کد خبر: ۱۳۹۹۲۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۲ - ۰۱ تير ۱۳۹۹
استاندارفارس در همایش سازمان همیاری شهرداری های استان:

ساختار شهرداری ها باید چابک شود / خدمات مناسب و استاندارد به شهرداری ها باید مزیت سازمان همیاری باشد

استاندارفارس با بیان این که باید تلاش شود ساختار شهرداری ها به صورت چابک و عملیاتی تدوین شود، گفت: با صلاحیت ترین افراد برای این موضوع خود شهرداران هستند که با مسائل شهرداری دست و پنجه نرم می کنند و باید طرح ها و پیشنهادات خود را برای اصلاح ساختار شهرداری ها به شورای عالی استان و یا از طریق دولت و مجلس معاونت هماهنگ امور عمرانی استانداری فارس ارائه دهند.

به گزارش شیرازه، عنایت الله رحیمی در همایش سازمان همیاری شهرداری های استان با اشاره به این که شهرداران رابط نزدیک دستگاه های حاکمیتی و منتخبین مردم با مردم هستند، اظهارداشت: خصوصیات شهرداران در خدمت رسانی آن ها به مردم موثر است که از جمله آن ها وجهه دایره المعارفی بودن شهرداران است.

نماینده عالی دولت در استان فارس ادامه داد: شهرداران باید در حوزه هایی مانند حقوق، مهندسی، اقتصاد، مسائل اجتماعی و روان شناسی با اصول کلی آشنایی داشته باشند تا بتوانند از مشاورین متخصص بهره مند شوند و از عملکرد تک بعدی فاصله بگیرند.

وی با بیان این که دو رویکرد حمایتی و اقتصادی به سازمان همیاری شهرداری ها وجود دارد، افزود: از یک بنگاه اقتصادی نمی توان انتظار داشت صرفا یک رویکرد حمایتی داشته باشد و باید بیشتر نگاه اقتصادی به سازمان همیاری حاکم باشد که با جلب مشارکت سرمایه گذاران و شهرداری ها در پایان سال سود مناسبی را به آن ها ارائه کند.

استاندارفارس با تاکید بر این که ارائه خدمات مناسب و استاندارد به شهرداری ها باید مزیت سازمان همیاری شهرداری ها باشد، گفت: انتظار می رود اگر کاری از طرف شهرداری ها به سازمان همیاری محول شد با کیفیت بالاتر، سرعت بالاتر و قیمت پائین تر  انجام شود.

دکتر رحیمی با اشاره به این که بر اساس اساسنامه و قانون سازمان همیاری شهرداری ها خدمات مختلفی در حوزه های مشاوره های مالی و حقوقی، بافت فرسوده و فضای سبز می تواند به شهرداری ها ارائه کند، افزود: از آن جا که سازمان همیاری شهرداری ها از برخی الزامات قانونی معاف است مزیت مناسبی برای انجام پروژه های مرتبط با شهرداری ها در اختیار دارد که باید از آن استفاده کند.

 

نماینده عالی دولت در استان فارس با بیان این که اعضای هیات مدیره سازمان همیاری شهرداری ها باید افرادی پایبند به مسائلی مانند شفافیت مالی باشند تا شهرداری ها، سازمان های نظارتی و ...در جریان کامل مسائل باشند، ادامه داد: از دیگر خصوصیات اعضای هیات مدیره سازمان همیاری امانت داری، دست پاکی، چشم پاکی، تسلط بر حوزه کاری و شناخت حوزه مسئولیت است که لازم است در انتخاب هیأت مدیره مدنظر قرار گیرد.


نظرات بینندگان