کد خبر: ۱۳۹۹۹۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۵ - ۰۵ تير ۱۳۹۹
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور خبر داد؛

بهره برداری از آزادراه اصفهان–شیراز تا پایان سال جاری/ مشارکت دولت و وزارت دفاع در اجرا و اتمام هرچه سریع تر این ابرپروژه

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از تخصیص و تأمین اعتبار لازم برای ادامه اجرای هرچه سریعتر پروژه آزادراه اصفهان- شیراز خبر داد و گفت: تا پایان سال جاری این ابرپروژه به اتمام می رسد.
 گزارش خبرنگار شیرازه از اقلید، محمدباقر نوبخت عصر امروز در بازدید از قطعه سوم آزادراه اصفهان-شیراز که با همراهی وزرای دفاع و راه و شهرسازی و نیز مسؤولان کشوری، استانی و شهرستانی صورت گرفت، از دست‌اندرکاران احداث این آزادراه بزرگ قدردانی کرد و آن را ابرپروژه خواند و اظهار داشت: این پیشرفت و موفقیت نشانی از تعامل و همکاری اعضای کابینه برای خدمت رسانی به مردم است.
وی با اشاره به پروژه های مختلفی که در سطح کشور در حال اجراست، ایران را یک کارگاه بزرگ خواند و از تلاش های صورت گرفته در این راستا قدردانی کرد و گفت: همت و مشارکت وزارت دفاع در پروژه هایی مانند آزادراه اصفهان- شیراز قابل تقدیر است اما نقش آن ها در دفاع از کشور و حفظ امنیت بسزا است.
بهره برداری از آزادراه اصفهان–شیراز تا پایان سال جاری/ مشارکت دولت و وزارت دفاع در اجرا و اتمام هرچه سریع تر این ابرپروژه
نوبخت به تأکید رئیس جمهور برای تأمین و حمایت مالی از پروژه آزادراه اصفهان- شیراز اشاره و عنوان کرد: سفر من به اینجا و بازدید از پروژه، علاوه بر قدردانی و نظارت بر اجرا، اعلام پشتیبانی مالی از این پروژه است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور کوتاه شدن زمان و مسافت، صرفه جویی مالی، حفظ جان و سلامت هموطنان با ایجاد جاده ایمن و... را ازجمله مزیت های اجرای پروژه آزادراه اصفهان-شیراز خواند و خاطرنشان کرد: می کوشیم تا پایان سال 99 شاهد بهره برداری از این آزادراه باشیم اما این امر مشروط بر پشتیبانی مالی است.
وی افزود: با اطمینان اعلام می کنم هر آنچه تعهد دولت برای پرداخت به این ابرپروژه باشد، قطعا انجام خواهد شد و پیش از اتمام شهریورماه سال جاری، 500 میلیارد تومانی که تعهد دولت است، پرداخت می شود.
نوبخت اظهار داشت: هم اکنون 200 میلیارد تومان برای تخصیص ابلاغ شد و 300 میلیارد تومان نیز پیش از پایان شهریورماه به پروژه تزریق می شود.
رئیس سازمان برنامه و بودجه از سرمایه گذاری 4 هزار 100 میلیارد تومان برای اجرای پروژه آزادراه اصفهان- شیراز خبر داد و گفت: اجرای این پروژه 130 کیلومتر مسیر ریل اصفهان به شیراز را کوتاه کرده و موجب صرفه جویی دو ساعته در وقت می شود.
وی ادامه داد: یک هزار و 600 میلیارد تومان برای اتمام این پروژه نیاز است که دولت و وزارت دفاع تأمین می کنند تا این ابرپروژه که از چالوس می تواند به خلیج فارس وصل شود، تا پایان سال جاری بهره برداری شود. 
نوبخت تصریح کرد: باوجود محدودیت های مالی، برنامه ریزی های لازم انجام شد و تمام مساعی که دشمنان و بدخواهان ملت بزرگ ایران تدارک دیدند تا از توسعه باز مانیم، و علیرغم تمام توطئه ها و تحریم ها و مشکلات ناشی از کرونا، با دقت منابع مالی را تزریق خواهیم کرد.
انتهای پیام/

نظرات بینندگان