کد خبر: ۱۳۹۸۹۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۱ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۹
مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس مطرح کرد:

راه اندازی طرح امام محله در ۷۶ محله استان فارس/ افتتاح پایگاه اجتماعی شهرک سعدی شیراز

حجت الاسلام مهرابی از راه اندازی طرح امام محله در ۷۶ محله فارس خبر داد.

به گزارش شیرازه، حجت الاسلام محمد صادق مهرابی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان فارس در نشست خبری با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه گفت: اساسا فلسفه خلقت بشر بر اساس توجه به انسان و فرهنگ لحاظ شده است و قتی ارسال رسل و انزال کتب را بررسی کنید به درک بیشتری از توجه به فرهنگ خواهید رسید. اگر دنبال توسعه، تحول و کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه هستیم راهی جز ارج گذاری به قلم، دین و فعالان عرصه دینی نیست.

وی تصریح کرد: هرکجا که فرهنگ دینی را تقویت کردیم، آسیب ها کاهش پیدا کرده است. در اساسنامه سازمان تبلیغات هدف گذری، برنامه ریزی و نظارت در عرصه تبلیغ دین آمده است و تلاش در پیوست خدمات اجتماعی وبا کار فرهنگی دارد و کار آن تصدی گری نیست.

حجت الاسلام مهرابی با تشریح جامعه هدف این سازمان اظهار داشت: گروه هدف ما هیئت های مذهبی، مداحان، بانوان فرهیخته و عموم جامعه می باشند. صدور مجوز کانون های فرهنگی، کارت شناسایی مداحان، مجوز هیئت مذهبی و ... بر عهده این سازمان می باشد.

وی در جواب به خبرنگار ما مبنی بر چگونگی پرداخت حق الزحمه مبلغان دینی گفت: سازمان تبلیغات ما هیچ گونه هزینه ای دال بر پرداخت به روحانیون برای تبلیغ ندارد و اگر درخواستی از منطقه و یا روستایی جهت اعزام مبلغ یا امام جماعت باشد، با رایزنی و همکاری با خیرین و ارگان های دیگر زمینه فعالیت مبلغ را محیا می کنیم. در حال حاضر 206 روحانی در روستای بالای هزار نفر به همراه 300 خانه عالم در استان فارس مشغول فعالیت هستند و ما هیچ درخواستی را بی پاسخ نمی گذاریم و بستر را برای حضور مبلغ تسریع و تسهیل می کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس از راه اندازی طرح امام محله در 76 محله استان فارس خبر داد و افزود: این طرح تاکنون در 76 محله راه اندازی شده است که می تواند گره گشای مشکلات بسیاری از مردم باشد. امام جماعت مساجد این محلات در این راستا آموزش دیده اند و دیدگاه ما بر این است که امام جماعت بتواند رابط بین مردم، مسجد و مسئولین باشد.

وی تصریح کرد: در فارس 11 پایگاه اجتماعی و جود دارد و پایگاه اجتماعی شهرک سعدی شیراز تا هفته آینده به صورت رسمی افتتاح خواهد شد.

راه اندازی طرح امام محله در ۷۶ محله استان فارس/ افتتاح پایگاه اجتماعی شهرک سعدی شیراز

مدیرکل مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس با عنوان اینکه در استان 7800 هیئت مذهبی و 8 هزار کانون فرهنگی مشغول فعالیت هستند بیان کرد: هر جا که کار فرهنگی صورت می گیرد، سازمان تبلیغات همکاری می کند و هیچ محدودیتی در حمایت از مجموع هایی که در قالب قانون جمهوری اسلامی ایران تعریف می شود نداریم.

حجت الاسلام مهرابی با اشاره به فعالیت حدود یک هزار پایگاه قرآنی در فارس ابراز کرد: با هماهنگی و رایزنی با خیرین ۷۵۰۰ خانواده در موسسات و همدلی مورد حمایت قرار گرفتند.

وی ضمن ابراز اینکه فضای مجازی از کار های تبلیغ بی بهره نبود خاطرنشان کرد: در کرونا همراهی علم و دین به زیبایی دیده شد، مساجد و هیئات به دستور ستاد مبارزه با کرونا فعالیت فیزیکی را تعطیل کردند به مراکز تولید ماسک، دستکش و... تبدیل شده اند. روضه، منبر و مجالس از طریق فضای مجازی دنبال شد تا عرصه خالی نماند.

به گفته حجت الاسلام مهرابی مطالبه گری حوزه عدالت مساجد و هیئات در مبارزه با فساد و مردمی سازی کردن عرصه تبلیغ در اولویت برنامه های سازمان تبلیغات قرار دارد و بر تبلیغ چهره به چهره حتی در خانواده ها تاکید شده است. سازمان تبلیغات می تواند ظرفیت بسیار خوبی برای تزریق آرامش اجتماعی در زمان بحران باشد.

راه اندازی طرح امام محله در ۷۶ محله استان فارس/ افتتاح پایگاه اجتماعی شهرک سعدی شیراز

وی در ادامه خواستار قرارگیری آموزش " بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی" در آموزش های ضمن خدمت سازمان ها شد و گفت: یکی از رویکرد های جدی سازمان در موضوع گام دوم انقلاب است. سازمان تبلیغات برای آموزش گام دوم انقلاب را در ادوار ضمن خدمت ادارات استان فارس آمادگی کامل به صورت رایگان دارد.

این مقام مسئول با ابراز اینکه استان ما در کنار فرصت های متعدد، تهدید های جدی نیز دارد تاکید کرد: در خصوص فرقه های مختلف رویکرد ما در درجه اول پیشگیری است و دوره های مختلف تربیت مربی در زمینه های فرق و مذاهب برگذار شده است.

بیش از اینکه فرقه ها را بشناسیم باید مذهب خود را بشناسیم و تا زمانی که فرقه ای اگر فعالیت مذهبی داشته باشند آزاد هستند اما فرقه هایی که می خواهند باعث فتنه در اساس دین شوند با آن ها برخورد می شود.

حجت الاسلام مهرابی در رابطه با موازی کاری با برخی از متولیان فرهنگی گفت: هیچ کس قائل به موازی کاری نیست و ما از فعایت دستگاه های دیگه در خصوص فرهنگ نگران نمی شویم، اما موضوع این است که مردم در زمینه هایی که متولیان در حال اقدام هستند نگرانی و دغدغه ای وجود نداشته باشند. انشالله با تسهیل گری و همکاری شاهد به ثمر نشستن کار های فرهنگی را درسطح استان فارس و کشور باشیم.

وی در پایان تصریح کرد: اگر کار فرهنگی و فرهنگ سازی در جهش تولید نباشد، رشد اقتصادی امکان پذیر نمی شود.

انتهای پیام/


برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان