کد خبر: ۱۳۹۹۰۳
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۲ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۹
نماینده ولی فقیه در استان فارس:

نگاه به دستگاه تبلیغی شغلی نباشد، تبلیغ کاری جهادی است

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: در دنیای امروز باید برای تبلیغ دین منبرهای جدید با مخاطبان بیشتر داشته باشیم زیرا دشمنان همواره به دنبال راه های جدید هستند.
  آیت الله لطف الله دژکام ظهر شنبه در دیدار با مدیرکل تبلیغ اسلامی استان فارس به مناسبت سالروز تشکیل سازمان تبلیغ اسلامی کشور با اشاره به نوع تبلیغات بر علیه جمهوری اسلامی گفت: باید بدانیم که کار دین و تبلیغ دینی دشمن دارد و یک جریان منافقانه می‌گوید که شما توهم دشمن داریم در حالی که چنین نیست.

وی ادامه داد: هم خودمان و هم کسانی که در کنار مجموعه ما کار می‌کنند اگر باور به وجود دشمن ندارند نمی‌توانند کار تبلیغی انجام دهند و شرایط فعالیت را از دست می‌دهند زیرا برای داشتن جبهه فرهنگی باید بدانیم دشمن کجا قرار دارد.

امام جمعه شیراز با اشاره به حرکت دشمنان نیز تصریح کرد: یکی از مسیرهای دشمنان موضوع تحریف است که در قران کریم به طور کامل تذکر داده شده است.

امام جمعه شیراز تاکید کرد: امروز باید قدرت داشته باشیم برای انتقال سخنان خودمان و همچنین منبرهای جدیدی داشته باشیم که مشتری فراوان داشته باشد و حرف ما در آن جایگاه داشته باشد.

وی یادآور شد: در این وضعیت کرونا باید برای هیأت‌های مجازی فکر کنیم و در این راستا هزینه شود زیرا اگر هیأتی که مخاطبان زیاد در فضای مجازی داشته باشد شکل دهیم برای آینده بسیار مهم خواهد بود به خصوص اینکه برای محرم باید به فکر باشیم.

آیت الله دژکام ادامه داد: باید هیأت در فضای مجازی راه اندازی شود تا دیگران نیز ادامه دهنده این مسیر باشند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به موضوع اقتصاد تبلیغ نیز گفت: از این مهم نباید غافل شد زیرا اگر به موضوع اقتصاد توجه نشود بحث تبلیغ نیز با مشکل مواجه می‌شود.

وی یادآور شد: در بافت سنتی اقتصاد کلان در سطح استان فارس یک امار داریم که از نظر اشتغال ۶۰ درصد به بخش خدمات اختصاص دارد در حالی که امسال سال جهش تولید است و حتی ۴۰ درصد باقیمانده نیز به طور کامل به تولید برنمی گردد بنابر این باید این مشکل برطف شود.

آیت الله دژکام تاکید کرد: نگاه ما به دستگاه‌های تبلیغی نیز باید تغییر کند و نگاه به دستگاه تبلیغی شغلی نباشد زیرا حضور افراد زیاد به عنوان کارمند با مشکلات اقتصادی مواجه می‌شود در حالی که تبلیغ کاری جهادی است.

امام جمعه شیراز افزود: باید گروه‌های جهادی و نقش آنها در تبلیغ دین پررنگ شود و فراموش نکنیم که وظیفه طلبه تبلیغ است، فعالیت‌های عمرانی برای گروه‌های جهادی خوب است اما باید در کنار فعالیت‌های تبلیغی باشد.

نظرات بینندگان