کد خبر: ۱۳۹۹۱۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۳ - ۰۱ تير ۱۳۹۹
بسته خبرهای حوادث شیرازه؛

پاركينگ20 ميلياردي احتكار خودرو در شيراز لو رفت برداشت غیرمجاز برای برنده شدن در بازی‌های‌ مجازی سارقان 638 هزار دستكش دستگير شدند فوت دختر 4 ساله بر اثر انفجار كپسول گاز در فسا

مهم‌ترین حوادث 24 ساعت گذشته استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.
 به گزارش شیرازه، مهم‌ترین حوادث 24 ساعت گذشته استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.


كشف 25 ميليارد لوازم يدكي مظنون به قاچاق
فرمانده انتظامي استان از توقیف یک دستگاه تریلر و کشف 449 كارتن لوازم يدكي مظنون به قاچاق به ارزش 25 میلیارد ریال در شهرستان كازرون خبر داد.
سردار "رهام‌بخش حبيبي" در تشریح این خبر اظهار داشت: در اجراي طرح مبارزه با قاچاق كالا و ارز، ماموران پليس آگاهي حین كنترل خودروهاي عبوري در محور "کنارتخته - کازرون" به یک دستگاه  تریلر به ظن حمل کالای قاچاق مشكوك و آن را متوقف كردند. 
وي با اشاره به اینکه در بازرسي از خودروی مذکور تعداد ۴۴۹ کارتن لوازم خودرو خارجي كشف شد، افزود: برابر اعلام نظر کارشناسان ارزش کالاهای مکشوفه، 25 میلیارد ريال برآورد شده است.
فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه در اين خصوص يك نفر قاچاقچي دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، بر مبارزه همه جانبه با کالای قاچاق در سال حمایت از تولید داخلی تاکید کرد.

پاركينگ20 ميلياردي احتكار خودرو در شيراز لو رفت
جانشين فرمانده انتظامي استان از شناسايي يك پاركينگ و كشف 13 دستگاه خودرو احتكار به ارزش 20 ميليارد ريال در شهرستان شيراز خبر داد.
سرهنگ "يوسف ملك‌زاده"  بيان كرد: در راستاي طرح مبارزه با احتكار و اخلال گران اقتصادي، روز گذشته ماموران پليس امنيت اقتصادي استان از وجود پاركينگ احتكار خودرو در يكي از محله‌هاي شيراز مطلع و موضوع را به صورت ويژه در دستور كار خود قرار دادند.
وي افزود: پس از هماهنگي قضائي، ماموران به محل مورد نظر اعزام و در بازرسي از آن پاركينگ موفق به كشف 13 دستگاه خودرو شامل 12 دستگاه پژو 206 و يك دستگاه سمند كه احتكار شده بود شدند.
سرهنگ "ملك‌زاده" با بيان اينكه ارزش ريالي كالاهاي احتكار شده برابر نظر كارشناسان، 20 ميليارد ريال برآورد شده است، عنوان داشت: در اين خصوص يك نفر متهم دستگير و تحويل مراجع قضائي شد.

جذب پلیس افتخاری در معاونت اجتماعی پلیس فارس 
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گفت: مركز مشاوره فرماندهي انتظامي استان با رويكرد جامعه محوری و به منظور توسعه و تقويت خدمات مشاوره و مددكاري، پلیس افتخاری جذب می نماید. 
سرهنگ "کاووس محمدی"  اظهار داشت:  مرکز مشاوره معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس در جهت ارتقاء بنيان خانواده و سلامت بهداشت رواني افراد جامعه، در نظر دارد از ظرفيت هاي علمي و تخصصي متقاضيان زن و مرد با مدارك تحصيلي ليسانس و فوق ليسانس به بالا در رشته هاي روانشناسي( تمامي گرايشها)، مشاوره و راهنمايي، مددكاري اجتماعي و مطالعات خانواده نيروي افتخاري جذب نمايد.
 وی افزود: علاقمندان مي توانند جهت ثبت نام و كسب اطلاعات بيشتر در این رابطه، به مركز مشاوره پليس فارس واقع در شیراز، پل حُر، روبروي كلانتري زند مراجعه کنند.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود گفت: سامانه پاسخگوي خدمات مشاوره در پليس فارس آماده ارائه خدمات مشاوره فردي ( تلفني و حضوري) در زمينه هاي مختلف خانوادگي ، اجتماعي ، ازدواج، تربيتي، حقوقي و ... مي باشد.
سرهنگ محمدی افزود: شهروندان عزيز مي توانند در این خصوص با سامانه پلیس پاسخگو ( مرکز مشاوره آرامش) به شماره تلفن 096580 تماس حاصل و از خدمات مشاوره توسط كارشناسان مركز مشاوره پليس فارس بهره مند شوند.

دستگیری سارق و کشف 20  فقره سرقت درون خودرو 
فرمانده انتظامی ممسنی از شناسایی و دستگیری یک نفر سارق و كشف 20 فقره سرقت درون خودرو در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ "محمدهاشم قسام" گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت درون خودرو در ممسنی، موضوع شناسايي و دستگيري سارق يا سارقان به صورت ويژه در دستور كار ماموران قرار گرفت.
وي افزود: ماموران پلیس آگاهی شهرستان ممسني با اقدامات فني و تخصصي و استفاده از سرنخ‌هاي به جامانده از صحنه هاي سرقت، موفق شدند در اين خصوص يك نفر سارق را شناسايي و وي را در مخفيگاهش دستگير كنند.
وی افزود: این سارق حرفه‌اي در بازجویی اوليه به 20 فقره سرقت درون خود در شهر ممسنی اقرار کرد.
سرهنگ "قسام" با بيان اينكه متهم براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شد، خاطر نشان كرد: برخورد مستمر و قاطع با هنجارشکنان به ویژه سارقان یکی از اولویت‌های اصلی انتظامی ممسنی می‌باشد که پلیس اين شهرستان در این راستا به صورت شبانه روزی براي برخورد قاطع با مجرمان و فراهم كردن امنیت و آرامش شهروندان گام خواهد برداشت.  

برداشت غیرمجاز برای برنده شدن در بازی‌های‌ مجازی
رئیس پلیس فتا استان از دستگیری عامل برداشت غیرمجاز اینترنتی از حساب بانکی شهروند شیرازی خبر داد و گفت: عدم دقت در حفظ اطلاعات حساب‌های بانکی، زمینه ساز جرایم اینترنتی می‌شود.
سرهنگ "حشمت سلیمانی"  در تشریح این خبر گفت: با مراجعه مردی میانسال به پلیس فتا مبنی بر برداشت غیرمجاز 70 میلیون ریال از حساب بانکی‌اش، موضوع در دستور کار تیمی از کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.
این مقام انتظامی تصریح کرد: در اقدامات اولیه کارشناسان این پلیس مشخص شد که متهم این مبالغ را صرف خرید در بازی‌های رایانه‌ای کرده است.
سرهنگ "سلیمانی" گفت: در بررسی‌های بیشتر مشخص شد متهم فرزند شاکی است و وي پس از حضور در این پلیس منکر انجام هرگونه عمل مجرمانه‌ شد ولی با دیدن ادله دیجیتال و مستندات لب به اعتراف گشود و بزه انتسابی خود را پذیرفت.
وی افزود: متهم در اعترافات خود بیان داشت اطلاعات کارت بانکی پدرم را در زمانی که برای  پرداخت قبوض اقدام مي‌كرد یادداشت و در فرصتی مناسب با خریدهای اینترنتی که اکثراً خرید شارژ و خرید در بازی بوده است حساب وی را خالی كردم.
رئیس پلیس فتا استان فارس به شهروندان توصیه کرد: هنگام انجام هرگونه تراکنش بانکی دقت كنند که اطلاعات بانکی آنها در اختیار افراد دیگر قرار نگیرد.
اين مقام انتظامي از عموم مردم خواست تا هشدارهای پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت مواجهه با موارد مشکوک موضوع را سریعاً از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir (بخش ارتباطات مردمی) یا با شماره تلفن ۰۷۱۲۱۸۲۷۸۰5 گزارش کنند.

توقيف پژو و كشف 71 كيلو ترياك
فرمانده انتظامي ني‌ريز از توقيف يك سواري 405 و كشف 71 كيلو و 500 گرم ترياك در آن شهرستان خبر داد.
سرهنگ "سيدمحمد يوسفي"  گفت: ماموران انتظامي اين شهرستان در اجراي طرح مقابله با ورود مواد مخدر، حين كنترل محورهاي مواصلاتي به يك سواري 405 مظنون و آن را متوقف كردند.
وي افزود: ماموران در بازرسي از اين خودرو، مقدار 71 كيلو و 500 گرم ترياك كه به طرز ماهرانه اي در قسمت‌هاي مختلف جاسازي شده بود كشف كردند.
سرهنگ "يوسفي" تصريح كرد: در اين رابطه يك قاچاقچي مواد مخدر دستگير و با تشكيل پرونده به مراجع قضائي معرفي شد.

توقيف 7 كاميون و كشف 180 تن گندم
فرمانده انتظامي خرمبيد گفت: با تلاش مأموران اين پليس، 7 كاميون توقیف و 180 هزار و 690 كيلوگرم گندم فاقد مجوز به ارزش 5 ميليارد و 400 ميليون ريال کشف شد.  
سرهنگ "حميد جوكار" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، بيان كرد: مأموران انتظامي اين شهرستان در حين گشت زني و كنترل محورهاي مواصلاتي و همچنين با اقدامات فني و تخصصي مطلع شدند 7 دستگاه كاميون قصد صادر كردن بار گندم از ارسنجان به يكي از استان‌هاي مركزي به صورت خارج از شبكه دارند كه موضوع را به صورت ويژه در دستور كار خود قرار دادند.
وي افزود: ماموران پس از هماهنگي قضائي سريعا هر 7 دستگاه كاميون را توقيف و در بازرسي از آنها، ميزان 54 هزار و 700 كيلوگرم گندم فاقد مجوز كشف كردند.
سرهنگ "جوكار" با بيان اینکه ارزش گندم‌هاي مكشوفه برابر نظر كارشناسان، 5 ميليارد و 400 ميليون ریال برآورد شده است، تصريح كرد: در این خصوص 7 نفر راننده دستگير و با تشكيل پرونده به مرجع قضائي معرفي شدند.

  سارقان 638 هزار دستكش دستگير شدند
معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان از دستگيري 4 كارمند متخلف يكي از ادارات دولتي كه تعداد 638 هزار دستكش سرقت كرده بودند خبر داد.
سرهنگ "كاووس محمدي" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: در پي ارجاع يك فقره پرونده به پليس آگاهي استان مبني بر سرقت 638 هزار جفت دستكش طبي از انبار يكي از ادارات دولتي در شيراز، موضوع به صورت ويژه در دستور كار كارآگاهان قرار گرفت.
وي افزود: كارآگاهان پليس آگاهي استان با اقدامات فني و تخصصي و بررسي دوربين‌هاي مداربسته و تحقيقات ميداني، مطلع شدند كه دستكش‌هاي سرقت شده توسط 4 نفر از كارمندان آن اداره از انبار خارج شده است.
سرهنگ "محمدي" با اشاره به اينكه كارآگاهان موفق شدند پس از هماهنگي با مقام قضائي هر 4 نفر كارمند متخلف را شناسايي و دستگير كنند، عنوان داشت، متهمان براي سير مراحل قانوني تحويل دادسرا شدند.
معاون اجتماعي پليس فارس با بيان اينكه كارشناسان ارزش دستكش‌هاي سرقت شده از انبار را يك ميليارد برآورد كرده‌اند، به مالكان انبارها و اماكن خصوصي هشدار داد از اعتماد بي جا به افراد ناشناس و غريبه خودداري كنند و هرگونه موارد مشكوك را به مركز فوريت‌هاي پليسي 110 اعلام كنند. 

امنيت پايدار در مرودشت،  نتيجه تعامل سازنده پليس و دستگاه قضا است
دادستان عمومي و انقلاب مرودشت با اشاره به تعامل سازنده پليس و دستگاه قضا گفت: نتيجه اين تعاملات برقراري امنيت پايدار در شهرستان پهناور مرودشت مي‌باشد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، دکتر "حسن زارع" در ديدار با فرمانده انتظامي مرودشت به سختي کار پليس اشاره کرد و افزود: با توجه به شناخت خوبي که از ماموريت‌هاي ناجا دارم، برخود لازم مي دانم از تلاش‌هاي شبانه روزي مجموعه سخت کوش و زحمتکش انتظامي شهرستان قدرداني و حمايت‌هاي لازم را از اين عزيزان در ماموريت‌ها داشته باشم.
دكتر "زارع" خاطر نشان كرد: حقيقتا ماموران پليس مرودشت با همت و جديت وظيفه تامين امنيت را به خوبي انجام مي‌دهند و همين امر در کنار تعاملات بسيار خوب پليس و دستگاه قضائي، امنيت پايدار را در شهرستان مرودشت رقم زده است.  

15 ميليارد کالای مظنون به قاچاق در ممسنی كشف شد
فرمانده انتظامی استان گفت: در بازرسي از 2 دستگاه كاميون، انواع لوازم يدكي مظنون به قاچاق به ارزش 15 ميليارد ريال در ممسني كشف شد.
سردار "رهام‌بخش حبيبي" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، بیان کرد: ماموران انتظامي شهرستان ممسني در اجراي طرح مبارزه با قاچاق كالا، حين اجراي ايست بازرسي مقطعی در محورهای مواصلاتی، به 2 دستگاه تریلر حامل بار مشکوک و آنها را براي بررسي بيشتر متوقف کردند.
وي افزود: ماموران موفق شدند در بازرسي از آن خودروها، 3 هزار و 500 قطعه انواع لوازم یدکی خودروهای خارجی مظنون به قاچاق و فاقد مجوز كشف كنند.
فرمانده انتظامي استان فارس با اشاره به اینکه برابر نظر كارشناسان ارزش اموال مكشوفه، 15 میلیارد ريال برآورد شده است، تصريح كرد: در این راستا 2 نفر متهم دستگیر و براي سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضائی شدند.

کشف 45 تن برنج خارجي مظنون به قاچاق در بوانات
جانشين فرمانده انتظامي استان از كشف 45 تن و 960 كيلوگرم برنج خارجي مظنون به قاچاق به ارزش 7 میلیارد ريال در شهرستان بوانات خبر داد.
سرهنگ "يوسف ملك‌زاده" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: ماموران پلیس آگاهی شهرستان بوانات در اجراي طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، حين کنترل خودروهاي عبوري در محورهاي مواصلاتي، به 2 دستگاه تريلر حامل برنج مشکوک و آنها را متوقف کردند. 
وي افزود: ماموران در بازرسي از آن خودروها، 45 تن و 960 كيلوگرم برنج خارجي مظنون به قاچاق و فاقد هرگونه مدارک معتبر گمرکي را کشف کردند. 
سرهنگ "ملك‌زاده" با اشاره به اينكه کارشناسان ارزش محموله کشف شده را، 7 میلیارد ريال برآورد كرده‌اند، گفت: در اين زمينه 2 نفر دستگير و براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شدند.
جانشين فرمانده انتظامي استان خاطر نشان کرد: قاچاق کالا ضربات جبران ناپذيري به اقتصاد کشور مي‌زند که در اين خصوص نيروي انتظامي با قاطعيت با قاچاقچيان مقابله مي کند.

برگزاری اولین آزمون درجه داری پلیس فارس در سال 99 
با حضور جانشین انتظامی استان، اولین آزمون استخدامی پلیس فارس در مقطع درجه داری برگزار شد. 
 در این آزمون که با حضور سرهنگ "یوسف ملک زاده" جانشین فرماندهی انتظامی استان برگزار شد، تعداد 250 داوطلب استخدامی نیروی انتظامی در مقطع درجه داری به رقابت پرداختند.
رییس مرکز گزینش و استخدام فرماندهی انتظامی استان فارس در حاشیه این آزمون، گفت: نتایج این آزمون تا 2 هفته دیگر از طریق این مرکز اعلام و به داوطلبان اطلاع رسانی خواهد شد.
سرهنگ "محمد داوودی" افزود: ثبت نام مقطع درجه داری ویژه خواهران با مدرک دیپلم از 29 خرداد سال جاری آغاز و تا 10 روز ادامه خواهد داشت و علاقه مندان می توانند جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به مرکز گزینش و استخدام فرماندهی انتظامی استان فارس واقع در میدان سفر، پشت ترمینال کاراندیش مراجعه کنند.
وی تصریح کرد: ثبت نام افسری دانش آموخته با مدرک لیسانس تا تاریخ دهم تیر ماه سال جاری در این مرکز ادامه خواهد داشت و همچنین ثبت نام در مقطع درجه داری ویژه برادران نیز تا اطلاع ثانوی روزهای چهارشنبه هر هفته انجام خواهد شد.
رییس مرکز گزینش و استخدام فرماندهی انتظامی استان فارس گفت: مركز گزينش و استخدام در هر سازماني داراي اهميت زيادي مي باشد اما در نيروي انتظامي با توجه به حساسيت و تنوع مأموريت ها اهميتی دو چندان پيدا مي كند.
سرهنگ داوودی افزود : متعهد، مؤمن، انقلابي، باهوش، شجاع و داشتن آمادگي جسماني از جمله ويژگي هاي يك مأمور نيروي انتظامي است که هنگام استخدام داوطلبان به اين خصوصیات توجه لازم می شود.

برگزاری مراسم غبارروبی گلزار شهداء در شیراز 
به مناسبت فرا رسیدن سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر و با حضور سردار حبیبی فرمانده انتظامی استان، مراسم غبارروبی گلزار شهداء در شیراز برگزار شد.

برگزاری جلسه شوراي پيشگيري از حوادث غرق شدگي وآتش سوزی در مرودشت 
جلسه شوراي پيشگيري از حوادث و سوانح اجتماعي با موضوع پيشگيري از غرق شدگی در استخر های کشاورزی، رودخانه ها، چشمه سارها و جلوگیری از آتش سوزی در مراتع و جنگل‌ها به میزبانی فرماندهي انتظامي شهرستان مرودشت برگزار شد. 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، اين جلسه با حضور، معاون فرماندار، روساي ادارات جهاد كشاورزي، آب منطقه ای فارس، هلال احمر، آتش نشاني، اورژانس،  شبکه بهداشت و درمان، منابع طبیعی، بخشدار درود زن، نماینده دادستان عمومی و انقلاب، معاون عملیات و معاون اجتماعی مرودشت در دفتر فرمانده انتظامی این شهرستان برگزار شد.
فرمانده انتظامي شهرستان مرودشت در این جلسه، با بیان آماری از غرق شدگی و آتش سوزی‌های اخیر در مراتع و جنگل‌های حوزه استحفاظی، از اعضای حاضر در جلسه برای دست یابی به راه حل اساسی و عملی در این خصوص و پیشگیری از فوت افراد ناشی از غرق شدگی و همچنین از دست رفتن سرمایه‌های ملی در مراتع و جنگل‌ها در اثر آتش سوزی، درخواست کرد تا از تمامی امکانات خود استفاده كنند.
سرهنگ "اسماعیل زراعتیان" خاطر نشان كرد: متاسفانه استخرهای کشاورزی و حوضچه‌های ذخیره آب ایمن سازی نشده و شاهد مرگ افرادی در اثر شنا کردن و غرق شدن در این مكان‌هاي ناایمن بوده‌ایم که از ادارات مرتبط درخواست می کنیم نسبت به ایمن سازی آنها در اسرع وقت اقدام كنند.
در ادامه، اعضای حاضر در جلسه به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود در پیشگیری از سوانح اجتماعی در موضوعات مذكور پرداختند.

دستگيري 2 سارق و كشف 15 فقره سرقت 
جانشين فرمانده انتظامي جهرم از دستگيري 2 سارق و كشف 15 فقره سرقت منزل و احشام در اين شهرستان خبر داد.
سرهنگ "علي‌اصغر محمدپور" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، اظهار داشت: در پي وقوع چندين فقره سرقت منزل و احشام در اين شهرستان، موضوع شناسايي و دستگيري سارقان به صورت ويژه در دستور كار ماموران قرار گرفت.
وي با بيان اينكه ماموران پليس آگاهي با اقدامات فني و تخصصي موفق شدند در اين زمينه 2 نفر سارق را شناسايي و دستگير كنند، گفت: متهمان در بازجويي اوليه به 15 فقره سرقت منزل و احشام اقرار كردند.
سرهنگ "محمدپور" با اشاره به اينكه متهمان براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شدند، گفت: شهروندان در صورت مشاهده و شناسايي افراد مشكوك سريعا به مركز فوريت‌هاي پليسي 110 اعلام كنند.

 يك كشته و 5 مجروح حاصل واژگوني پرايد
رئيس پليس راه شمالي استان گفت: بر اثر واژگوني سواري پرايد در محور ايج-ششده شهرستان استهبان، يك نفر در دم فوت و 5 نفر نيز مجروح و راهي بيمارستان شدند. 
سرهنگ "عبدالهاشم دهقاني" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: از طريق مركز فوريت‌هاي پليسي 110 خبري مبني بر وقوع يك فقره حادثه رانندگي در محور ايج-ششده شهرستان استهبان به مأموران اعلام شد.
وي ادامه داد: بلافاصله مأموران به همراه ديگر نيروهاي امدادي به محل مورد نظر اعزام و مشاهده کردند يك سواري پرايد با 6 سرنشین در محور مذكور در حركت بوده که واژگون شده است.
رئيس پليس راه شمالي استان با بيان اينكه در اين خصوص يك نفر در دم فوت و 5 سرنشين ديگر نيز مجروح و راهي بيمارستان شدند، تصريح كرد: کارشناسان تخطي از سرعت مطمئنه راننده را علت وقوع اين حادثه رانندگي اعلام کردند.

كشف 55 تن گندم فاقد مجوز در خرمبيد
فرمانده انتظامي خرمبيد گفت: با تلاش مأموران اين شهرستان، 2 كاميون توقیف و 55 تن و 750 كيلوگرم گندم فاقد مجوز به ارزش يك ميليارد و 400 ميليون ريال کشف شد.  
سرهنگ "حميد جوكار" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، بيان كرد: مأموران انتظامي ايست‌وبازرسي شهيد "جنتي‌فر" اين شهرستان هنگام كنترل خودروهاي عبوري در محورهاي مواصلاتي، به 2 دستگاه كاميون حامل بار گندم مشكوك و آنها را متوقف كردند.
وي افزود: در بازرسي از اين خودروها، ميزان 55 تن و 750 كيلوگرم گندم فاقد مجوز كشف و در اين خصوص 2 نفر دستگير شدند.
سرهنگ "جوكار" با اعلام این که ارزش گندم‌هاي مكشوفه برابر نظر كارشناسان، يك ميليارد و 400 ميليون ريال برآورد شده است، تصريح كرد: متهمين با تشكيل پرونده به مرجع قضائي معرفي شدند.

دختر 4 ساله فوت و پدر راهي بيمارستان شد
فرمانده انتظامي فسا گفت: بر اثر انفجار كپسول گاز در يك منزل مسكوني در اين شهرستان، دختر 4 ساله در دم فوت و پدر 26 ساله راهي بيمارستان شد. 
سرهنگ "فرج رستمي" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: از طريق مركز فوريت‌هاي پليسي 110 خبري مبني بر وقوع يك فقره آتش سوزي در "شهرك طالقاني" به مأموران اعلام شد.
وي افزود: بلافاصله ماموران به همراه عوامل امدادي به محل مورد نظر اعزام و در بررسي‌هاي اوليه و براساس نظر كارشناسان مطلع شدند كه منزل مسكوني به دليل انفجار كپسول گاز منفجر شده است.
سرهنگ "رستمي" با اشاره به اينكه در اين حادثه دختر 4 ساله به دليل شدت آتش سوزي در دم فوت و پدر 26 ساله نيز مجروح و راهي بيمارستان شده است، گفت: جسد متوفي براي بررسي بيشتر تحويل پزشك قانوني شد.

4 ساعت پس از پيدايش جسد مقتول، قاتل دستگير شد
معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان از شناسايي و دستگيري قاتل 26 ساله در كمتر از 4 ساعت توسط ماموران پليس آگاهي شهرستان فسا پس از پيدايش جسد سوخته شده مقتول خبر داد.
سرهنگ "كاووس محمدي" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، اظهار داشت: در پي وقوع يك فقره قتل و پيدايش جسد سوخته شده مقتول 23 ساله در كوه‌هاي اطراف يكي از روستاهاي شهرستان فسا، شناسايي و دستگيري قاتل در دستور كار ماموران انتظامي قرار گرفت.
وي افزود: ماموران انتظامي شهرستان فسا با تحقيقات فني و تخصصي موفق شدند در كمتر از 4 ساعت مخفيگاه قاتل كه پسر عمه مقتول مي‌باشد را شناسايي و در يك عمليات موفق آن را دستگير كنند.
معاون اجتماعي پليس فارس با اشاره به اينكه متهم در بازجويي اوليه علت و انگيزه قتل را اختلاف قبلي با مقتول عنوان كرد، گفت: قاتل 26 ساله پس از سير مراحل قانوني روانه زندان شد.
سرهنگ "محمدي" با بيان اينكه پليس فارس با كساني كه بخواهند باعث اخلال در نظم و امنيت عمومي شوند برخورد قاطع و قانوني مي‌كند، از شهروندان خواست از هرگونه رفتار خشونت آميز و نزاع و درگيري پرهيز كنند تا شاهد حوادث دلخراش نباشيم.  

     قدردانی امام جمعه از عملکرد انتظامی شهرستان فسا در مهار آتش سوزی
امام جمعه فسا در خطبه‌های نماز جمعه از عملکرد سریع و به هنگام فرمانده انتظامی اين شهرستان در مدیریت صحنه و ساماندهی نیروها که موجب مهار آتش سوزی در منطقه "میانجنگل" شده بود تقدیر و تشکر کرد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، حجه الاسلام و المسلمین "حسین جمالی زاده" در خطبه‌های نماز جمعه روز گذشته، با اشاره به آتش سوزی روز پنجشنبه در منطقه "میانجنگل"، از حضور فرمانده انتظامی در ساعات اولیه آتش سوزی كه باعث شده بود با مدیریت صحنه و ساماندهی نیروهای انتظامی و مردمي آتش به موقع مهار شود تقدیر و تشکر کرد.
گفتنی است اقشار مردمی نیز در گروه‌ها و کانال های محلی از نقش آفرینی مثبت و حضور به موقع فرمانده و کارکنان انتظامی در مهار آتش سوزی "میانجنگل"تشکر و قدردانی کرده‌اند.

شكارچيان غير مجاز در دام پليس قيروكارزين گرفتار شدند
فرمانده انتظامي قيروكارزين از دستگيري 2 شكارچي غيرمجاز در مناطق حفاظت شده كوه‌هاي اطراف آن شهرستان و كشف 2 لاشه بز كوهي خبر داد. 
سرهنگ "حميدرضا صالحي‌فرد" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، بيان كرد: ماموران انتظامي شهرستان قيروكارزين هنگام گشت زني در حوزه استحفاظي با اقدامات فني، مطلع شدند 2 نفر به هويت معلوم اقدام به شكار حيوانات و جانوران وحشي كرده و با يك دستگاه خودرو پيكان وانت در حال طي طريق مي باشند كه موضوع به صورت ويژه در دستور كار خود قرار دادند.
وي افزود: ماموران پس از هماهنگي قضائي، سريعا به محل مورد نظر اعزام و خودرو مورد نظر را مشاهده و پس از طي مسافتي تعقيب و گريز آن را متوقف كردند. 
سرهنگ "صالحي‌فرد" با اشاره به دستگیری 2 نفر شكارچي غيرمجاز در این خصوص، اظهار داشت: در بازرسي از آن خودرو، يك قبضه سلاح به همراه تعدادي فشنگ، دوربین شکاری و تعداد 2 لاشه بز كوهي كشف شد.
اين مقام انتظامي با بيان اينكه متهمين پس از تشكيل پرونده به مراجع قضائي معرفي شدند، گفت: كساني كه به هر طريقي اقدام به شكار حيوانات و جانوران وحشي كنند طبق قوانين زيست محيطي با آنان برخورد قضائي قاطع صورت خواهد گرفت و متخلفين به اشد مجازات خواهند رسيد.

ديدار فرمانده انتظامي قيروكارزين با خانواده شهيد "عبد الحسين كريمي فرد"
 فرمانده انتظامي قيروكارزين به همراه جمعي از مسئولان انتظامی با خانواده شهيد والامقام "عبد الحسين كريمي فرد" ديدار و از آنان دلجويي كرد.
  سرهنگ "حميدرضا صالحي فرد" در اين ديدار از خانواده شهدا به عنوان اسوه صبر و مقاومت ياد كرد و گفت: اميد است كه بتوانيم در مسير شهادت و فرهنگ آن و در راستاي تحقق ارزش‌هاي نظام و انقلاب اسلامي و منويات مقام معظم رهبري(مدظله العالي) گام بر داريم .
وي افزود: امروز زنده نگه داشتن ياد شهدا باعث تداوم حرکت انقلاب شده و همه بايد به وظيفه خود در قبال نظام اسلامي و شهدا عمل كنيم.
سرهنگ "صالحي‌فرد" خانواده شهدا را پرچمداران ترويج فرهنگ ايثار و معنويت در جامعه دانست و تصريح كرد: ادامه دادن راه و هدف شهدا مي بايست در رأس همه امور قرار گيرد.
در پايان فرمانده انتظامي شهرستان قيروكارزين از خانواده اين شهيد معزز با اهدا لوح تقدير، تجليل به عمل آورد.
گفتني است اين شهيد والا مقام در سال 69 در درگيري با قاچاقچيان به فيض شهادت نائل مي‌گردد.

بازنشستگان گنجینه های ارزشمند ناجا هستند                                 
فرمانده انتظامي اقليد به همراه رئیس عقیدتی سیاسی با بازنشسته ناجا سروان "محمود عسکردی" ديدار و از وي به عنوان گنجینه‌های ارزشمند ناجا ياد کرد.                                          سرهنگ "مراد صارمی" در اين ديدار، از بازنشستگان به عنوان ذخاير عظيم و با ارزش ناجا ياد کرد و گفت: تجربيات اين عزيزان مي‌تواند در پيشبرد اهداف سازماني نقش موثري داشته باشد.
وي با بيان اينكه چنين ديدارهايي براي تقدير از بازنشستگان، بر ما و ساير همکاران يک وظيفه ذاتي است، عنوان داشت: بازنشستگان درياي تجربه هستند و همه ما بايد از تجربه اين عزيزان به بهترين شكل ممكن بهره برداري كنيم.
گفتني است در حاشيه اين ديدار از سروان "محمد عسكري" به پاس 30 سال خدمت صادقانه در ناجا تجليل به عمل آمد.    



نظرات بینندگان