کد خبر: ۱۳۹۹۶۲
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۷ - ۰۳ تير ۱۳۹۹

کشف 43 ميليارد كالاي قاچاق در ارسنجان/ مالباختگان برای شناسایی اموال خود به سامانه نما مراجعه کنند/ كشف گیاهان دارویی قاچاق درلارستان/ بن‌های تخفیفی که خریدارانش را نقره داغ کرد

مهم‌ترین حوادث 24 ساعت گذشته استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.
  به گزارش شیرازه، مهم‌ترین حوادث 24 ساعت گذشته استان فارس را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف 14 تن مواد مخدر در فارس 
فرمانده انتظامی استان با اشاره به فرا رسیدن ششم تیر ماه روز جهانی مبارزه با مواد مخدر، از کشف 14 تُن انواع مواد مخدر طی سال جاری در سطح استان خبر داد. 
سردار "رهام بخش حبیبی" در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: 26 ژوئن برابر با ششم تیر ماه به عنوان روز جهانی مبارزه با مواد مخدر نامگذاری شده است که می تواند فرصتی برای افزایش آگاهی و آموزش مردم در راستای شناخت بیشتر و مبارزه با این پدیده شوم و ویرانگر باشد.
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران به عنوان پرچم دار مبارزه با مواد مخدر در دنیا شناخته می شود و در این مسیر با اقدامات مقابله ای و تدابیر اندیشیده شده، برنامه های مختلفی را اجرایی می کند.
فرمانده انتظامی استان فارس تصریح کرد: در این راستا نیروی انتظامی با قاطعیت در جهت مبارزه با مواد مخدر و مقابله با سوداگران مرگ حرکت می کند که تقدیم شهدای گرانقدر در این مسیر نشان دهنده عزم جدی و راسخ سبزپوشان ناجا در مقابله با این پدیده شوم است.
سردار حبیبی ضمن گرامیداشت و ادای احترام به مقام شامخ شهدای گرانقدر عرصه مبارزه با مواد مخدر، گفت: طی سال جاری در سطح استان فارس، 28 باند مواد مخدر منهدم و 14 تن انواع مواد مخدر کشف شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزایش روبرو بوده است.
وی افزود: در این مدت، 330 دستگاه خودرو توقیف و 2 هزار و 866  متهم شامل قاچاقچی، معتاد، توزیع کننده و ... دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شده اند.
فرمانده انتظامی استان فارس در پایان گفت: مبارزه بی امان با مواد مخدر، همواره به عنوان یکی از اولویت های اصلی و به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی قرار دارد.

  کشف 43 ميليارد كالاي قاچاق در ارسنجان
جانشين فرمانده انتظامي استان از کشف يك محموله قاچاق به ارزش 43 ميليارد ریال در محور سعادت شهر به ارسنجان خبر داد.
سرهنگ "يوسف ملك‌زاده" در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: ماموران انتظامي حين گشت زني در محور محور سعادت شهر-ارسنجان، به يك كاميون حامل بار مظنون و آن را براي بررسي بيشتر متوقف كردند.
سرهنگ "ملك‌زاده" با بيان اينكه ماموران انتظامي شهرستان ارسنجان در بازرسی از این خودرو موفق به کشف 63 قلم لوازم خانگی قاچاق از نوع اسپیلت، یخچال فریزر، تلویزیون ال‌ای‌دی، گيرنده دیجیتال، ماشین لباسشویی  و ... شدند، افزود: برابر نظر كارشناسان ارزش اموال مكشوفه، 43 ميليارد ریال برآورد شده است.
جانشين فرمانده انتظامي استان با اشاره به این در اين خصوص يك نفر دستگير و تحويل مراجع قضائي شد، خاطر نشان كرد: مبارزه با قاچاق کالا يک تکليف همگاني است و نيروي انتظامي در برخورد با اين پديده به صورت قاطع برخورد خواهد کرد.

نمایش اقتدار ناجا، نمایش اقتدار نظام است
معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان گفت: تعامل نيروي انتظامي با صداوسيما در افزايش احساس امنيت شهروندان و پیشگیری از وقوع جرم، نقش موثري داشته و بسيار مهم است .
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "كاووس محمدي" به همراه 2 نفر از مديران معاونت اجتماعي و به منظور گسترش تعاملات و ارتباطات صداوسيما با پليس در حوزه‌هاي اطلاع رساني و پوشش اخبار انتظامي، با "سيد تقي سهرابي" مدير کل صدا وسيماي مرکز فارس ديدار كردند. 
در اين ديدار سرهنگ "محمدي" ضمن ابراز خرسندي از فرصت به دست آمده، گفت: با انجام مصاحبه‌هاي هدفمند و حضور كارشناسان و مسئولان انتظامي در صدا و سيما و ارائه توصيه و هشدارهاي آموزشي و پيشگيرانه لازم، مي توان از وقوع بسياري از جرايم و آسيب‌ها در سطح جامعه پيشگيري کرد؛ لذا تحقق اين امر مستلزم تعامل و همكاري بيشتر آن مجموعه با فرماندهي انتظامي استان مي باشد. 
سرهنگ "محمدي" عنوان داشت: تعامل نيروي انتظامي با صدا و سيما در افزايش احساس امنيت شهروندان و پیشگیری از وقوع جرم نقش موثري داشته و بسيار مهم است. 
در ادامه مدير کل صدا و سيماي استان فارس با تأکيد بر گسترش تعاملات دو سويه پليس با آن مجموعه، گفت: به عنوان یک شهروند ایرانی از تلاش‌های مجموعه نیروی انتظامی در برقراری امنیت تشکر می‌کنم و بر این عقیده‌ایم که القاء این تفکر در جامعه که پلیس حافظ امنیت است، موفقیت رسانه را در این حوزه نشان می دهد.
مدیر کل صدا و سیما در این جلسه ضمن تبریک دهه کرامت و زادروز حضرت فاطمه معصومه(ص) گفت: استان فارس با 36 شهرستان و 122 هزار کیلومتر مربع وسعت، استان پهناوری است که شما در مأموریت های متعدد و متنوع از امحاء مواد مخدر تا مسائل امنیتی و انتظامی درگیر آن هستید که مردم شاهد فعالیت های شما هستند. 
وی با گذری به تعامل خوب ناجا و صدا و سیما در گذشته، افزود: ارتباطات، صمیمی‌تر و بیشتر از گذشته خواهد شد و باید در حوزه های سیما و خبر تعامل بیشتری داشته باشیم. 
این مسئول فرهنگی استان با اشاره به اهمیت حضور نیروی انتظامی در رسانه گفت: صدا و سيما آمادگی به نمایش گذاشتن فعالیت‌های پلیس در برنامه‌های گفتگو محور، خانوده و حتی کودک را دارد و در این امر هیچگونه محدودیتی براي ارائه اقدامات پلیس نداریم. 
"سیدتقی سهرابی" با بیان اینكه ما در صدا و سیما به دنبال ایجاد احساس امنیت در جامعه هستیم و زمانی موفق می‌شویم که به این مهم دست یابیم؛ افزود: ایجاد احساس امنیت همیشه با نمایش دادن پلیس نیست؛ نمایش برنامه‌ها و ایده‌های پلیس در قالب رسانه می‌تواند احساس امنیت را در جامعه القا کند.
وي افزود: حضور کارشناسان در برنامه‌ها از ارائه آمارها بسیار مهمتر است و باید برای تولید مفاهیم صحیح، حوزه های پژوهشی دو دستگاه را به هم متصل کنیم.
مدیر کل صدا و سیماي استان، اظهار داشت: القاء این تفکر در جامعه که پلیس حافظ امنیت است، موفقیت رسانه را در این حوزه نشان می‌دهد، لذا ما باید بدانیم چه راهکارها و عملیاتی را در جامعه دنبال کنیم که هر فرد خودش، پلیس خودش باشد و به خود کنترلی برسد.

  مالباختگان برای شناسایی اموال خود به سامانه نما مراجعه کنند 
معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان از مالباختگان اموال مسروقه خواست برای شناسایی اموال خود به سامانه نما "نمایشگاه مجازی اموال مسروقه مکشوفه" مراجعه کنند.
سرهنگ "كاووس محمدي" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: سامانه نمايشگاه مجازي اموال مکشوفه (نما) با هدف اجرايي كردن فرامين فرماندهي معظم کل قوا (مدظله العالي) در تسهيل و تسريع در پاسخگويي به خواسته هاي مشروع مردم، ايجاد زمينه بالا بردن احساس امنيت عمومي و همچنين شناسايي سريع صاحبان اموال مکشوفه و استرداد آن به مالکان براي ارتقاء رضايتمندي مردم طراحی شده است.
وی افزود: نمايشگاه مجازي اموال مکشوفه (نما) سامانه ای است که از آن برای ثبت مشخصات و شماره سریال کالاهای مسروقه توسط پلیس آگاهی استفاده می‌شود و به وسیله آن مالباختگان می‌توانند به صورت مجازی کالاهای کشف شده را رصد کنند.
این مقام انتظامی با بیان اینکه شهروندانی که اموالشان توسط سارقان به سرقت رفته است می‌توانند برای شناسایی اموال خود به سامانه نما مراجعه کنند، تصریح کرد: این سامانه در بستر اينترنت راه اندازي شده و مالباختگان مي‌توانند با ورود به سايت پليس به نشاني www.police.ir اموال مسروقه خود را شناسايي كنند.
به گفته سرهنگ "محمدی"، لازم است شهروندان كد و سريال اموال با ارزش خود را در دفترچه‌اي ثبت كنند تا در صورت سرقت، بتوانند مشخصات آنها را در اختيار پليس قرار دهند تا كشف و شناسايي مالك به سهولت انجام گيرد.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس از افرادی که منزل، خودرو و محل کسب آنان مورد سرقت واقع شده است خواست برای شناسایی اموال سرقتی خود که توسط نیروی انتظامی کشف شده و در این نمایشگاه مجازی بارگذاری شده به این سامانه مراجعه و در صورت شناخت دقیق وسایل و اموال خود، برای پیگیری بعدی به پلیس آگاهی استان مراجعه کنند.

كشف گیاهان دارویی قاچاق درلارستان
فرمانده انتظامي لارستان از کشف گیاهان دارویی قاچاق به ارزش 400 میلیون ریال توسط پلیس آگاهی خبر داد.
سرهنگ "داود امجدی" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: ماموران پلیس آگاهی این شهرستان در اجرای طرح مبارزه با کالای قاچاق، حين کنترل خودروهای عبوری در محور بندرعباس-لارستان، به یک دستگاه وانت نیسان حامل بار مظنون و آن را متوقف كردند.
سرهنگ "امجدي" با بيان اينكه در بازرسی از اين خودرو، 200 كيلوگرم گیاهان دارویی قاچاق از نوع آویشن كشف شد، گفت: كارشناسان ارزش اموال مكشوفه را 400 ميليون ريال برآورد كرده‌اند.
اين مقام انتظامي با اشاره به اينكه در اين خصوص يك نفر دستگير و تحويل مراجع قضائي شد، از شهروندان خواست هرگونه اخبار و اطلاعاتی در خصوص قاچاق کالا و ارز و یا سایر جرایم را در اسرع وقت از طریق تلفن 110 در اختیار پليس قرار دهند.

دستگيري سارقين و كشف 17 فقره سرقت
فرمانده انتظامي فیروزآباد از دستگيري 2 نفر سارق کابل مخابراتی و كشف 17 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد.
سرهنگ "مهدی جوکار" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، در تشريح اين خبر گفت: در پي وقوع چند فقره سرقت کابل مخابراتی در شهرستان فیروزآباد، تلاش براي شناسايي و دستگيري سارق یا سارقان به صورت ويژه در دستور كار ماموران پليس آگاهی قرار گرفت.
سرهنگ "جوکار" تصريح كرد: ماموران پليس آگاهي شهرستان فیروزآباد پس از تحقيقات فني و تخصصي موفق شدند 2 نفر سارق را در يك عمليات منسجم و ضربتي دستگير كنند.
اين مقام انتظامي با بيان اينكه متهمين در بازجویی اوليه به 17 فقره سرقت کابل و تجهیزات مخابراتی اعتراف کردند، گفت: سارقين تحويل مراجع قضائي و از آن طريق روانه زندان شدند.

140 راس گوسفند قاچاق در"مهر" كشف شد
فرمانده انتظامي "مهر" از توقيف 2 دستگاه كاميون حامل 140 راس گوسفند قاچاق به ارش 3 ميليارد ريال خبر داد. 
سرهنگ "غلامرضا فرماني" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: در راستاي اجراي طرح تشديد مبارزه با قاچاق، ماموران انتظامي بخش "اسير" اين شهرستان در ایست و بازرسی مقطعی در محورهاي مواصلاتي، به 2 دستگاه كاميون حامل احشام مشکوک و آنها را براي بررسی بیشتر متوقف کردند.
فرمانده انتظامي شهرستان "مهر" تصريح كرد: ماموران موفق شدند در بازرسي از اين خودروها ، 140 راس گوسفند بدون پروانه بهداشتي و مظنون به قاچاق را كشف كنند.
سرهنگ "فرماني" با اشاره به اينكه برابر نظر كارشناسان ارزش احشام مكشوفه، 3 ميليارد ريال برآورد شده است، تصريح كرد: در اين خصوص 2 نفر دستگير و تحويل مراجع قضائي شدند.

کشف کالای قاچاق در"ممسنی"
فرمانده انتظامی "ممسنی" از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش يك ميليارد و 500 ملیون ریال در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ "محمدهاشم قسام" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، بیان کرد: ماموران انتظامي اين شهرستان در اجراي طرح مبارزه با قاچاق كالا، حين اجراي ايست بازرسي مقطعی در محورهای مواصلاتی، به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را متوقف کردند.
وي افزود: ماموران پس از بررسی مدارک راننده در بازرسي از آن خودرو موفق به کشف 2 دستگاه کولر گازی، یک دستگاه ماشین لباسشویی، 2 دستگاه یخچال، یک دستگاه فریزر و همچنین تعداد پنج دستگاه ماینر (استخراج ارز الکترونیکی) مظنون به قاچاق و فاقد هرگونه مدارک شدند.
فرمانده انتظامي شهرستان "ممسنی" با اشاره به اینکه برابر نظر كارشناسان ارزش اموال مكشوفه، یک میلیارد و 500 ملیون ریال برآورد شده است، تصريح كرد: در این راستا 2 نفر دستگیر و براي سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضائی شدند.

صبر و استقامت خانواده هاي جانبازان، مشمول پاداش الهي است 
فرمانده انتظامي داراب در ديدار با جانباز سرافراز ناجا "علی اکبر زرین"، گفت: صبر و استقامت خانواده‌هاي جانبازان شايسته ارزش گذاري و مشمول پاداش الهي است.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "علیرضا نوشاد" در این دیدار بیان کرد: جانبازان مظهر گذشت و نمونه‌هاي برجسته و بزرگي از ايثار و فداکاري هستند که سلامت، آسايش و جواني جسم خود را در راه انقلاب صرف کردند و امروز رنج‌ها، دردها و ناراحتي‌هاي خود را با صبر و بردباري و بزرگواري تحمل مي کنند.
وي بيان داشت: جامعه اسلامي هر خدمتي که به جانبازان و خانواده معظم شهدا ارائه دهد گوشه‌اي از زحمات آنان را جبران كرده است؛ چرا که جانبازان نماد باورهاي اصيل اسلام و انقلاب هستند. 
فرمانده انتظامي شهرستان داراب خطاب به اين جانباز سرافراز، تصريح كرد: همين صبر و استقامت شما عزيزان است كه موجب رضايت پروردگار شده است و شایسته ارزش گذاری و مشمول پاداش الهی است و در سايه فداكاري و از خود گذشتگي شماست كه امروز از امنيت پايداري در جامعه برخوردار هستيم. 
گفتني است در پايان اين ديدار ضمن استماع مشکلات اين خانواده معزز، با تقديم هدايايي از پايمردي و رشادت آن جانباز والامقام تجليل به عمل آمد.

بن‌های تخفیفی که خریدارانش را نقره داغ کرد
رئیس پلیس فتا استان از شناسایی و دستگیری فردي که با عنوان فروش بن‌های تخفیف از شهروندان مبلغ 450 ميليون ريال کلاهبرداری كرده بود خبر داد و از مردم خواست: فریب آگهی‌های اغوا کننده را نخورند.
سرهنگ "حشمت سلیمانی" در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبري پليس، گفت: فردی به پليس فتا مراجعه و اظهار داشت در فضاي مجازي با مشاهده یک آگهی با مضمون دریافت بن‌های تخفیف مراکز درمانی و تفریحی، مبلغ 15 میلیون ریال واريز كردم كه پس از آن فرد ناشناس ديگر پاسخگو تلفن خود نبود كه این موضوع به صورت ويژه در دستور کار كارشناسان قرار گرفت.
وی افزود: طی چند هفته تعداد 30 پرونده دیگر با همین موضوع به این پلیس ارسال که شکات به همین روش مورد کلاهبرداری قرار گرفته بودند.
رئیس پلیس فتا استان فارس گفت: با توجه به حساسیت موضوع و افزایش قربانیان، یک تیم از کارشناسان این پلیس به صورت شبانه روزی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند و پس از بررسی‌های دقیق و فنی، موفق شدند متهم را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی آن را دستگیر كنند.
این مقام انتظامي با بيان اينكه متهم تا كنون مبلغ 450 ميليون ريال از شكات كلاهبرداري كرده است، عنوان داشت: فرد كلاهبردار براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شد.
وي به همشهریان توصیه کرد: هرگز فریب آگهی‌های اغوا کننده را نخورند و تا قبل از دریافت خدمات، اقدام به واریز وجه نكنند.
سرهنگ "سلیمانی" گفت: عموم مردم می‌توانند در صورت برخورد با موارد مشکوک آن را با شماره تلفن ۰۷۱۲۱۸۲۷۸۰5 یا از طریق سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی www.cyberpolice.ir "بخش گزارش‌های مردمی" اعلام کنند.

 


نظرات بینندگان