کد خبر: ۱۴۰۰۰۲
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۴ - ۰۵ تير ۱۳۹۹

فعالیت آزادانه ادمین کانال‌های معاند در ایران/ لزوم برخورد قضایی با عاملان ایجاد التهاب در بازار ارز

در چند روز گذشته که بار دیگر بازار ارز دچار التهاب شد، برخی از کانال های تلگرامی که پیش از این ثابت شده بود از داخل کشور به روز رسانی می شوند در پی افزایش التهابات ارزی با انتشار اخبار جعلی بودند.
در جریان آشوب‌های بنزینی در کشور و بعد از تصمیم روحانی برای قطع کردن موقت اینترنت، دانا در گزارشی مستند ثابت کرد که همزمان با این قطعی موقت، فعالیت 8 کانال تلگرامی شاخص ضد انقلاب نیز به صورت موقت متوقف شد.

این کانال ها بعد از وصل شدن مجدد اینترنت در ایران، فعالیت خود را از سر گرفتند و همین مساله ثابت کرد ادمین این کانال‌های تلگرامی ضد انقلاب در داخل کشور فعالیت کرده و از داخل کشور کانال‌های ضد انقلاب را به روز رسانی می کنند.

فاجعه بارتر اینکه اکانت اسرائیل به فارسی نیز برای ساعاتی در همین بازه با وقفه مواجه شد و مشخص شد که همه این 8 کانال ضد انقلاب به علاوه اکانت توییتری اسرائیل به فارسی از داخل ایران فعالیت کرده و به روز رسانی می‌شوند.

این کانال ها سهم اصلی در سازماندهی آشوبهای خیابانی و ایجاد التهاب در کشور در چند سال گذشته را بر عهده داشتند و در سال 97 نیز با انتشار اخبار جعلی بازار سکه و طلا را نیز ملتهب کرده بودند.

در چند روز گذشته که بار دیگر بازار ارز دچار التهاب شد، این کانال ها با انتشار اخبار جعلی از قیمت ها و افزایش بدون پشتوانه قیمت دلار، سعی در ملتهب کردن دوباره بازار سکه و دلار داشتند.

نکته قابل تأمل پیشگیری از اتفاقاتی است که پیش از این در تابستان 97 به واسطه این کانال ها در بازار رخ داد؛ در همین راستا تحرکات اخیر این کانال ها به ویژه در بازار ارز کاملا مشهود و نیازمند اقدام عاجل قضایی و امنیتی است.

 

انتهای پیام/ط

نظرات بینندگان