کد خبر: ۱۳۹۹۰۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۷ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۹
فوری/ آمار ابتلا به کرونا در فارس بالاخره اعلام شد:

ابتلای بیش از ۹۵۰۰ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در استان/ جان باختن۴ نفر بر اثر ابتلا به کروناویروس در روز گذشته

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: استان فارس از مرحله هشدار عبور کرده و تعداد مبتلایان به کروناویروس، روز به روز افزایش می یابد.
به گزارش شیرازه، عبدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار داشت: استان فارس از مرحله هشدار عبور کرده و تعداد مبتلایان به کروناویروس، روز به روز افزایش می یابد.
 
با اعلام این خبر و هشدار به مردم استان، از یک هفته گذشته، شاهد رشد فزاینده و بی سابقه در شناسایی موارد جدید کروناویروس در استان هستیم که نشانگر بی توجهی و جدی نگرفتن این بیماری در سطح جامعه است.

در استان فارس از ابتدای شیوع کروناویروس تا کنون، ۱۲۸ هزار نمونه آزمایشگاهی از افراد بیمار و علامت دار تهیه شده که پس از تایید در آزمایشگاه های تخصصی کووید۱۹ استان، بیش از ۹ هزار و ۵۰۰ مورد مبتلا به کروناویروس شناسایی شده است.

متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته چهار نفر در استان به دلیل ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست دادند که با این موارد جدید، تاکنون مجموع موارد فوتی به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ در فارس به ۱۳۳ نفر رسیده است.

آمار بهبودیافتگان بیمارستانی و ایزوله خانگی استان نیز هفت هزار و ۵۳۳ نفر می باشد.

هم اکنون ۳۲۸ بیمار مبتلا به کروناویروس در بخش های عمومی و ۴۵ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان های سطح استان بستری هستند.

 با توجه به روند افزایش مبتلایان به کووید۱۹ در استان، بار دیگر نقاهتگاه ۱۰۰ تختخوابی مستقر در ورزشگاه شهید آیت الله دستغیب با هدف رسیدگی به مبتلایان در دوران قرنطینه راه اندازی شد.

 همچنین ۶ مرکز درمان سرپایی کرونا به ۳۳ مرکز استان افزوده شد که ۲ مرکز در پارک شقایق واقع در خیابان باهنر جنوبی و مرکز علی بن موسی(ع) واقع در قلعه نو شیراز، چهار مرکز نیز در قادرآباد از توابع خرم بید، دبیران از توابع زرین دشت، گله دار از توابع مهر و علامرودشت از توابع لامرد راه اندازی شد.

 لازم است شهروندان کروناویروس را جدی بگیرند، چرا که هرگونه بی توجهی به دستورات بهداشتی عواقب جبران ناپذیری را به دنبال دارد.

استفاده از ماسک، رعایت فاصله در روابط اجتماعی، پرهیز از ترددهای غیرضروری و دوری از تجمعات، تنها راه پیشگیری از ابتلا به کروناویروس است.
انتهای پیام/

نظرات بینندگان