کد خبر: ۱۴۰۰۲۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۰ - ۰۷ تير ۱۳۹۹
فرزند شهید ترور، هاشمی نژاد در گفتگو با شیرازه:

فرزندان شهدای ترور، سندهای زنده گواه بر قربانی بودن ایران در حوزه تروریسم/ شهدای ترور، مظلوم ترین شهدا هستند

فرزند شهید هاشمی نژاد گفت: ما فرزندان شهدای ترور، سندهای زنده ای هستیم که می توانیم گواه بر قربانی بودن کشورمان در حوزه تروریسم باشیم.

سید محمدجواد هاشمی نژاد دبیرکل بنیاد هابیلیان و کارشناس حوزه تروریسم در گفتگو با شیرازه با بیان اینکه کشورما یکی از بزرگ ترین قربانیان تروریسم در دنیاست اظهار داشت: تروریست هایی که در ایران اقدام به جنایت کرده اند، به شکل علنی از طرف قدرت های جهانی، حمایت مالی، لوجستیکی و همه نوع حمایتی می شوند و گروه های جنایتکار، در کشورهای اروپائی، دفاتر رسمی دارند.

فرزندان شهدای ترور، سندهای زنده گواه بر قربانی بودن ایران در حوزه تروریسم/ شهدای ترور، مظلوم ترین شهدا هستند

به گفته وی، این که ما تنها کشوری هستیم که مقامات عالی رتبه زیادی از کشورمان در کنار مردم عادی کوچه و بازار به شهادت رسیدند، از موارد اختصاصی جمهوری اسلامی ایران است و از قضا بیشترین محکومیت های حمایت از تروریسم را به ناحق خورده ایم.

هاشمی نژاد با اشاره به عوامل بالا گفت: همه این عوامل باعث شد ما، جمعی از خانواده های شهدای ترور شده، تشکلی ایجاد کنیم برای اینکه جنایات تروریستی را هم در کشور و هم در سطح بین المللی بازتاب دهیم و به دنیا بفهمانیم که کشور مانه تنها حامی تروریسم نیست، که خود، بزرگ ترین قربانی تروریسم است و اتفاقا تروریسم هایی که اینجا جنایت کردند، پشتوانه و حامیان اصلی شان، قدرت های اروپایی و امریکاست.

دبیرکل بنیاد هابیلیان این بنیاد تشکیل شده از خانواده های شهدای ترور هستند و به نظر ما رسید که جای چنین تشکلی در کشور خالی است.

وی در پاسخ به خبرنگار ما مبنی بر اینکه چرا هابیلیان؟ گفت: به این دلیل که اولین جنایت علیه بشریت، با همین شیوه تروریستی بوده که برای همه ادیان الهی هم آشناست و آن، همان موضوع ترور هابیل توسط قابیل است؛ و این موضوعی است که تا به الآن بشریت همچنان درگیرش است، اگر روزگاری دلایل شخصی دلیل این امر بوده، امروزه جهت گیری های سیاسی است که باعث استفاده از این روش توسط دولت های بزرگ است.

این فرزند شهید در ادامه اظهار داشت: ما فعالیت خود را از سال 1384 شروع کردیم و دفتر اصلی ما مشهد است، البته به دلیل اینکه پیگیری خیلی از امور از تهران است، در تهران هم دفتری داریم، اما در شهرستان ها شعبه رسمی نداریم.

این کارشناس حوزه تروریسم افزود: هر خانواده شهیدی که موضوع شهادت عزیزش ترور باشد، عضوی از خانواده هابیلیان است. پس از شهر خود می تواند فعالیت کند. این است که از پتانسیل این خانواده های شهید در راستای فعالیت های بنیاد همکاری می طلبیم.

دبیرکل بنیاد هابیلیان، احصا کردن لیست و آمار شهدای ترور در گوشه و کنار کشور را یکی از کارهای اساسی این بنیادد دانست که این کار با همکاری همین خانواده ها انجام شده است و لیست 17هزار شهدای ترور که جزئی از امار رسمی کشور است را فراهم کرده است.

هاشمی نژاد ادامه داد: علاوه بر این نیاز به سرگذشت پژوهی و نحوه شهادت این عزیزان داریم و چوت خانواده ها جزئی از سند های رسمی در این زمینه اند، احتیاج به سرگذشت پژوهی خانواده ها هم داشتیم برای این کار هم خانواده ها همکاری لازم را داشتند.

وی با بیان اینکه در سایت بنیاد هابیلیان، آمار شهدا به تفکیک استانی برای دسترسی راحت پژوهشگران و رسانه ها قرار داده ایم تصریح کرد: متأسفانه روزانه به این ترورها افزوده می شوند و اینگونه نیست که به یک آمار قطعی در یک مقطع زمانی برسیم. در همین سال جاری تعدادی از شهدای مرزبانی را داشتیم که توسط گروهک های تروریستی به شهادت رسیدند.

دبیرکل بنیاد هابیلیان با اشاره به شهادت مظلومانه و غریبانه شهید شب قدر، امام جمعه کازرون، شهید حجت لااسلام خرسند، اظهار داشت: یکی از دلایلی که به سراغ این قشر از شهدا رفتیم، این بود که این قشر واقعا مظلوم بودند و در اوج مظلومیت به شهادت رسیدند. حقیقتا شهدای ترور، شهدای مظلومی هستند که کمتر به آنها پرداخته شده است.

این کارشناس تروریسم با اشاره به اینکه در همه استان ها شهید ترور داریم تصریح کرد: در استان فارس، بیش از 500 شهید ترور داریم که این آمار همچنان در حال به روز رسانی با توجه به شرایط روز و شهدای اخیر می باشد.

انتهای پیام/

نویسنده :
فاطمه اسدزاده
نظرات بینندگان