کد خبر: ۱۴۰۰۵۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۹ - ۰۹ تير ۱۳۹۹

تشکیل شعبه حل اختلاف ویژه میراث فرهنگی

رئیس‌کل دادگستری استان فارس پیشنهاد داد که برای رسیدگی به دعاوی مطرح در موضوع میراث فرهنگی، شعبه‌ای ویژه با همکاری ۲ دستگاه، تشکیل شود.
به گزارش شیرازه، حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی در دیدار مدیرکل میراث فرهنگی فارس که به مناسبت هفته قوه قضائیه انجام شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و یاران شهیدش، هفته قوه قضائیه را یادآور نام و یاد آن شهیدان مظلوم و تذکری برای حرکت در مسیر عدالت دانست.
او با اشاره به لزوم همکاری و تعامل هر چه بیشتر بین دو نهاد، پیشنهاد تشکیل شعبه حل اختلاف در موضوعات و دعاوی میراث‌فرهنگی، حریم و عرصه‌های تاریخی، پایگاه‌های جهانی میراث‌فرهنگی، مباحث گردشگری و صنایع‌دستی را مطرح و بر ضرورت رسیدگی دقیق به پرونده‌ها تأکید کرد.
رئیس کل دادگستری فارس گفت: حفظ، مرمت، احیا، ثبت و معرفی این آثار که میراث ارزشمند پیشینیان و موجب هویت و افتخار آیندگان است وظیفه مسئولان و مشارکت مردم است.
موسوی با تاکید بر اینکه باید به میراث فرهنگی و جاذبه‌های گردشگری فارس توجه ویژه داشت، بر حفظ، احیاء و مرمت آثار و معرفی مفاخر و نام‌آوران این دیار تاکید کرد.
مصیب امیری، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس نیز در این دیدار به بیان فعالیت‌های این اداره کل پرداخت و آمادگی خود را برای هرگونه همکاری با دادگستری فارس اعلام کرد.
انتهای پیام/

نظرات بینندگان