کد خبر: ۱۳۹۸۸۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۰ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۹

آخرین خبرها از ماجرای بدرفتاری با کودک‌کار مرودشتی/ شهرداری مرودشت: کلیپ جعلی است!/ نماینده مردم مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در مجلس: دو نفر را مامور مستقیم بررسی این کلیپ کرده ام

شهرداری مرودشت استان فارس انتشار کلیپی از کودکی دستفروش را که در آن ادعا شد وی در محوطه تخت جمشید با اذیت ماموران اجراییات مواجه شده، جعلی دانست و اعلام کرد قصد پیگیرد حقوقی شخص سازنده این کلیپ را دارد.
به گزارش شیرازه، روابط عمومی شهرداری شهرستان مرودشت اعلام کرد: در این کلیپ عنوان شده که نیروهای شهرداری با کودک دستفروش در محدوده مجموعه جهانی تخت‌جمشید بدرفتاری کرده‌اند؛ درحالیکه تخت‌جمشید خارج از حوزه فعالیت مجموعه شهرداری مرودشت است و حوزه استحفاظی شهرداری تا میدان ملل این شهر است و شهرداری اجازه ورود به ناحیه نام‌برده را ندارد.

تکذیب آزار و اذیت کودک کار از سوی شهرداری مرودشت
همچنین عنوان شده است که این اتفاق در تاریخ ۲۸ خردادماه ۹۹ روی داده است که به دلیل تعطیلی رسمی ، نیروهای واحد اجراییات سدمعبر هیچ گونه فعالیتی در شهر ندارند و تنها، واحد اجراییات تخلفات ساختمانی فعال بوده است.

روابط عمومی شهرداری مرودشت در ادامه ابراز داشت که تاکید فرد تهیه‌کننده کلیپ بر بروز خشونت از سوی ماموران واحد اجراییات شهرداری این شهر است که نشان می‌دهد این شخص فردی سودجو و فرصت‌طلب است؛ از همین رو واحد حقوقی شهرداری مرودشت از طریق پلیس فتا پیگیر این موضوع خواهد بود.

نیت کلیپ تخریب چهره مسئولین شهر است
رهام پیکری، فرماندار ویژه شهرستان مرودشت در این خصوص به خبرنگار فارس گفت: پس از مشاهده کلیپ مذکور به شهرداری و میراث فرهنگی دستور داده شده که به صورت ویژه تا حصول به نتیجه پیگیری شود.

وی احتمال داشتن اهداف مغرضانه را در پشت این کلیپ مطرح کرد و افزود: می‌بایست پس از پیدا کردن افراد در این کلیپ از ابعاد مختلف موارد مطرح شده در کلیپ بررسی شده و پیشاپیش نمی‌توان قضاوت درستی داشت.

پیکری محوطه تخت جمشید را خارج از محدوده شهرداری مرودشت عنوان کرد و گفت: به لحاظ قانونی شهرداری مرودشت اجازه ورود و دخالت در حوزه تخت جمشید را ندارد و این مجموعه زیرنظر اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان مرودشت است.

وی اضافه کرد: میراث فرهنگی نیز گشت اجرائیاتی ندارد و تنها یک یگان خاص مجموعه تخت جمشید دارد.
معاون استاندار تصریح کرد: اگر نیت سو و تخریب مسئولین شهرستان هدف بوده باید از طریق پلیس فتا پیگیری شده و اگر سهوی بوده نیز باید به سازندگان این کلیپ آموزش های لازم داده شود.

هیچ آزار و اذیتی به کودک نرسیده است

مردانی، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان مرودشت به خبرنگار ما گفت: درحال پیگیری موضوع از طریق بخش حقوقی و پلیس فتا هستیم تا ابعاد مختلف برای همه به ویژه مردم روشن شود.
وی ضمن تکذیب موارد مطرح شده در این کلیپ بیان داشت: این کلیپ ساختگی بوده و هیچگونه آزار و اذیتی به این کودک نرسیده است و سازندگان این کلیپ اهداف دیگری دارند که به زودی مشخص خواهد شد.

احتمال صحت کلیپ وجود دارد

جلال رشیدی کوچی، نماینده مردم مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در مجلس شورای اسلامی ضمن اینکه عکس این کودک را در وضعیت خودد گذاشت اعلام کرد: دو نفر را مامور مستقیم بررسی این کلیپ کرده ام
وی گفت: پس از مشاهده این کلیپ در فضای مجازی به جد پیگیر موضوع شده و دو نفر را به صورت مستقیم و ویژه برای بررسی آن مامور کردم تا صحت و سقم آن مشخص شود.

وی با بیان احتمال صحت داشتن این کلیپ تصریح کرد: اگر این کلیپ صحت داشته باشد، برخوردهای لازم صورت خواهد گرفت که دیگر شاهد این قبیل رفتارها با مردم باشیم.

نماینده مردم مرودشت در مجلس با تاکید بر اینکه عزیزانی که دست‌فروشی می‌کنند، باوجود اینکه به نوعی قانون را زیرپا می‌گذارند؛اما قطعا از ناچاری و اجبار به این کار روی می‌آورند، اظهار داشت: اگر این برخورد و این کلیپ صحت داشته باشد، متاسفانه این نحوه برخورد اجرائیات شهرداری با مردم عادی شده و حقوق شهروندی آنان مورد تعرض قرار گرفته است.

رشیدی افزود: ما به‌جای اینکه مشکلات دست‌فروشان را ریشه‌ای حل و فصل کنیم، متاسفانه به فکر پاک کردن صورت مسئله هستیم. تا رسیدن به نتایج نهایی پیگیر موضوع کلیپ پسربچه آدامس فروش خواهم بود و آنچه درواقع اتفاق افتاده را به سمع و نظر مردم خواهم رسانید.


انتهای پیام/ 

نظرات بینندگان