کد خبر: ۱۳۹۹۳۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۴ - ۰۲ تير ۱۳۹۹

ورود پیکر ۱۹۲ تن از شهدای دوران دفاع مقدس به کشور

فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: پیکرهای مطهر ۱۹۲ تن از شهدای دوران دفاع مقدس صبح امروز از مرز شلمچه وارد کشور شد.
به گزارش شیرازه، پیکرهای مطهر ۱۹۲ تن از شهدای دوران دفاع مقدس از جمله شهید نسیم افغانی لحظاتی قبل از طریق مرز شلمچه وارد کشور شدند‌.
ورود پیکر ۱۹۲ تن از شهدای دوران دفاع مقدس به کشور
سردار سید محمد باقرزاده فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در این مراسم گفت: این شهدا در مناطق عملیاتی همچون زبیدات،  فکه، شلمچه،کتیبان اروند،  جزیره مجنون شرق دجله تفحص شده اند و مربوط به عملیات های رمضان،کربلای ۴ و ۵، بدر، خیبر، بیت المقدس هفت ، والفجر مقدماتی و والفجر یک هستند.

 او افزود: نسیم افغانی از رزمندگان مهاجر افغان در ایران نیز جز شهدای تازه تفحص شده است، این شهید والامقام در سال ۶۲ و در جریان عملیات والفجر یک به فیض شهادت نائل آمد.

فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح گفت: بر اساس نقلی که شده خانواده این شهید والامقام در افغانستان با بمباران شوروی سابق به شهادت رسیده بودند و اگرچه شهید نسیم افغان خانواده‌ای ندارد اما امروز به خانه دوم خود یعنی ایران اسلامی بازگشت. 

او تاکید کرد: این شهید نماد و نمونه‌ای از دیگر شهدای ملت مجاهد و بزرگ افغانستان است که در راه مقاومت همراه ملت ایران بودند و هستند. 

شایان ذکر است با توجه به شیوع ویروس کرونا این مراسم بدون استقبال مردمی برگزار شد.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان