کد خبر: ۱۳۹۹۲۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۷ - ۰۲ تير ۱۳۹۹
سخنگوی شورای ائلاف نیروهای انقلاب فارس:

جوانگرایی و حضور پررنگ بانوان در انتخابات مجلس یازدهم، از کارکردهای خوب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب است/ شورای ائتلاف نیروهای انقلاب،باند نیست که براساس چانه زنی از موضع قدرت تصمیم گیری کند

دکتر فروردین گفت: مدل فعالیت شورای ائتلاف در انتخابات مجلس یازدهم، موفقیت آمیزی بود که این روند ادامه خواهد داشت و در این مسیر، بر وحدت میان احزاب و نیروهای انقلابی تأکید خواهد شد.

به گزارش شیرازه، دکتر فروردین سخنگوی شورای ائلاف نیروهای انقلاب فارس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی، در کل کشور در دور جدید فعالیت ها با استفاده از یک مدل جدیددر انتخابات مجلس یازدهم حضور پیدا کرد.

به گفته فروردین، در این مدل، هم احزاب و هم اشخاص فعال دیده شدند، و با رجوع به آرای مردم، و تشکیل شوراهایی در شهرستانها برای بررسی کاندیداهای مجلس و نظرسنجی، برای اولین بار در جامعه سیاسی کشور باعث شد که کاندیداهای حاضر در لیست شورای ائتلاف، نقش کمتری در تبلیغات داشته باشند و متحد و تحت لوای شورا پیش روند که موفق هم بود.

وی با یادآوری اینکه ما سعی کردیم در این دوره، جوانان و بانوان را در تصمیم گیری سهیم کنیم، تصریح کرد: در این انتخابات، تعداد افراد زیر چهل سال افزایش چشمگیری داشت و روی هم رفته به نظر می رسد در کل کشور، پیروزی غیرقابل انکاری برای این جناح رقم خورده باشد.

فروردین، این مدل فعالیت شورای ائتلاف را یک مدل موفقیت آمیزی دانست که ادامه خواهد داشت و در این مسیر، بر وحدت میان احزاب و نیروهای انقلابی تأکید خواهد شد.

به گفته وی، منظور از نیروهای انقلابی، وفادار بودن به امام و رهبری و انقلاب است. ما یک باند نیستیم که براساس چانه زنی از موضع قدرت تصمیم گیری کنیم، بلکه تصمیم گیری در شورای ائتلاف، براساس گفت و شنود و مباحث عقلانی است.

وظایف پیش رو

سخنگوی شورای ائلاف نیروهای انقلاب فارس در ادامه، به تشریح وظایف پیش روی این شورا در سال جاری پرداخت و با بیان اینکه بالغ بر 70درصد از نمایندگان فعلی مجلس شورای ا سلامی از کاندیداهای تحت حمایت این شورا هستند، ارتباط منظم و فعال برای کمک به تصمیم گیری های درست توسط نمایندگان را از وظایف این شورا در ارتباط با نمایندگان دانست.

وی، نظارت و انتقال مطالبات مردم به نمایندگان از طریق شبکه های ایجاد در شهرها و روستاها را از دیگر موارد مورد توجه این شورا در ارتباط با نمایندگان دانست و گفت: از آنجا که جناح های رقیب و نیز دشمن، سعی در تخریب نمایندگان انقلابی حاضر در این دوره از مجلس شورای اسلامی دارند، حمایت و همفکری با نمایندگان مجلس را از ضروریات دیگر فعالیت های شورای ائتلاف نیروهای انقلاب دانست.

فروردین، دومین وظیفه اساسی فراروی این شورا را مسئله انتخابات شوراها و ریاست جمهوری معرفی کرد و افزود: سازوکار متناسب با انتخابات شوراها را تا پایان تابستان بررسی می کنیم، بعد به مصاحبه با کاندیداها می پردازیم؛اما فعلا بنا بر این است که در شهرهای مراکز شهرستانها، دفاتر شورای ائتلاف برای این امر فعال باشند.

سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب فارس گفت: با توجه به اینکه در انتخابات شوراها، 13نفر در شیراز ظرفیت داریم، بعید به نظر می رسد که تعداد بیشتری را معرفی کنیم. تصور من این است که در لیست 13نفره، حتما بانوان را هم دخیل کنیم.

وی، جوانگرایی و حضور پررنگ بانوان در انتخابات مجلس یازدهم را از کارکدهای خوب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در کشور دانست و تصریح کرد: اگرچه برای انتخابات ریاست جمهوری، تصمیم‌گیری در کل کشور صورت می گیرد، اما برای شوراها، ما روند مثبت انتخابات مجلس را ادامه خواهیم داد.

به گفته سخنگوی شورای ائلاف نیروهای انقلاب فارس، شورای ائتلاف نیروهای انقلاب، در صدد است که برای کمک به قوه اجرایی در انتهخابات آینده، یک بانک اطلاعاتی از نیروهای مؤمن انقلابی را گردآوری کند تا رئیس جمهوری که انتخاب می شود، با خلاء نیروی مومن متعهد انقلابی مواجه نباشد.

وی با بیان اینکه سعی ما بر این است که با نظارت بر نماینده ها، از شبیه شدن آنها به مسئولین قبلی جلوگیری کنیم

فروردین همچنین به ایجاد وحدت و همدلی میان نمایندگان استان تأکید کرد و گفت: واقعیت این است که نمایندگان در استان، ممکن است همدیگر را به خوبی نشناسند، اما ما با برگزاری جلسات متعدد، این ارتباط و اتحاد را حفظ می کنیم؛ اگرچه هماهنگی میان این نمایندگان، به نظر بیشتر از دوره های قبل است.

در انتهای این جلسه، خبرنگار شیرازه خواستار پاسخگویی بیشتر نمایندگان به خبرنگاران شد.

انتهای پیام/

نویسنده :
فاطمه اسدزاده
نظرات بینندگان