کد خبر: ۱۳۹۹۵۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۷ - ۰۳ تير ۱۳۹۹
بسته خبرهای حوادث شیرازه؛

جاساز 210 کیلو تریاک در تنه درخت "اُکالیپتوس"/ رفع تصرف 21 میلیاردی اراضي ملي در ارسنجان/ کشف 56 میلیون ریال اسکناس‌ جعلی در شیراز

مهم‌ترین حوادث 24 ساعت گذشته استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.
 به گزارش شیرازه، مهم‌ترین حوادث 24 ساعت گذشته استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

جاساز 210 کیلو تریاک در تنه درخت "اُکالیپتوس" 
با تلاش مأموران انتظامی شهرستان "جهرم"، 210 کیلو و 600 گرم تریاک کشف شد. 
فرمانده انتظامی استان فارس، در این خصوص اظهار داشت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان جهرم از خبری مبنی بر انتقال مواد مخدر از استان های شرقی به سمت محورهای مواصلاتی این شهرستان مطلع شدند.
سردار "رهام بخش حبیبی" گفت: با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، محل تردد 2 کامیون حامل مواد مخدر توسط مأموران انتظامی شناسایی و آن ها را توقیف کردند.
وی افزود: در بازرسی از این خودروها، 210 کیلو و 600 گرم تریاک که به صورت ماهرانه ای در تنه های درخت "اُکالیپتوس" جاسازی شده بود، کشف و در این رابطه 2 متهم دستگیر شدند.
فرمانده انتظامی استان فارس در پایان با اشاره به اینکه متهمان ضمن تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند، تأکید کرد: مبارزه بی امان با مواد مخدر همواره و به صورت مستمر در دستور کار این فرماندهی قرار دارد.

رفع تصرف 21 میلیاردی اراضي ملي در ارسنجان 
جانشين فرمانده انتظامی استان از رفع تصرف 21 میلیارد و 600 ميليون ریال اراضي ملي در شهرستان ارسنجان خبر داد.
سرهنگ "يوسف ملك‌زاده" در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پي دريافت خبري مبني بر تصرف اراضي ملي توسط 2 نفر در شهرستان ارسنجان، بررسي موضوع در دستور کار پليس قرار گرفت.
این مقام انتظامی افزود: ماموران انتظامي ضمن هماهنگی قضائی به همراه كارشناس و نماينده حقوقی اداره راه و شهرسازی براي بررسی بیشتر موضوع به محل اعلامي اعزام شدند.
سرهنگ "ملك‌زاده" اظهار داشت: در بازدید از زمين‌های مورد نظر مشخص شد 2 نفر حدود 2 هزار و 700 متر از اراضی ملی را به صورت غیر قانونی به تصرف خود در آورده اند.
جانشين فرمانده انتظامی استان فارس با اشاره به اینکه با دستور مقام قضائي رفع تصرف صورت پذیرفت، گفت: برابر اعلام کارشناسان مربوطه ارزش‌ زمین‌های تصرف شده، 21 میلیارد و 600 ميليون ریال برآورد شده است.
وی با اشاره به اينكه در اين خصوص پرونده تشكيل و به همراه متهمين به دادسرا ارسال شد، بر عزم راسخ پلیس و دستگاه قضائی در برخورد با پدیده زمین‌خواری تاكيد کرد.

پیام تبریک فرمانده انتظامی استان فارس به مناسبت هفته قوه قضائیه 
فرمانده انتظامی استان با صدور پیامی هفته قوه قضائیه را تبریک گفت. 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در متن پیام سردار "رهام بخش حبیبی" آمده است :
هفته اول تیر ماه یادآور سالروز فاجعه جانسوز و دردناک شهادت آیت الله شهید "بهشتی" و ۷۲ تن از یاران گرانقدر انقلاب اسلامی است که بنا به تجلیل از معمار بزرگ دستگاه قضائی کشور، هفته قوه قضائیه نامگذاری شده است.
قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران از ارکان اساسی نظام اسلامی به شمار می آید که همواره با بهره گیری از شرع مقدس اسلام و رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نقشی موثر در پاسداری از ارزش ها و کرامت انسانی شهروندان ایفا کرده و در این راستا نیز یاران بسیاری را تقدیم انقلاب و تحقق حکومت اسلامی کرده است .
کار و تلاش در عرصه احقاق حق مظلومان و عدالت گستری، خدمتی است بس ارزشمند و آنگاه که این خدمت سترگ در مسیر خدایی و مطابق با احکام و تعالیم دین مبین اسلام باشد، در حقیقت تلاشی است الهی که رنگ و نشان از ذات احدیت و صفات خداوندی دارد چرا که خداوند متعال خود بزرگ دادگر و عادل است و دادگاه عدلش عالمیان را فراگیر.
هفته قوه قضائیه فرصتی است مغتنم برای تکریم تلاش خالصانه قشر خدوم و متعهد در قوه قضائیه کشور و به ویژه تجلیل و پاسداشت یاد و خاطره بزرگ معمار دستگاه قضائی، مجاهد و مجتهد متفکر، شهید مظلوم دکتر "بهشتی" و شهیدان والامقام این عرصه.
اینجانب با گرامیداشت یاد و خاطره شهید دکتر "بهشتی" و یاران باوفایش، هفته قوه قضائیه را به همه تلاشگران این عرصه در سراسر کشور به خصوص مجموعه متعهد و خدوم دستگاه قضایی استان فارس تبریک عرض نموده و از تعامل،همکاری و هماهنگی این مجموعه با نیروی انتظامی در سطح استان که موجب کاهش جرائم گردیده است، قدردانی می نمایم.

کشف 56 میلیون ریال اسکناس‌ جعلی در شیراز
فرمانده انتظامی شهرستان شیراز از کشف 56 میلیون ریال اسکناس‌ جعلی و دستگیری یک نفر متهم خبر داد. 
سرهنگ "فرج شجاعی" در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: ماموران انتظامي كلانتري "19 بوستان" اين شهرستان با اقدامات فني و تخصصي مطلع شدند فردی اقدام به توزیع اسکناس جعلی در سطح شهر شیراز می کند كه موضوع را به صورت ويژه در دستور کار خود قرار دادند.
وي افزود: ماموران پس از انجام اقدامات فني و پلیسی موفق شدند فرد كلاهبردار را در خیابان "هفت تنان" دستگير و به مقر انتظامي انتقال دهند.
سرهنگ "شجاعي" با بيان اينكه در بازرسي از متهم، 100 قطعه اسکناس 500 هزار ریالی و ۶۰ قطعه اسکناس 100 هزار ريالي جمعا به مبلغ 56 میلیون ریال کشف شد، تصريح كرد: متهم به همراه اموال مکشوفه براي تحقیقات بیشتر تحویل پلیس آگاهی شد.
فرمانده انتظامی شهرستان شیراز به شهروندان توصیه كرد هنگام دریافت وجه نقد دقت لازم را داشته باشند تا بتوانند اسكان‌هاي اصل را از جعل تشخیص دهند.

تصادف زنجيره اي با 3 زخمي در شيراز 
رئيس پليس راهور استان گفت: بر اثر برخورد 4 دستگاه خودرو در خروجي شهر صدرا، 3 نفر مجروح و راهي بيمارستان شدند. 
سرهنگ "مصطفي عباسي" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: برابر اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر تصادف زنجيره‌اي در خروجي شهر صدرا، بلافاصله مأموران به همراه ديگر نيروهاي امدادي به محل حادثه اعزام شدند.
رئيس پليس راهور استان افزود: در بررسي‌هاي اوليه مشخص شد 2 دستگاه پرايد و تيبا با 6 سرنشين با 2 دستگاه پژو و رانا با يكديگر برخورد كرده‌اند.
سرهنگ "عباسي" با اشاره به اينكه در اين حادثه هر 3 سرنشين سواري تيبا مجروح و راهي بيمارستان شدند، گفت: كارشناسان علت وقوع اين حادثه را رعايت نكردن فاصله طولي خودروها نسبت به يكديگر اعلام كردند.

 كشف كالاي مظنون به قاچاق در ارسنجان
فرمانده انتظامي شهرستان ارسنجان از كشف يك محموله مظنون به قاچاق به ارزش 500 ميليون ريال خبر داد. 
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "محمدعلی فرهادی" گفت: در راستاي مبارزه همه جانبه با پديده شوم کالاي قاچاق، مأموران انتظامي این شهرستان در محور سعادت شهر- ارسنجان، به يك خودرو  وانت پرايد حامل بار مظنون و آن را متوقف كردند. 
وي افزود: در بازرسي از اين خودرو، تعداد 53 قلم انواع لوازم یدکی خودرو  كه فاقد مدارک قانونی بود کشف شد. 
سرهنگ "فرهادی" با بيان اينكه کارشناسان ارزش ریالی این محموله را 500 میلیون ریال  برآورد کرده‌اند، گفت: در اين خصوص يك نفر دستگير و پس از تشکيل پرونده براي سير مراحل قانوني به مراجع قضائي معرفي شد.


نظرات بینندگان