کد خبر: ۱۳۹۹۹۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۰ - ۰۵ تير ۱۳۹۹
وزیر دفاع در اقلید:

اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان به طرح آزادراه شیراز - اصفهان

حاتمی از اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان به طرح آزادراه شیراز - اصفهان تا پایان شهریورماه امسال خبر داد.
  امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح عصر چهارشنبه در بازدید از پروژه آزادراه شیراز - اصفهان، اظهار کرد: این وزارتخانه به عنوان شریک سرمایه‌گذاری در اجرای پروژه آزادراه شیراز - اصفهان تا پایان شهریورماه امسال ۵۰۰ میلیارد تومان به این طرح اختصاص می‌دهد.

او ادامه داد: از آنجا که برای اجرای این طرح تا این مرحله هزینه زیادی صرف شده همه باید بکوشیم که هرچه سریع‌تر به اتمام برسد.

حاتمی افزود: به پاس گرامیداشت یاد و خاطره شهید سپهبد قاسم سلیمانی، نام بزرگترین پل این آزادراه به نام این شهید بزرگوار نامگذاری شده است.

او گفت: اگر امروز با خیال آسوده و بدون دغدغه در اینجا نشسته‌ایم به برکت این است که، عده زیادی در جای جای کشور برای تامین این امنیت زحمت می‌کشند.

ظرفیت عظیم نیرو‌های مسلح برای سازندگی کشور مهیا است
امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در ادامه اظهار کرد: بستر و ظرفیت عظیم نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران برای آبادانی و سازندگی کشور مهیا است و در هر کجا و شرایطی که به کمک و توانمندی نیرو‌های مسلح احتیاج بوده است این نیرو‌های جان بر کف از هیچ تلاشی مضایقه نکرده اند و با حضور همه جانبه و یکپارچه خود حماسه آفرینی کرده اند.

او با بیان اقدامات ارزشمند وزارت دفاع در عرصه‌های مختلف تصریح کرد: وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح به عنوان سازمان پشتیبان نیرو‌های مسلح از طرفی با طراحی، ساخت و تولید تسلیحات راهبردی تولید امنیت و بازدارندگی جمهوری اسلامی را تضمین می‌کند و از طرف دیگر از سرریز دانش دفاعی بومی متخصصان خود در توسعه همه جانبه کشور حضور و نقشی فعال را ایفا می‌کند.

سرتیپ حاتمی با بیان اینکه وزارت دفاع نیز به عنوان یک سازمان تولید کننده امنیت و اقتدار همواره در مواقع لزوم با استفاده از ظرفیت و توان اجرایی در عرصه‌های مختلف از جمله عرصه مهندسی همکاری و همراهی خود را با بخش سازندگی کشور داشته است، تصریح کرد: وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در زمان بروز حوادثی همچون سیل، زلزله، آتش سوزی و شیوع کرونا در کشور در کنار سایر دستگاه‌ها برای مردم و در جهت تأمین آسایش مردم نقش آفرینی کرده است.

وزیر دفاع در خصوص پروژه آزادراه اصفهان – شیراز گفت: این پروژه اولین آزادراه جنوبی کشور واقع در کریدور بین المللی شمال به جنوب و منطبق بر شبکه بزرگراهی آسیایی است که با مهندسی بروز از جمله احداث پل مرتفع شهید قاسم سلیمانی و همچنین روسازی بتنی برای نخستین بار در میهن اسلامی بوسیله متخصصان وزارت دفاع به اجرا در آمده است و امیدوار هستیم باکمک و مساعدت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در سال جهش تولید به عنوان یک پروژه ملی مورد بهره برداری قرار گیرد.

وزیر دفاع کاهش زمان سفر حدود ٢ ساعت، کاهش بیش از ١٣٠ کیلومتر مسیر موجود اصفهان- شیراز، کاهش مصرف سوخت به میزان ۱۳۶ میلیون لیتر در سال اول بهره برداری، کاهش سالانه خسارات و هزینه‌های تصادفات جاده‌ای و کاهش استهلاک خودرو‌های عبوری و همچنین کمک به رشد اقتصادی استان فارس با تمرکز بر موضوع گردشگری را از مهم‌ترین مزایای این طرح بر شمرد.

امیر حاتمی، طول این آزاد راه را ۳۷۰ کیلومتر برشمرد و اظهار امیدواری کرد: طی امسال ۲۲۴ کیلومتر از این آزاد راه حد فاصل ایزدخواست در استان اصفهان تا شیراز به بهره برداری برسد./باشگاه خبرنگاران جوان 

انتهای پیام/

نظرات بینندگان