کد خبر: ۱۴۰۰۰۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۰ - ۰۶ تير ۱۳۹۹

انفجار و قطعی برق ۳۰ درصد از مشترکین شیراز؛ ماجرا چه بود؟

در نخستین ساعات بامدادی روز جمعه قطعی برق چند ساعته در برخی از نقاط شیراز رخ داد که انفجار و حریق ترانس برق دلیل آن بود.
  در نخستین ساعات بامدادی روز جمعه قطعی برق چند ساعته در برخی از نقاط شیراز رخ داد. این موضوع که همراه با صدای خودروهای امدادی در بخشی از شهر بود، سبب نگرانی مردم شد اما ماجرای قطع برق 30 درصد از مشترکان شهر شیراز چه بود؟ 

محمدهادی قانع، رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز علت این حادثه را انفجار و حریق ترانس برق درون  در خیابان توانیر شیراز اعلام کرد. 

وی در همان دقایق ابتدایی ماجرا با اعلام آنلاین علت قطعی برق گفت: ساعت 23:21 دقیقه شامگاه پنجشنبه ترانس برق درون در خیابان توانیر دچار انفجار و حریق شد که بلافاصله نیروهای امدادی از ایستگاه 17 و 14 به محل حادثه اعزام شدند.

حریق به سرعت توسط امدادگران و آتش‌نشانان اطفا شد اما به علت قطعی برق برخی از شهروندان در آسانسور گرفتار شدند که به گفته قانع امدادرسانی به این افراد نیز به سرعت انجام شد. 

در حالی که رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز در دقایق ابتدایی اعلام کرد که علت حادثه در دست بررسی است، معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای فارس پس از ساعاتی علت این حادثه را «افزایش بار و اتصال ناگهانی درون ترانسفورماتور» اعلام کرد. 
به گفته حمزه روغنیان افزایش بار و اتصال ناگهانی درون ترانسفورماتور علت اصلی بروز حادثه آتش‌سوزی در ایستگاه 230کیلوولت ملک مکان شیراز و قطع گسترده برق در مناطقی از شیراز بود که با اقدام به موقع نیروهای عملیاتی این آتش‌سوزی خاموش و برق مناطق وصل شد. 

این حادثه سبب شد که برق حدود 30 درصد از مشترکان شیراز قطع شود که وی در توضیح بیشتر این موضوع می‌گوید: با ایجاد آتش‌سوزی در این ترانسفورماتور و ایجاد اختلال در تامین برق، ترانسفورماتور مجاور نیز از مدار خارج و موجب شد تا دامنه خاموشی گسترده‌تر شود. 

معاون  شرکت برق منطقه‌ای فارس بیان کرد: بعد از خاموشی آتش‌ کار راه‌اندازی ایستگاه و تامین برق با مدیریت بار شبکه انجام گرفت و پس از تلاش نیروهای عملیاتی برای تعمیر ترانسفورماتور و بازگرداندن آن در مدار تامین برق، در ساعات نخستین بامداد برق وصل شد. 

حسن همتی، روابط عمومی اورژانس استان فارس نیز اعلام کرد که این حادثه مصدوم نداشته است. 

  1. منبع: تسنیم

نظرات بینندگان