ برای استفاده در وسایل نقلیه موتوری به شماره اختراع ۷۳۲۸۱ ثبت شده و در ۱۹ خردادماه ۹۹ نیز تائیدیه سازمان ملی استاندارد ایران را دریافت کرده است./  باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

نظرات بینندگان