کد خبر: ۱۴۰۰۶۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۲ - ۰۹ تير ۱۳۹۹
مدیر بنیاد مسکن شهرستان لارستان اعلام کرد:

۴۰ درصد واحدهای روستایی لارستان مقاوم نیستند

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان لارستان بر لزوم شتاب بخشی به اجرای طرح های مقاوم سازی روستایی در این شهرستان و استقبال بیشتر از اعطای تسهیلات تاکید کرد و بیان داشت: حدود ۴۰ درصد واحدهای مسکونی در سطح روستاهای این شهرستان مقاوم سازی نشده اند که باید تمهیدات و تدابیر لازم و با توجه به زلزله خیز بودن این مناطق در اسرع وقت انجام شود.
به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن استان فارس، مهندس ناصر زائری بیان کرد: مهمترین مشکل در این زمینه پایین بودن میزان تسهیلات است که با توجه به تورم و گرانی افسار گسیخته مصالح ساختمانی و حتی هزینه های جانبی به هیچ وجه جوابگو نیست.
وی ادامه داد: استقبال مردم روستاها از این میزان تسهیلات به شدت پایین است و حتی با وجود اصرار فراوان از سوی بنیاد مسکن و حتی کمیته امداد برای مددجویان و جامعه هدف خود در روستاها اما همچنان استقبال آنها نیز به شدت رو به کاهش بوده است.
ائری میزان تسهیلات مقاوم سازی در روستاها را ۴۰۰ میلیون ریال و ۱۰۰ میلیون ریال نیز کمک بلاعوض دانست و گفت: مردم این مبلغ را جوابگوی تخریب و بازسازی خانه های مسکونی خود حتی به متراژ کمتر از ۱۰۰ متر مربع نمی دانند و خواستار افزایش میزان تسهیلات مقاوم سازی هستند.
مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لارستان گفت: البته موضوع ضمانت های بانکی و بوروکراسی های اداری و برخی سخت گیری های بی مورد بانک های عامل نیز از دیگر دلایل کاهش میزان استقبال مردم از این تسهیلات است.
 وی گفت: در جریان زلزله های اخیر حدود ۱۰۰ واحد مسکونی در بخش صحرای باغ و بیرم دچار خسارت و ترکیدگی دیوار ها و یا تخریب شدند که ۴۶ مورد از این وحدها نیازمند تخریب و بازسازی هستند.
لارستان دارای ۹۰ روستای بالای ۲۰ خانوار است که از این تعداد حدود ۱۰۰ روستا دارای طرح هادی هستند یا در حال اجرای طرح  است.


نظرات بینندگان