کد خبر: ۱۳۹۹۰۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۰ - ۰۱ تير ۱۳۹۹
در گفتگو با شیرازه مطرح شد؛

حمایت تمام قد نمایندگان مجلس از اقدامات دستگاه قضا در مبارزه با فساد

دکتر قادری گفت: نمایندگان مجلس هم به شکل قانونی و هم به شکل حمایت های معنوی به قوه قضائیه کمک می کنند تا مسیری را که در برخورد با مفاسد مختلف در پیش گرفته، ادامه دهد.

 دکتر جعفر قادری، نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار شیرازه اظهار داشت: نمایندگان مجلس هم به شکل قانونی و هم به شکل حمایت های معنوی، به قوه قضائیه کمک می کنند تا مسیری را که در برخورد با مفاسد مختلف در پیش گرفته، ادامه دهد.

حمایت تمام قد نمایندگان مجلس از اقدامات دستگاه قضا در مبارزه با فساد

به گفته وی، نه اتوبوسی نیرو وارد قوه قضائیه کرده و نه بودجه و امکانات جدید یا اختیارات ویژه ای کسب کرده است؛ اما دادگستری با مدیریت جدید، آیت الله رئیسی از ظرفیت های موجود در این قوه به خوبی استفاده می کند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: تغییر رویه و جهت گیری قوه قضائیه، این امکان و فرصت را فراهم کرده تا مسیر درست را طی کند. پس باید به رئیس دستگاه قضا کمک کرد تا بقیه قوا هم به همین شکل این مسیر را دنبال کنند تا شاهد شکل گیری فساد نباشیم، یا اگر فسادی شکل گرفت، با نظارت های درون سازمانی، بتوانیم جلوی آن را بگیریم.

قادری تأکید کرد: آن چیزی که مردم ما را عصبانی کرده، تنها فقر و کاهش درآمد سالانه نیست، بلکه آنچه که مردم را به شدت عصبانی کرده، فساد در دستگاه هاست که می تواند مردم را از نظام و انقلاب دلسرد کند.

وی با تأکید بر این که جا دارد که از این جهت گیری و سمت و سویی که دستگاه قضا این روزها دنبال می کند، نهایت تقدیر و تشکر را داشته باشیم، تصریح کرد: اگر قوه قضائیه نیاز به اختیارات قانونی هم داشته باشد، مجلس در این راه همراهی می کند تا با کیفیت و سرعت بیشتر اقداماتش را دنبال کند.

قادری، یکی از مهم ترین اقداماتی در مبارزه با فساد را تصویب قانونی برای قضات معلق از خدمت قضائی دانست که با گرفتن پروانه وکالت، رانت قضائی به وجود می آورند که در این زمینه هم با صلاحدید دستگاه قضا، مجلس قانون مناسب را برای جلوگیری از فساد تصویب خواهد کرد که مهمترین محرومیت های چنین افرادی، محرومیت از هرگونه کار قضائی و وکالت است.

انتهای پیام/

نویسنده :
فاطمه اسدزاده
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محمد
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۱ تير ۱۳۹۹
0
بنده جناب قادری یکی از بهترین نمایندگان مجلس می دانم
علاوه بر تعهد و تخصص مردمی و اهل جمعه و جماعت است
چه وقتی که نماینده بوده و چه وقتی که نبوده
اما
از ایشان بخواهید نسبت به ثروتش شفاف سازی کند چون بعضی مومنین سئولاتی دارند