کد خبر: ۱۴۰۰۱۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۸ - ۰۶ تير ۱۳۹۹
امام جمعه شیراز:

سران قوا با اتحاد به طور جدی در موضوع گرانی ورود کنند/ بازاریان در روز بزرگداشت شاهچراغ(ع) نشان دهند که همسایه خود را احترام می‌کنند

آیت الله دژکام گفت: در موضوع گرانی از سران قوا خواستار ورود جدی به مسئله هستیم. نباید دولتمردان نیز طوری عمل کنند که مردم این نظر را داشته باشند که چون سال آخر دولت است، دولت نمی خواهد کاری کند، بلکه باید همه عزیزان دولت و کارکنان با کمال جدیت پای کار آیند تا مشکلی حل شود.
به گزارش شیرازه، آیت الله لطف الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز امروز در خطبه های نماز جمعه با عنوان اینکه اکنون در اقتصاد کشور با گرانی و گرانفروشی مواجه هستیم گفت: در گرانفروشی نهاد های نظارتی باید نقش خود را ایفا کنند و در گرانی مشکل باید به صورت ریشه ای حل شود، اجناس یک بارگی قیمت ها به یک سمتی می رود که فرد شاغل نیز از عهده زندگی بر نمی آید.
آیت الله دژکام در ادامه افزود: در موضوع گرانی از سران قوا خواستار ورود جدی به مسئله هستیم. نباید دولتمردان نیز طوری عمل کنند که مردم این نظر را داشته باشند که چون سال آخر دولت است، دولت نمی خواهد کاری کند، بلکه باید همه عزیزان دولت و کارکنان با کمال جدیت پای کار آیند تا مشکلی حل شود.

وی در ادامه با درخواست از فرهیخته گان و طلاب برای مطالعه در اقتصاد و تبیین آن برای مردم گفت: عوامل گرانی را همه باید بشناسند و ملت و دولت با یکدیگر باید اقدام بکنند.  مردم با یک امیدی به مجلس یازدهم رای دادند و نمایندگان ملت آنچه در توان شان هست اقدام کنند، مجلس و دولت و قوه قضائیه با یکدیگر باید متحد بشوند و مردم باید به صورت جهادی و آگاهانه وارد میدان مبارزه با گرانی بشوند. از تمامی کسانی که در این زمینه مطالعه کنند، آموزه های خود را با دیگران به اشتراک بگذارند  کار بزرگ است.

سران قوا با اتحاد به طور جدی در موضوع گرانی ورود کنند/ مطمئن باشید مردم در راستای مبارزه با فساد در هرجایی از قوه قضائیه حمایت می کند

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به مطالبه 40 ساله رهبری در موضوع فساد اقتصادی گفت: رهبر انقلاب در حکم مسئول قوه قضاییه از مبارزه با فساد نام برده اند و تاکید کرده است. هم اکنون قضات عادل نیز به میدان آمده اند و کسانی که حتی در قوه قضائیه نیز مفسدین در حال شناسی هستند و محاکمه می شوند.

امام جمعه شیراز خطاب به دستگاه قضایی کشور اظهار داشت: مطمئن باشید مردم در راستای مبارزه با فساد در هرجایی از قوه قضائیه حمایت می کند. 

امام جمعه شیراز با گرامیداشت دهه کرامت و روز بزرگداشت شاهچراغ(ع) اظهار داشت: هرچند محدودیت‌هایی در موضوع کرونا وجود دارد، اما انتظار است بازاریان در روز بزرگداشت شاهچراغ(ع) نشان دهند که همسایه خود را احترام می‌کنند ولواینکه یک شاخه گل روبروی مغازه خود قرار دهند.

آیت الله دژکام ضمن یادآوری این موضوع که حضور حضرت احمد ابن موسی (ع) در منطقه ما، مایه برکت بوده است تاکید کرد: شاهچراغ(ع) سید و سرور و محور همه دوستان اهل بیت(ع) در جنوب کشور بوده و در درجه نخست باید شیرازی‌ها و همه مردم شریف فارس و همچین جنوب کشور قدردان وجود مقدس این حضرت باشند.

نماینده مردم فارس در خبرگان رهبری همچنین امروز در خطبه‌ نخست نمازجمعه با دعوت نمازگران به رعایت تقوا و ایمان به موضوع بیماری کرونا و مرگ و میرهایی که به همراه دارد، تاکید کرد: کرونا به ما ثابت کرده بیدار باشیم و بدانیم فرصت عمرممکن است زیاد نباشد و بنابراین باید فرصت‌ها را غنیمت شمرده و آنچه می‌توانید در کار خیر و نیک عمل کنید.

خطیب نماز جمعه شیراز تصریح کرد: در حدیث جنود عقل و جهل اولین لشکری عقل به گفته امام صادق خیر است و اولین لشکر جهل، شَر است و به گفته امام خمینی (ره) این موضوع در حالت فطری در افراد است. حواسمان باشد خوب و بد را با هم قاطی نکنیم.

این استاد دانشگاه دومین لشکری برای عقل،  ایمان دانست و گفت: اول خدا عقل را به داده است و در لشکری او ایمان است. هر جا عقل باشد ایمان به وجود می آید. خیلی وقت ها به خاطر تعصب دینی ایمان وجود نمی آید. ببینید عقل چه می گوید. ضد ایمان، در لشکریان جهل کفر است.

وی با بیان اینکه متاسفانه برخی از مدیران و مسئولان ایمان قبلی ندارند، گفت: اگر ایمان واقعی به خدا داشتند بجای ظاهرسازی مقابل این و آن، کارشان به دادگاه نمی ‌افتاد و یکی به یکی پشت میزمحاکمه نمی‌آیند،این اتفاقات نشان می‌دهد که اینگونه افراد از رئیس قوه قضاییه ترس دارند اما از خدا نترسیده‌اند.

وی با اشاره به شروع هفته حقوق بشر آمریکایی افزود: این هفته  به واسطه اینکه آمریکا یک سری از کار هایی را در کشور ما و در جهان انجام میدهند و الان نیز در کشور نقض حقوق بشر است و برگشتند به ملاک های دوگانه ای خودشان را تبرئه می کنند و دیگران را متهم جلوه می دهند، نام گذاری شده است.

آیت الله دژکام با عنوان اینکه هرچ ما  ظلم از آمریکا سراغ داریم بعد از جنگ دوم جهانی است گفت:  پس از جنگ جهانی دوم  آمریکا قدرت مهمی به حساب آمد و تا کنون ظلم  به حقوق انسانی وجود دارد. شهادت شهید بهشتی (ره) تا شهادت حاج قاسم سلیمانی و... صحنه هایی که در تمام دنیا از ظلم و  بی عدالتی آمریکا می بینیم، نمونه هایی از حقوق بشر آمریکایی و ظلم به آدمیان است. بایستی این ظلم ها را محکوم کنید، امروزه مردم خود آمریکا از ظلم ها به سطوح آمده اند.

نماینده ولی فقیه در فارس با تاکید بر اینکه اگر می خواهیم این ها زورگویی ها و ظلم ها تمام بشوید، باید قدرتمند بشویم اظهار داشت: ما در قدرت نظامی قدم هایی برداشته ایم ، اما در مسئله اقتصادی مسئله همان است. آمریکا فشار های اقتصادی را بر ما شدت می بخشد. تنها وسیله فشار آن ها بر ما تحریک اقتصادی است. هم اکنون فرانسه منفی ۱۲.۵ درصد رکود اقتصادی داشت است که نتیجه عدالت خدا است و ظلم هایی که به ما و مظلومین روا داشته اند.

انتهای پیام/


نظرات بینندگان